Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris 2020 - nu lite lägre
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (11208 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

dstr skrev:
Magnus Thomé skrev:

Worst worst worst case tänkte jag två st dubbla sugpropps-skivlyftshandag från Jula o suga fast den längst upp på vindrutan. Jag ska ju bara ha den temporärmonterad vid iskörningen


Inspirerande.

Men då får man ta fram stora avbitaren och knippsa av vindrutetorkarna. Jag fixade en framrutestreamer igår, och svor över att jag inte kunde få till en som inte skulle skrapas sönder av torkarbladet.


Ja själva ledlisten är nog för kort för att kunna lämna plats. Med en längre grej så kan man få torkarna att gå under det hela. Tror jag. Alternativt montera hela klabbet lite mer på högersidan av bilen. Man får kolla var på rutan bladen inte går. Men som sagt, worst case. På taket får man ju inte sätta sugproppar pga folien om jag läst rätt i manualen.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/kabelkopplingar/grenkontakter . . . .


Finns även denna men med den här ovan kan man koppla ur o in när man vill men inte den här nedan
https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/kabelkopplingar/skarvklammor- . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Extraljus monterat, (än så länge med egen knapp i kupén). Led-rampen behöver stabiliserande stag i överkant för att inte skaka.

Idag bär det av norröver för lite "träningsläger". Iskörning i både Funäsdalen och Åre står på schemat. 4 mil kvar på inkörningen.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

dstr skrev:
Extraljus monterat, (än så länge med egen knapp i kupén). Led-rampen behöver stabiliserande stag i överkant för att inte skaka.

Idag bär det av norröver för lite "träningsläger". Iskörning i både Funäsdalen och Åre står på schemat. 4 mil kvar på inkörningen.


Blev det stor skillnad på helljuset, bredd och längd? (Fast du kanske inte hunnit testa ännu.)

_________________
Johan B
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
blixten skrev:
dstr skrev:
Extraljus monterat, (än så länge med egen knapp i kupén). Led-rampen behöver stabiliserande stag i överkant för att inte skaka.

Idag bär det av norröver för lite "träningsläger". Iskörning i både Funäsdalen och Åre står på schemat. 4 mil kvar på inkörningen.


Blev det stor skillnad på helljuset, bredd och längd? (Fast du kanske inte hunnit testa ännu.)


Bredden ändras enormt. Inte fullt så mkt på längden kanske, men jag tror jag behöver justera upp min led-ramp något, men jag var inte så sugen vid -20.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Bilen är helt underbar på is och/eller snöiga vägar. Väldigt förutsägbar att åka brett med. Returerna kommer sansat och lätta att "återanvända" in i nästa kurva. "4-hjulsställ som på räls"

Just nu sitter jag och googlar ny koppling. Jag måste ha en dubbelskivig som orkar clutch-kick för att slå loss däcken när man behöver.


Att åka långt i bilen var inte så jättefarligt. Den är ju inte "mercedes-bekväm", men adaptiva farthållaren och android auto "förlåter" en hel del.

Irriterande med liten tank dock. Googlar man så ska den ha 50L, men det känns som circuit pack har 40L.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2911

Namndispens
Namndispens

dstr skrev:
Irriterande med liten tank dock. Googlar man så ska den ha 50L, men det känns som circuit pack har 40L.


Du menar att du slår min italienska rackare som lätt drar 2 liter milen? iofs jag har 95 liters tank så jag kommer en bit ändå, men ack det känns som om det är ett hål i tanken....

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Bamsefar skrev:
dstr skrev:
Irriterande med liten tank dock. Googlar man så ska den ha 50L, men det känns som circuit pack har 40L.


Du menar att du slår min italienska rackare som lätt drar 2 liter milen? iofs jag har 95 liters tank så jag kommer en bit ändå, men ack det känns som om det är ett hål i tanken....


Fördelen med denna är att den alltid verkar dra runt litern, oavsett stadskörning, om man ligger i 80 på landsväg eller en god bit utöver körkortsgränsen på motorväg.

edit: men jag hade nog hellre åkt Tesla i Norrland. Längre räckvidd och enklare att hitta laddare än att hitta 98 oktan.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Landsväg (inte motorväg) så säger min att den drar 0.7 nånting. Om jag cruisar. Har inte kollat mil mot köpt soppa dock...

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Vibrerade din ramp? Jag fick dra fast den mot bilen med buntband så den blev helt stabil i ljusbilden

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Vibrerade din ramp? Jag fick dra fast den mot bilen med buntband så den blev helt stabil i ljusbilden


Inte så illa som det verkade när jag bara testade på uppfarten hemma.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Jösses amalia vilken go-kart det blev på sommardäck!!

Extraljusen är bortplockade. Nu får det vara sommar och ljust!

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Jag har bara kört på vinterdäcken, noll meter på PilotSportFyraEssen. Sugen att testa! Efter din kommentar ännu sugnare Men vintern lär ju knappast vara över, får se om jag orkar sätta på hjulen bara för att testa några dar när det är varmt nu

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Över sommaren så har bilen stått (och är fortfarande) till salu. https://www.blocket.se/annons/ostergotland/toyota_gr_yaris_1_6_4wd_cir . . . .

Mot alla odds såldes cabben för någon vecka sedan, så nu får Yarisen lite mer uppmärksamhet/kärlek.

Inför Ba(r)ndagen så får den sig en sänkning och camberbultar.

Måste även komma på ngn rolig strajpning. Pokemon känns lite ute? Är Fortnite fortfarande tillräckligt ballt bland ungarna idag?

...och vad ska jag köra för däcktryck på barndagen? Man kör bara två varv på Gröndal i stöten, så man får aldrig upp ngn värme. Kör fortfarande på originaldäcken, PS4.

edit: har iofs aldrig spelat Fortnite. Kanske ska köra på Minecraft-spåret istället?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13258



dstr skrev:
Över sommaren så har bilen stått (och är fortfarande) till salu. https://www.blocket.se/annons/ostergotland/toyota_gr_yaris_1_6_4wd_cir . . . .

Mot alla odds såldes cabben för någon vecka sedan, så nu får Yarisen lite mer uppmärksamhet/kärlek.

Inför Ba(r)ndagen så får den sig en sänkning och camberbultar.

Måste även komma på ngn rolig strajpning. Pokemon känns lite ute? Är Fortnite fortfarande tillräckligt ballt bland ungarna idag?

...och vad ska jag köra för däcktryck på barndagen? Man kör bara två varv på Gröndal i stöten, så man får aldrig upp ngn värme. Kör fortfarande på originaldäcken, PS4.

edit: har iofs aldrig spelat Fortnite. Kanske ska köra på Minecraft-spåret istället?


kalltryck 2.3 så borde det inte dra iväg så mkt med original hjulen med 2 varv i stöten...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Tord skrev:

kalltryck 2.3 så borde det inte dra iväg så mkt med original hjulen med 2 varv i stöten...


+1 på den, låter vetttigt

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Sitter någon på en bra teori om vilka hjulvinklar jag vill ha?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

För bana 3,5 grad camber fram. Under 3 blir kass grepp. IMHO.

Toe efter tycke o smak

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5526


Trådstartare
Har hitills bara provat ett par snabba varv i ett par rondeller och nu känns den som den borde ha gjort från fabrik.

Inte 100% med styrningen, så toe behöver nog justeras framöver.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris 2020 - nu lite lägre
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (11208 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande