|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
22 Dec 2020 21:05
Julklapp från Gotland Ring, Southern Loop sägs bli klart det kommande året. Vilken jävla bana det blir!!!
_________________ Magnus Thomé
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731
22 Dec 2020 21:22
Fett, äntligen!!
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116
23 Dec 2020 08:03
_________________ Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
|
STEC
Roslagen
Här sen Dec 2016
Inlägg: 229
23 Dec 2020 15:54
STEC kommer nu verka för att Svenska Öppna Långloppsfinalen 2021
kommer köras på denna fina bana.
för mer info www.stec.se[url]
God jul att fina racingvänner på Rejsa Sveriges bästa forum[/url]
|
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231
19 Jan 2021 13:28
Satt och titta på layout och tänkte på HASTIGHETEN!
Idag når många en bit över 200 på start-mål.
På den nya delen är många, långa sträckor.
Är det nån som funderat på hur fort det kommer att gå?
_________________ Per Huzell
Speed is Everything
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
19 Jan 2021 13:36
Perra H skrev: | Satt och titta på layout och tänkte på HASTIGHETEN!
Idag når många en bit över 200 på start-mål.
På den nya delen är många, långa sträckor.
Är det nån som funderat på hur fort det kommer att gå? |
Här är det intressant hur de gör med skydd vid avåkning efter rakan rakt fram.
_________________ Magnus Thomé
|
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231
19 Jan 2021 13:47
Magnus Thomé skrev: | Perra H skrev: | Satt och titta på layout och tänkte på HASTIGHETEN!
Idag når många en bit över 200 på start-mål.
På den nya delen är många, långa sträckor.
Är det nån som funderat på hur fort det kommer att gå? |
Här är det intressant hur de gör med skydd vid avåkning efter rakan rakt fram.
|
Ja och den sträckan jag tänkte på är 11 på skissen.
Den är över 1km lång upp mot 1200m. Skaplig inbromsning där.
_________________ Per Huzell
Speed is Everything
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19495
19 Jan 2021 13:50
Magnus Thomé skrev: | Perra H skrev: | Satt och titta på layout och tänkte på HASTIGHETEN!
Idag når många en bit över 200 på start-mål.
På den nya delen är många, långa sträckor.
Är det nån som funderat på hur fort det kommer att gå? |
Här är det intressant hur de gör med skydd vid avåkning efter rakan rakt fram. | Tänker du på när man kör Nord+Syd så det inringade är två sträckor, då är det inte så långt till mötande asfalt om det gått åt skogen med bromsarna.
Annars så lär ju hastigheten kunna vara ännu lite högre nere i vänstra hörnet, även om det svänger svagt på mitten (minns inte om det var helt platt eller höjdskillnad vid 11), det är ju bra fart i början av den långa fullgasavsnittet.
Det inritade fållan är ju kortare här än den efter dagens raka.
Men de som kör där den 27-28 juni kan ju redogöra för hur det fungerar med enbart sydslingan.
https://mailchi.mp/gotlandring/gotlandring-speed-week?e=aac09d372f
|
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231
19 Jan 2021 13:58
Ja - precis Falk.
Tänk Mantorp med en Porsche GT3.
Chickan och sen uppför fram till inbromsningen mot Mjölby-kurvan.
Här en ingångshastighet på över 100 och sen fullt spett. Det blir 300 innan rakan (11) är slut.
_________________ Per Huzell
Speed is Everything
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731
19 Jan 2021 14:04
Fort förhoppningsvis, långsamt är tråkigt!
280 säkert med en riktigt snabb bil, kanske 250-260 med en gt3 rs.
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1538
19 Jan 2021 14:08
Perra H skrev: | Ja - precis Falk.
Tänk Mantorp med en Porsche GT3.
Chickan och sen uppför fram till inbromsningen mot Mjölby-kurvan.
Här en ingångshastighet på över 100 och sen fullt spett. Det blir 300 innan rakan (11) är slut. |
Kan det inte vara så att tanken är att man kan / ska använda sig av de två "chikanerna" för att korta av rakan och få ner farten?
Dvs den som är precis i början av den svepande kurvan, till höger om där det står "11", samt den som är i slutet av rakan.
_________________ Mats Forssén
Mondial T
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
19 Jan 2021 14:13
matfo skrev: | Perra H skrev: | Ja - precis Falk.
Tänk Mantorp med en Porsche GT3.
Chickan och sen uppför fram till inbromsningen mot Mjölby-kurvan.
Här en ingångshastighet på över 100 och sen fullt spett. Det blir 300 innan rakan (11) är slut. |
Kan det inte vara så att tanken är att man kan / ska använda sig av de två "chikanerna" för att korta av rakan och få ner farten?
Dvs den som är precis i början av den svepande kurvan, till höger om där det står "11", samt den som är i slutet av rakan. |
Låter väldigt rimligt
_________________ Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
19 Jan 2021 14:16
Niklas Falk skrev: | Tänker du på när man kör Nord+Syd så det inringade är två sträckor, då är det inte så långt till mötande asfalt om det gått åt skogen med bromsarna.
|
Exakt. Men det kanske är någon brant uppförsbacke längs rakan som tar ner farten (eller en uppförsbacke med krön som man måste ta det lugnt över (a'la Quiddelbacher-Höhe innan Flugplatz )
_________________ Magnus Thomé
|
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231
19 Jan 2021 14:24
Magnus Thomé skrev: | matfo skrev: | Perra H skrev: | Ja - precis Falk.
Tänk Mantorp med en Porsche GT3.
Chickan och sen uppför fram till inbromsningen mot Mjölby-kurvan.
Här en ingångshastighet på över 100 och sen fullt spett. Det blir 300 innan rakan (11) är slut. |
Kan det inte vara så att tanken är att man kan / ska använda sig av de två "chikanerna" för att korta av rakan och få ner farten?
Dvs den som är precis i början av den svepande kurvan, till höger om där det står "11", samt den som är i slutet av rakan. |
Låter väldigt rimligt |
Jo, så är det nog.
_________________ Per Huzell
Speed is Everything
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7731
19 Jan 2021 14:26
matfo skrev: | Perra H skrev: | Ja - precis Falk.
Tänk Mantorp med en Porsche GT3.
Chickan och sen uppför fram till inbromsningen mot Mjölby-kurvan.
Här en ingångshastighet på över 100 och sen fullt spett. Det blir 300 innan rakan (11) är slut. |
Kan det inte vara så att tanken är att man kan / ska använda sig av de två "chikanerna" för att korta av rakan och få ner farten?
Dvs den som är precis i början av den svepande kurvan, till höger om där det står "11", samt den som är i slutet av rakan. |
Så är det säkert, oavsett blir det många härliga snabba partier!
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239
19 Jan 2021 19:13
Perra H skrev: | Satt och titta på layout och tänkte på HASTIGHETEN!
Idag når många en bit över 200 på start-mål.
På den nya delen är många, långa sträckor.
Är det nån som funderat på hur fort det kommer att gå? |
Enligt Alec själv, har 300 i toppfart och aero-kurvor varit tanken.
Jag kan tycka att de två slingorna blir väldigt olika och att man kanske pajar helheten i den. Men vi får väl se när han skramlar ihop tillräckligt med pengar... Om allt går enligt plan så kommer Porscheklubben hyra "stora slingan" i sommar.
_________________ Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
|
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239
19 Jan 2021 19:17
Magnus Thomé skrev: | Perra H skrev: | Satt och titta på layout och tänkte på HASTIGHETEN!
Idag når många en bit över 200 på start-mål.
På den nya delen är många, långa sträckor.
Är det nån som funderat på hur fort det kommer att gå? |
Här är det intressant hur de gör med skydd vid avåkning efter rakan rakt fram.
|
Betongmur? Finns det något annat alternativ med det korta avstånd till mötande trafik?
_________________ Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
|
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372
19 Jan 2021 19:44
Nu var det ngt år sen jag var där, men var det inte väldigt mycket neråt från 1, typ 23m höjdskilnad?? sen planade ut i gropen vid 11, och sedan sakta uppför nere vid andra chikanen å upp mot 6 igen?
Eller blir den nya delen nästan platt??
(höjder från lantmäteriet)
1. 39m
11. 24m
vind möllan längst bort. 26m
9. 29m
2. 29m
5. 34m
6. 39m
P.s de borde få dit 3 pumpar med bränsle å ngn snabbladdare...
_________________ Johan Carlsson
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
|
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497
Namndispens
19 Jan 2021 19:58
Anderstorps raksträcka är ca 1000 m på platt mark och utan chikaner. 1200 m på Gotland blir väl kanonbra.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533
Forumägare
Trådstartare
19 Jan 2021 21:59
Jovani skrev: | Nu var det ngt år sen jag var där, men var det inte väldigt mycket neråt från 1, typ 23m höjdskilnad?? sen planade ut i gropen vid 11, och sedan sakta uppför nere vid andra chikanen å upp mot 6 igen?
Eller blir den nya delen nästan platt??
(höjder från lantmäteriet)
1. 39m
11. 24m
vind möllan längst bort. 26m
9. 29m
2. 29m
5. 34m
6. 39m
P.s de borde få dit 3 pumpar med bränsle å ngn snabbladdare... |
Ska vara stora höjdskillnader vad jag hört iaf men på video så får man ju noll känsla för det
_________________ Magnus Thomé
|
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153
22 Jan 2021 01:36
Riktigt kul!
I'll be there!
('04 sist så det är väl dags)
|
|