Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SBF:s ordförande avgår med omedelbar verkan
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
8191 besök totalt
Benny_Gustavson
Avesta
Här sen Mar 2005
Inlägg: 107



Man får som bilmärkesklubb inte vara ansluten till SBF för den är rikstäckande? Utan det måste vara en regional klubb som har en geografisk plats tror jag va ?

_________________
Benny Gustavson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Benny_Gustavson skrev:
Man får som bilmärkesklubb inte vara ansluten till SBF för den är rikstäckande? Utan det måste vara en regional klubb som har en geografisk plats tror jag va ?


Nejdå, det är flera bilmärkesklubbar som är med. BMW, VW, Opel, Honda m.fl.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Magnus Bengtsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Om jag nu vill (med SBFs demokratiska system) få det här upplägget kring klubbyte moderniserat så får jag alltså inte ta kontakt med SBF, för jag är ju inte medlem där, det är klubbarna som är medlemmar. Jag har flera ggr blivit tillsagd att jag inte "har rätt" att ställa frågor direkt till personer i SBF utan att jag måste gå genom den klubb jag är medlem i. Som i sin tur är den som är medlem i SBF.

Vad tror ni om chansen (och tidsåtgången) att få till en ändring av klubbytesupplägget hos SBF med att jag ska ta kontakt med min klubb BMWCS och försöker driva det den vägen. Det finns inte en suck i helvete att jag ens försöker. Så då stannar det och är som det är... det är sen gammalt Så sitter jag här och muttrar istället som de flesta av oss brukar göra. Istället för att göra något. För det känns fullständigt fullständigt idiotiskt att försöka, det blir bara massa tid och ännu mer frustration till ingen nytta över huvud taget.


Demokrati, ja rent tekniskt men i praktiken inte lika mycket.
När ansvariga hänvisar sitt "håll käften och hänvisa till att SBF har en demokratisk struktur"-svar så förstår man att den demokratiska strukturen ibland bidrar till att hålla kritik, organisationsförslag eller andra nya input på en armlängds avstånd.

Jag har i olika sammanhang kritiserat den nuvarande i praktiken svårligen genomträngliga demokrati-strukturen med flera lager, då den cementerar organisationen och gör det hart när omöjligt för engagerade personer alternativt förslag att ta sig upp genom organisationen (svårt att omsätta förtroendevalda alt. alltför lätt att blocka på respektive nivåer)


Kunde inte beskrivit det bättre själv, håller med exakt.

Tyvärr skapar det den växande känslan av "det är ingen ide att ens försöka" och därmed pyser det ut på nätet i formen av irritation eller till och med ilska. Som man bäddar får man ligga

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Magnus Thomé skrev:
Benny_Gustavson skrev:
Man får som bilmärkesklubb inte vara ansluten till SBF för den är rikstäckande? Utan det måste vara en regional klubb som har en geografisk plats tror jag va ?


Nejdå, det är flera bilmärkesklubbar som är med. BMW, VW, Opel, Honda m.fl.


Jag kollade snabbt, när man ansöker som förening om att bli medlem måste föreningens hemort/kommun anges, det väl sen distriktet föreningen tillhör antar jag.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1669



Marcus Gustafsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Benny_Gustavson skrev:
Man får som bilmärkesklubb inte vara ansluten till SBF för den är rikstäckande? Utan det måste vara en regional klubb som har en geografisk plats tror jag va ?


Nejdå, det är flera bilmärkesklubbar som är med. BMW, VW, Opel, Honda m.fl.


Jag kollade snabbt, när man ansöker som förening om att bli medlem måste föreningens hemort/kommun anges, det väl sen distriktet föreningen tillhör antar jag.


Utan att veta säkert så tror jag du har rätt. Alfa Romeo Klubben är ansluten till region Stockholm, tror jag.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Gustav_H78 skrev:
En trökig grej för mig som inte tävlat på ett tag men inte vill tappa min licens är att man "måste" plocka ut den minst var femte år. För att slippa ta om licensen den dagen man vill börja tävla, alt köra mer än en trackday med SBF ansluten klubb per år.
SBF-anslutna klubbar har inga problem att arrangera trackdays/träningar under SMA-flagg med SMA's försäkring. Visst blir det dubbla "licenser" för de som tävlar under SBF, men det är ett billigt pris för mindre klydd.

Det är mycket som rört sig i riktningen från ideell lokal klubb/verksamhet till nationellt organiserade "eventbolag".

RF's 1800-tals organisation (fokuserad på kvarterets fotbollsklubb) är inte riktigt den bästa strukturen.
Men den strukturen är jättebra att skylla på när man vill motarbeta förändring, och för att det ska fungera så kringgår man ju föreningsdemokratin med lite fria emails till utskott alternativt bolagsbildningar.
Det som fungerar fungerar trots organisationen, inte med hjälp av den.
Jo, det sipprar ner pengar via RF till lite satsningar (lite olika lyft) och de är väl sällan till skada.

Tänk om tävlingsverksamheten inom Racing hade strömlinjeformats på nationell nivå, så kanske detsamma sen kunnat göras på motionsnivå.
Tex dumma tankar som:
"Hur skulle en serie av motionslopp se ut inom grenen Racing?"
"Vad är en Svensk klassiker om du gör den inom Bilsport?"

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5519



Magnus Bengtsson skrev:

Man kan vara medlem i flera klubbar, klubbyte handlar om var licenser skall befinna sig, dvs om man vill flytta licens från en klubb till en annan..
Systemet är troligen en konsekvens av att man måste tillhöra en klubb och därför säkert något som kan spåras tillbaka till RF:s regler.


Precis. Förbundet behöver moderniseras eller delas upp.

I motsvarande bollsportförbund så vill jag ju inte att det ska stå Upplandsväsbys Bordtennisklubb på mig när jag tävlar i bowling. Så många rader kod skulle det inte krävas att fixa det hela.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



dstr skrev:
Magnus Bengtsson skrev:

Man kan vara medlem i flera klubbar, klubbyte handlar om var licenser skall befinna sig, dvs om man vill flytta licens från en klubb till en annan..
Systemet är troligen en konsekvens av att man måste tillhöra en klubb och därför säkert något som kan spåras tillbaka till RF:s regler.


Precis. Förbundet behöver moderniseras eller delas upp.

I motsvarande bollsportförbund så vill jag ju inte att det ska stå Upplandsväsbys Bordtennisklubb på mig när jag tävlar i bowling. Så många rader kod skulle det inte krävas att fixa det hela.

I ditt exempel skulle du iofs behöva två klubbar då sporterna är inom sina egna specialidrottsförbund..

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Splittade ut diskussionen om att ta ut licensen minst vart femte år till egen tråd

Här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=120282

_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125



Marcus Gustafsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Benny_Gustavson skrev:
Man får som bilmärkesklubb inte vara ansluten till SBF för den är rikstäckande? Utan det måste vara en regional klubb som har en geografisk plats tror jag va ?


Nejdå, det är flera bilmärkesklubbar som är med. BMW, VW, Opel, Honda m.fl.


Jag kollade snabbt, när man ansöker som förening om att bli medlem måste föreningens hemort/kommun anges, det väl sen distriktet föreningen tillhör antar jag.


BMW CS är ju ansluten till SBF men jag tror ändå att vi ligger under Östergötlands BF!?

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Ganska säker på att MX-5 Racing Club ligger under Stockholm.

Kom att tänka på en sak, vi pratar här om att man måste gå genom klubbarna och distrikten för att komma upp till SBF.
Har ni någonsin fått någon information som gått motsatt håll? 🤔

Jag har varit medlem i några olika SBF-anslutna klubbar sedan -00, just nu en lokal och en rikstäckande, och tävlat i Racing i över 20 år, men kan inte påminna mig att jag fått någon info eller hört något alls från SBF genom den kanalen. Jo förresten, ibland har det dykt upp inbjudan till utbildning till tävlingsledare, men inget annat. Har aldrig haft kontakt med distrikten.

För mig känns det som att en uppdelning av de olika grenarna i egna förbund är rätt väg att gå, då kan man få den kunskap, vilja, entusiasm och drivkraft som behövs för att förbättra varje gren, i mitt fall Racing. Jämför gärna med bollsporterna.
Jag tror att avståndet från gräsrot till beslutande organ skulle minska, och jag tror att viljorna inom de nya förbunden skulle vara mer likriktade, större chans att man vill åt samma håll. No offence, men det finns väldigt mycket rallyfolk i Sverige och jag gissar det är svårt för racingklubbarna att få fokus på sin agenda.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5740



Magnus Thomé skrev:
Om jag nu vill (med SBFs demokratiska system) få det här upplägget kring klubbyte moderniserat så får jag alltså inte ta kontakt med SBF, för jag är ju inte medlem där, det är klubbarna som är medlemmar. Jag har flera ggr blivit tillsagd att jag inte "har rätt" att ställa frågor direkt till personer i SBF utan att jag måste gå genom den klubb jag är medlem i. Som i sin tur är den som är medlem i SBF.



Dessutom ska väl klubben ta frågan i distriktet, som sedan tar det till förbundet centralt?

Som jag fattar saken formellt så ska man ha liknande gång om man vill påverka en sportgren. Prata med din klubbs sektion som hanterar grenen, som ska prata med styrelsen, som ska kontakta distriktets SGA.

Jag kan respektera att systemet är uppbyggt för en form av demokrati som gick via snigelpost och telefon men idag borde det gå att lösa enklare.


Separata förbund för olika sportgrenar inom bilsporten är jag inte lika sugen på. Jag är allätare och vill kunna köra dragracing, drifting, racing, och kunna jobba även på folkrace och rallycross. Med separata förbund skulle man i så fall behöva samarbetsavtal så åtminstone funktionärslicenser är lite universala. Jag ser det som en stor fördel att man inom vissa grenar i SBF kan träna eller tävla i andra sportgrenar än sin huvudgren, på befintlig licens. Jag tror vi har mer gemensamt mellan sportgrenarna än vad som skiljer oss åt. Om något skulle jag vilja se mer samarbete, mer samordnade säkerhetsregler så en bil säkerhetsmässigt godkänd för en sportgren kan användas säkerhetsmässigt i andra utan att behöva diskutera saker som om skruvar till buren ska vara i tum eller millimeter...

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Magnus Thomé skrev:
Om jag nu vill (med SBFs demokratiska system) få det här upplägget kring klubbyte moderniserat så får jag alltså inte ta kontakt med SBF, för jag är ju inte medlem där, det är klubbarna som är medlemmar. Jag har flera ggr blivit tillsagd att jag inte "har rätt" att ställa frågor direkt till personer i SBF utan att jag måste gå genom den klubb jag är medlem i. Som i sin tur är den som är medlem i SBF.



therealpinto skrev:
Dessutom ska väl klubben ta frågan i distriktet, som sedan tar det till förbundet centralt?

Som jag fattar saken formellt så ska man ha liknande gång om man vill påverka en sportgren. Prata med din klubbs sektion som hanterar grenen, som ska prata med styrelsen, som ska kontakta distriktets SGA.

Jag kan respektera att systemet är uppbyggt för en form av demokrati som gick via snigelpost och telefon men idag borde det gå att lösa enklare.

Håller med, det är otidsenligt och skapar hindrande skott som man behöver runda för att få någonting gjort (Niklas Falk beskrev det bra "Det som fungerar fungerar trots organisationen, inte med hjälp av den")


therealpinto skrev:
Separata förbund för olika sportgrenar inom bilsporten är jag inte lika sugen på. Jag är allätare och vill kunna köra dragracing, drifting, racing, och kunna jobba även på folkrace och rallycross. Med separata förbund skulle man i så fall behöva samarbetsavtal så åtminstone funktionärslicenser är lite universala. Jag ser det som en stor fördel att man inom vissa grenar i SBF kan träna eller tävla i andra sportgrenar än sin huvudgren, på befintlig licens. Jag tror vi har mer gemensamt mellan sportgrenarna än vad som skiljer oss åt. Om något skulle jag vilja se mer samarbete, mer samordnade säkerhetsregler så en bil säkerhetsmässigt godkänd för en sportgren kan användas säkerhetsmässigt i andra utan att behöva diskutera saker som om skruvar till buren ska vara i tum eller millimeter...
Håller med i även detta, problemet är inte att det ryms flera sportgrenar, fördelarna överskrider nackdelarna.
Gustaf


Vad gäller det tekniska reglementet som du är inne på så gäller ju numera samma för rally, rallycross och racing. En effekt är att man behöver bygga racingbilar så att de klarar fronta en fullvuxen gran i skogen i 150km/h med typ 1 m avåkningszon, samtidigt som banorna lägger stora pengar på att göra avåkningzoner säkra och effektiva.
Resultatet blir att man ständigt höjer tröskeln för att alltid uppnå den sportgren som är värst i ett avseende trots att annan enskild sportgren kanske inte alls har samma problematik och behöv av (fördyrande) säkerhetshöjning i en viss detalj.
Här skulle jag gärna se att reglementet blir uppdelat i meningen att man har gemensamt vad gäller det som är samma men är lite mer dynamisk till respektive sportgren, tex bältesinfästning är samma oavsett sportgren men tex antalet rör och vilka i buren kan skilja beroende på sportgren

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5740



Magnus Bengtsson skrev:


therealpinto skrev:
Separata förbund för olika sportgrenar inom bilsporten är jag inte lika sugen på. Jag är allätare och vill kunna köra dragracing, drifting, racing, och kunna jobba även på folkrace och rallycross. Med separata förbund skulle man i så fall behöva samarbetsavtal så åtminstone funktionärslicenser är lite universala. Jag ser det som en stor fördel att man inom vissa grenar i SBF kan träna eller tävla i andra sportgrenar än sin huvudgren, på befintlig licens. Jag tror vi har mer gemensamt mellan sportgrenarna än vad som skiljer oss åt. Om något skulle jag vilja se mer samarbete, mer samordnade säkerhetsregler så en bil säkerhetsmässigt godkänd för en sportgren kan användas säkerhetsmässigt i andra utan att behöva diskutera saker som om skruvar till buren ska vara i tum eller millimeter...
Håller med i även detta, problemet är inte att det ryms flera sportgrenar, fördelarna överskrider nackdelarna.
Gustaf


Vad gäller det tekniska reglementet som du är inne på så gäller ju numera samma för rally, rallycross och racing. En effekt är att man behöver bygga racingbilar så att de klarar fronta en fullvuxen gran i skogen i 150km/h med typ 1 m avåkningszon, samtidigt som banorna lägger stora pengar på att göra avåkningzoner säkra och effektiva.
Resultatet blir att man ständigt höjer tröskeln för att alltid uppnå den sportgren som är värst i ett avseende trots att annan enskild sportgren kanske inte alls har samma problematik och behöv av (fördyrande) säkerhetshöjning i en viss detalj.
Här skulle jag gärna se att reglementet blir uppdelat i meningen att man har gemensamt vad gäller det som är samma men är lite mer dynamisk till respektive sportgren, tex bältesinfästning är samma oavsett sportgren men tex antalet rör och vilka i buren kan skilja beroende på sportgren


Det finns massor att säga runt det och en massa detaljer. Det jag menar är att man till större del skulle respektera vissa miniminivåer. Det är inte bra om det blir som du skriver, och du är inne på det jag menar med att vissa saker är lika.

En bil med dragracingbur- eller båge kanske skulle accepteras för viss typ av racing och drifting, en racingbur skulle man kunna få köra xx sekunder med på strippen eller få testa drifting med till exempel. Till viss del funkar det idag, till viss del bygger det på dispensliknande hantering men ibland är det stopp.

Sedan är det helt OK att reglerna blir specifika i "högre" klasser där det går fortare och/eller det handlar om att tävla i mästerskap och liknande.

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5519



Magnus Bengtsson skrev:


therealpinto skrev:
Separata förbund för olika sportgrenar inom bilsporten är jag inte lika sugen på. Jag är allätare och vill kunna köra dragracing, drifting, racing, och kunna jobba även på folkrace och rallycross. Med separata förbund skulle man i så fall behöva samarbetsavtal så åtminstone funktionärslicenser är lite universala. Jag ser det som en stor fördel att man inom vissa grenar i SBF kan träna eller tävla i andra sportgrenar än sin huvudgren, på befintlig licens. Jag tror vi har mer gemensamt mellan sportgrenarna än vad som skiljer oss åt. Om något skulle jag vilja se mer samarbete, mer samordnade säkerhetsregler så en bil säkerhetsmässigt godkänd för en sportgren kan användas säkerhetsmässigt i andra utan att behöva diskutera saker som om skruvar till buren ska vara i tum eller millimeter...
Håller med i även detta, problemet är inte att det ryms flera sportgrenar, fördelarna överskrider nackdelarna.
Gustaf


Vad gäller det tekniska reglementet som du är inne på så gäller ju numera samma för rally, rallycross och racing. En effekt är att man behöver bygga racingbilar så att de klarar fronta en fullvuxen gran i skogen i 150km/h med typ 1 m avåkningszon, samtidigt som banorna lägger stora pengar på att göra avåkningzoner säkra och effektiva.
Resultatet blir att man ständigt höjer tröskeln för att alltid uppnå den sportgren som är värst i ett avseende trots att annan enskild sportgren kanske inte alls har samma problematik och behöv av (fördyrande) säkerhetshöjning i en viss detalj.
Här skulle jag gärna se att reglementet blir uppdelat i meningen att man har gemensamt vad gäller det som är samma men är lite mer dynamisk till respektive sportgren, tex bältesinfästning är samma oavsett sportgren men tex antalet rör och vilka i buren kan skilja beroende på sportgren


Min tanke är inte 15 nya förbund, men runt vissa är det rätt fundamentala skillnader.

Vi har saker som radiostyrt, virtuellt och bilorientering(?) - vad har dom för glädje i att finansiera en motortävlingsförsäkring? Varför ska folkrace finansiera koordinering av en mästerskapskalender som inte får ha några mästerskap osv. De som inte är internationella, varför ska dom finansiera https://www.sbf.se/vartforbund/Organisationen/Internationellauppdrag/ ?


Ett av stegen vore att bryta ur personliga försäkringen ur licensen. Lägg den på RF-nivå istället (eller som tillägg på hemförsäkringen), så att du är täckt på din "pingis-licens" även om du får en golfboll i huvudet lik väl när du klipper den där granen i 150km/h.

Sen tror jag det finns en affärside i att skapa ett allserviceidrottskansli, som kan servera klubbar/arrangörer i allt från individuella till lagsporter, serietabeller, agera platsannonsmarknad för funktionärer osv. Då kan klubben välja om man vill lägga pengar på fysiska licenskort eller något app-baserat.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Verkar som något distrikt har bangat och då avblåser styrelsen det extra årsmötet.

Förbundsstyrelsen höll under gårdagen, den 5 mars, ett extra styrelsemöte med anledning av den förändrade situationen där ett distrikt med delegater formellt dragit tillbaka sitt krav på att genomföra ett extra årsmöte.

Efter kontakter med Riksidrottsförbundet samt interna överläggningar fattades ett enhälligt beslut om att det extra årsmötet planerat till den 14 Mars 2021 ställs in.
Huvudskälet är att kravet för att begära ett extra årsmöte är inte längre uppfyllt enligt våra stadgar.

Söndag den 18 april har vi ordinarie förbundsmöte där frågor kring personval kommer att hanteras.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Får vara ärlig och säga att jag inte vet vad det innebär för tvistandet mellan falangerna

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



TPR skrev:
Verkar som något distrikt har bangat och då avblåser styrelsen det extra årsmötet.

Förbundsstyrelsen höll under gårdagen, den 5 mars, ett extra styrelsemöte med anledning av den förändrade situationen där ett distrikt med delegater formellt dragit tillbaka sitt krav på att genomföra ett extra årsmöte.

Efter kontakter med Riksidrottsförbundet samt interna överläggningar fattades ett enhälligt beslut om att det extra årsmötet planerat till den 14 Mars 2021 ställs in.
Huvudskälet är att kravet för att begära ett extra årsmöte är inte längre uppfyllt enligt våra stadgar.

Söndag den 18 april har vi ordinarie förbundsmöte där frågor kring personval kommer att hanteras.


Upplands BF:s tre ledamöter som tagit tillbaka sitt stöd, varpå numerären för extra årsmöte är för få vilket ledde till att det vore att gå emot stadgarna att genomföra extra årsmöte...

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Är det någon som begriper varför div olika personer skickar ut mail med "wall of text" som "information" likt de predikor Peggen gjorde innan nyåret och det nu skickades ut av ordförande till varje region. Det står samma i alla och läggs sedan ut som någon form av sanning. Det man får känslan av är att det inte är sanning och att de ska se bra ut.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Lillen skrev:
Är det någon som begriper varför div olika personer skickar ut mail med "wall of text" som "information" likt de predikor Peggen gjorde innan nyåret och det nu skickades ut av ordförande till varje region. Det står samma i alla och läggs sedan ut som någon form av sanning. Det man får känslan av är att det inte är sanning och att de ska se bra ut.


Finns det att läsa på nätet nånstans?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751



Magnus Thomé skrev:
Lillen skrev:
Är det någon som begriper varför div olika personer skickar ut mail med "wall of text" som "information" likt de predikor Peggen gjorde innan nyåret och det nu skickades ut av ordförande till varje region. Det står samma i alla och läggs sedan ut som någon form av sanning. Det man får känslan av är att det inte är sanning och att de ska se bra ut.


Finns det att läsa på nätet nånstans?


Alla breven finns nog i denna gruppen någonstans om man orkar läsa utan att få en stroke pga all dumhet som skrivs.

https://www.facebook.com/groups/349710701813831/?ref=share

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Allmänt banåkaforum
SBF:s ordförande avgår med omedelbar verkan
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
8191 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande