Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
MC
2 besök senaste veckan (2027 totalt)
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1926


Trådstartare
Vet att detta inte är ett MC forum men .... Sköpte en ful 80 tals Suzuki GSX av en jobbar kompis för en billig peng. Tanken är att bygga om den till en Scrambler. Under all ful plast så är det en skaplig hoj !
Söker en liten rund tank till den om nån har en sådan så hör av er.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128



Kan bli cool Är det en 250 eller 400? Jag fick ärva en GSX 400T som jag funderar på att göra något med, så intresserad av vad du gör

_________________
Rikard Lundberg
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1926


Trådstartare
Det är en 250cc 1677 mil på 40 år.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631



Kommer bli kalas! Går med väldigt enkla medel förvandla en gamnal tråkig mc till nåt häftigt, lättare än med bilar!

Brorsan håller på i ren coronaterapi förvandla en gammal Yamaha Dt moppe:


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Nice! En mkt bra motor från Suzuki.
Har pdf-manualer till syskonmodellen GS/ GSX400 om du behöver.

Jag byggde en baserad på GSX400 för några år sedan. Gjorde den i två olika utföranden. Dels som lite italienskinspirerad caferacer och sedan som en klassisk bratbike.

Se för inspiration original GSX droptanken som strippades från emblem och färg och knackades in vid knäuttag a la 1950-talet.

Ett annat bygg tips är att få undan batteriet/elsystemet. Original ser ut som ett kråkbo. På efterbilderna sitter ett stort 12Ah batteri gömt under svingen och elkomponenter är nästan helt dolda under sadeln.

Jag har en extra Ducce SS900 bakdel (replika i glasfiber, vit gelcoat med svart sits) över vid intresse. helt ny 1200:-. Även hela hojen kan säljas om någon får feeling.





_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128



Kolja skrev:
Nice! En mkt bra motor från Suzuki.
Har pdf-manualer till syskonmodellen GS/ GSX400 om du behöver.

Jag byggde en baserad på GSX400 för några år sedan. Gjorde den i två olika utföranden. Dels som lite italienskinspirerad caferacer och sedan som en klassisk bratbike.

Se för inspiration original GSX droptanken som strippades från emblem och färg och knackades in vid knäuttag a la 1950-talet.

Ett annat bygg tips är att få undan batteriet/elsystemet. Original ser ut som ett kråkbo. På efterbilderna sitter ett stort 12Ah batteri gömt under svingen och elkomponenter är nästan helt dolda under sadeln.

Jag har en extra Ducce SS900 bakdel (replika i glasfiber, vit gelcoat med svart sits) över vid intresse. helt ny 1200:-. Även hela hojen kan säljas om någon får feeling.


https://rejsa.nu/im/user/4506/2021-01-06-16-03-26_903153_1020191953661 . . . .
https://rejsa.nu/im/user/4506/2021-01-06-16-03-26_15440371_10210762825 . . . .
https://rejsa.nu/im/user/4506/2021-01-06-16-03-26_15591340_10210762841 . . . .


Blev tuff! Och med bättre väghållning än originalet?

Jag har en precis likadan 400T, t.o.m samma blå färg Jag har kört en del med den för länge sen och gillade motorn, den sticker iväg bra mellan 7 och 9 tusen varv Ramen och framgaffeln är nog också ok, men jag gillar inte det höga styret och att bakhjulet är mindre än framhjulet (17 och 19 tum) på T-modellen. Det ger en bakåtlutad körställning och ganska lätt framhjul i långa kurvor. Den vanliga GSX 250/400E är nog bättre med lägre styre och 18 tum fram och bak.

Tror inte jag ska bygga caféracer av min 400, jag har en Suzuki 125:a jag hade tänkt göra det på. 400:an skulle jag bara vilja göra lite mindre custom-aktig. Lägre styre, rakare sadel och kanske ekra om till 18-tummare. Får se vilken prioriteringsordning den får bland projekten

_________________
Rikard Lundberg
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Rikard L skrev:
Kolja skrev:
Nice! En mkt bra motor från Suzuki.
Har pdf-manualer till syskonmodellen GS/ GSX400 om du behöver.

Jag byggde en baserad på GSX400 för några år sedan. Gjorde den i två olika utföranden. Dels som lite italienskinspirerad caferacer och sedan som en klassisk bratbike.

Se för inspiration original GSX droptanken som strippades från emblem och färg och knackades in vid knäuttag a la 1950-talet.

Ett annat bygg tips är att få undan batteriet/elsystemet. Original ser ut som ett kråkbo. På efterbilderna sitter ett stort 12Ah batteri gömt under svingen och elkomponenter är nästan helt dolda under sadeln.

Jag har en extra Ducce SS900 bakdel (replika i glasfiber, vit gelcoat med svart sits) över vid intresse. helt ny 1200:-. Även hela hojen kan säljas om någon får feeling.


https://rejsa.nu/im/user/4506/2021-01-06-16-03-26_903153_1020191953661 . . . .
https://rejsa.nu/im/user/4506/2021-01-06-16-03-26_15440371_10210762825 . . . .
https://rejsa.nu/im/user/4506/2021-01-06-16-03-26_15591340_10210762841 . . . .


Blev tuff! Och med bättre väghållning än originalet?

Jag har en precis likadan 400T, t.o.m samma blå färg Jag har kört en del med den för länge sen och gillade motorn, den sticker iväg bra mellan 7 och 9 tusen varv Ramen och framgaffeln är nog också ok, men jag gillar inte det höga styret och att bakhjulet är mindre än framhjulet (17 och 19 tum) på T-modellen. Det ger en bakåtlutad körställning och ganska lätt framhjul i långa kurvor. Den vanliga GSX 250/400E är nog bättre med lägre styre och 18 tum fram och bak.

Tror inte jag ska bygga caféracer av min 400, jag har en Suzuki 125:a jag hade tänkt göra det på. 400:an skulle jag bara vilja göra lite mindre custom-aktig. Lägre styre, rakare sadel och kanske ekra om till 18-tummare. Får se vilken prioriteringsordning den får bland projekten


Nya däck och betydligt mindre vikt skadar väl inte väghållningsmässigt. Men både gaffel och bakstötdämparna är skräp redan som nya. Ramen duger för effekten.

Du ser på foton att jag sänkt ner gaffelbenen 25-30 mm i kronorna, som gör den litet mer snabbstyrd. Men en modern stabilare gaffel vore bättre.

Stålomspunnen bromsslang var en upgrade jmf 35 år gammalt gummi.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1926


Trådstartare
I dag fick hojen nytt avgassystem.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1926


Trådstartare
Scrambler bygget på går fich tanken i från Anders lacksenter nu.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Det där blir bra. Varmt för höger lår?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Andra projekttrådar
MC
2 besök senaste veckan (2027 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande