Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Utbyggnad Gotland Ring - Southern loop klar 2021!
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (5996 totalt)
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens

Verkar bli en häftig bana det här! Kommer nog dra en hel del motor-/trackdayturister till Gotland från när och fjärran.

_________________
Johan B
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148





Intervju: Nya långa Gotland Ring snart klar..

auto motor & sport

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Man hör vem av dem som inte är ngn banräv
De tar upp en grej jag inte tänkt på, krönet efter den korta uppförsbacken. Tar man böjen väl med en snabb kärra lär det ju nästan bli luftburet där..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Eldh skrev:
Man hör vem av dem som inte är ngn banräv
De tar upp en grej jag inte tänkt på, krönet efter den korta uppförsbacken. Tar man böjen väl med en snabb kärra lär det ju nästan bli luftburet där..
Det är många saker som inte märks förrän man släpper lös en mängd snabba förare.
Sen kommer nästa upptäckt, hur det fungerar om 10-15 ekipage slåss om samma asfalt, men sannolikheten att det inträffar är historiskt låg på GR.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Eldh skrev:

De tar upp en grej jag inte tänkt på, krönet efter den korta uppförsbacken. Tar man böjen väl med en snabb kärra lär det ju nästan bli luftburet där..


Det räckte med att köra över 100 blås för att kännas som att man skulle lätta, jag hade som mest 135km/h nu på första lagret asfalt i regn och med bil framför och bakom så 150++ lär inte vara några problem att komma upp i och då kanske det finns risk att tappa kontakten med asfalten

Och som nämns i filmen, det gäller att sikta till vänster när man gasar uppför backen annars åker du av.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



...samt att det inte står ngt parkerat där.
De kanske får ha en konstant betald flaggis..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare



_________________
Magnus Thomé
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Videon är inte tillgänglig får jag bara upp.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hmmm, bortplockad

_________________
Magnus Thomé
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Kan meddela att banan är sjukt rolig om än lite guppig på snabba sträckan. Några 300+ vetefan om jag vill åka där 😁😁

Hade 250 på mätaren idag och det var lite sådär 😁😁



_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Fresaom
Orust
Här sen Jun 2019
Inlägg: 20




_________________
Fredrik Sandström
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Åkte var ordet 😁

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Jag kände dom guppen redan när jag körde på första lagret asfalt för några veckor sedan och hoppades dom skulle fylla på med asfalt för att få bort det, synd att dom inte gjort så.

Har nu även sätt bilder på flygande bilar över krönet, GRC Erik la upp lite bilder på Facebook han fotade igår, en ny BMW M4 -2021 som har alla hjulen i luften och en Porsche med 3 hjul i luften, sen en annan Porsche som åker på bakhjulen.
Så räcker alltså med en 510hk M4 för att lätta

Lätta kan ju vara kul men det jag är orolig för är landningen, alltså att fälgar,stötdämpare inte tar styck samt att det inte bottnar och underredet slår i på min bil.

Fick även se LIVE film igår inifrån en 193hk BMW E46 som jag tror är den första bilen att köra av den nya banan
Ny stötfångare hittar han nog på skroten så tur det inte var en dyr bil för det är ju inte klart runt banan nu så åker man av så slår man lätt sönder saker på bilen.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det där ser ju riktigt bra ut

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



RallyQuattro skrev:
Jag kände dom guppen redan när jag körde på första lagret asfalt för några veckor sedan och hoppades dom skulle fylla på med asfalt för att få bort det, synd att dom inte gjort så.

Har nu även sätt bilder på flygande bilar över krönet, GRC Erik la upp lite bilder på Facebook han fotade igår, en ny BMW M4 -2021 som har alla hjulen i luften och en Porsche med 3 hjul i luften, sen en annan Porsche som åker på bakhjulen.
Så räcker alltså med en 510hk M4 för att lätta

Lätta kan ju vara kul men det jag är orolig för är landningen, alltså att fälgar,stötdämpare inte tar styck samt att det inte bottnar och underredet slår i på min bil.

Fick även se LIVE film igår inifrån en 193hk BMW E46 som jag tror är den första bilen att köra av den nya banan
Ny stötfångare hittar han nog på skroten så tur det inte var en dyr bil för det är ju inte klart runt banan nu så åker man av så slår man lätt sönder saker på bilen.


Landningen är hur lugn som helst

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



erikjakan skrev:
RallyQuattro skrev:
Jag kände dom guppen redan när jag körde på första lagret asfalt för några veckor sedan och hoppades dom skulle fylla på med asfalt för att få bort det, synd att dom inte gjort så.

Har nu även sätt bilder på flygande bilar över krönet, GRC Erik la upp lite bilder på Facebook han fotade igår, en ny BMW M4 -2021 som har alla hjulen i luften och en Porsche med 3 hjul i luften, sen en annan Porsche som åker på bakhjulen.
Så räcker alltså med en 510hk M4 för att lätta

Lätta kan ju vara kul men det jag är orolig för är landningen, alltså att fälgar,stötdämpare inte tar styck samt att det inte bottnar och underredet slår i på min bil.

Fick även se LIVE film igår inifrån en 193hk BMW E46 som jag tror är den första bilen att köra av den nya banan
Ny stötfångare hittar han nog på skroten så tur det inte var en dyr bil för det är ju inte klart runt banan nu så åker man av så slår man lätt sönder saker på bilen.


Landningen är hur lugn som helst


Vore trist om det här hände en bil med mycket effekt och plan undersida


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Nu är väl inte hoppet på GR vid ett ställe som det är så jättehög hastighet. Jo förmodligen snabbare och mer utttalat än krönet upp mot Idioten på Knutan (där en del TA-bilar går på bakhjulen), men inte direkt som vissa krön på Nordslingan.

Time will tell...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Nej glöm att man välter bakåt, det går inte alls så fort där som man kan tro

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Inte för att jag kör hoj, men det här kan nog bli spännande på två hjul.

_________________
Jens Lanvin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jens L skrev:
Inte för att jag kör hoj, men det här kan nog bli spännande på noll hjul.


Jag rättade din felskrivning

_________________
Magnus Thomé
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Det kan väl vara rätt elakt mot drivlinan med hopp också, en kompis hade en 993a som fyrhjulsdriften hade hoppats sönder på ringen en gång.
Krönet upp mot idioten på Knutstorp är ju ett ställe det kan lätta på, har för mig jag varit med om att bilar kört av drivaxlar där.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Allmänt banåkaforum
Utbyggnad Gotland Ring - Southern loop klar 2021!
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (5996 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande