Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris 2020 - nu lite lägre | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11209 totalt) |
Lika bra att ta 3, så man inte blir stående om man leker rally och blir påkörd av en stolpe eller dyl;) Är grymt avundsjuk på er som köpt en. Ska försöka hitta någonstans att provköra i Sthlm. Har svårt att se att man blir besviken efter att ha hört vad ni andra har att säga om den _________________ M@gn u sH u l t |
||||
Kul att köpa ny bil, Daniel! (Jag får bara köpa begagnade... )
Verkar vara väldigt lättkörd och med fin balans. /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||
Summering efter 25 mil:
Jösses vad bullrig den var! Kan inte säga att det var någon större skillnad på sommardäcken vs dubbdäcken. Nåväl, det är inte en komfortvagn som är inköpt. På Youtube har många kommenterat att det är enkla stötdämpare som sitter på original "avsiktligt från Toyota, eftersom det ändå är något man byter ut". De som sitter på min Circuit Pack känns dock fullgoda. Dock så kommer bilen att sänkas. Jag sitter högt och bra i bilen. Jag kan dock tänka mig att de som är längre än 167cm inte gör det. Körde om en traktor på hal 50-väg under måttlig acceleration. Den kändes redan där "vild och busig" och man fick ratta en del. Jag längtar tills inkörningen är över så man får prova att sträcka ut ordentligt. Adaptiva farthållaren är riktigt bra. Jag älskar att den inte kopplar ur för att man växlar. Laneassist är skaplig också, men svårt att vänja sig vid när man är bortskämd med Teslans autopilot. Revmatch är kanske något långsam, men hundra gånger bättre än vad jag skulle lyckas heel-toe'a mig fram till. Känns bara nyttigt att vänja sig vid att växla "långsamt" så man sparar på växellådan. Radion var "under förväntan", även om man läst att circuit pack har få/klena högtalare. Beroende på hur jag kommer använda bilen framöver så kommer den eventuellt att kompletteras med en baslåda som enkelt kan lyftas ur. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
I min så blev basen från dörrarna klart bättre efter ett antal timmars musikspelande. Inte omöjligt att konupphängningarna är lite stela när de är ospelade helt nya. Högtalarna bak spelar bara distorderat mellanregister verkar det som däremot.
PS: Kommer man från en M2 med hårt ställda Öhlinare så är inte Yarisen så bullrig alls _________________ Magnus Thomé |
||||
Spännande, jag tyckte när jag körde Magnus att den kändes vuxen 😁 jag får återkomma så snart jag hämtat min... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Gott om snö på riktigt riktigt små små vägar. Vad väntar du på _________________ Magnus Thomé |
||||
Och med tanke på snön kanske det bara blir 35-40 mil _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Det blir nog inte det sista, men visst är det trevligt med jungfruligt glas. |
||||
95 mil. Snart klar med inkörningen.
Köpte hem en LED-ramp och fäste för att montera bakom regskyllten. Regskyltens placering gör dock att den inte kan sitta i överkant, och hänger man den under så är det dels väldigt ostadigt (tunn plast) och så täcker man en stor del av intercoolern. Jag har googlat för inspiration, men här känns det som jag är först i världen med att montera extraljus på en GR Yaris. Jag övervägde även att borra direkt i huven, men inte ens det går att göra på ett lättåtkomligt sätt. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Intressant, jag köpte också en ramp och fäste. Så jävla kallt bara just nu för att stå o meka med det ute så jag har inte börjat än.
Vad hindrade att ha den ovanför? Worst worst worst case tänkte jag två st dubbla sugpropps-skivlyftshandag från Jula o suga fast den längst upp på vindrutan. Jag ska ju bara ha den temporärmonterad vid iskörningen _________________ Magnus Thomé |
||||
Kofångaren i gröna inringningen hänger ut alldeles för långt över regskylten. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
El var lätt att hitta - plus-polen under huven är lättåtkomlig och där kan man enkelt muttra på en kabelsko. Styrning till reläet är dock lite knepigare. Det måste ju finnas någon "piggy-back-kontakt" att sätta mellan kabel och lampa. Originalmatningen är i klenaste laget, fan vet om det finns kabelskor för 0.25mm2 kablar (killgissar på kabelarean, men dom är inte tjocka...) _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Inspirerande. Men då får man ta fram stora avbitaren och knippsa av vindrutetorkarna. Jag fixade en framrutestreamer igår, och svor över att jag inte kunde få till en som inte skulle skrapas sönder av torkarbladet. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Hittade megapluspolen också. Och såg kabelgrejset fram till lamporna. Vet inte om helljuset slås på/av via canbus eller om det är draget en vanlig kabel till lamp huset som slår av o på 12v (eller jordas...)
_________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris 2020 - nu lite lägre | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11209 totalt) |