Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
VW Golf -88 CL nån mening?
927 besök totalt

Är det värt det?
Ja
5%
 5%  [ 1 ]
Nej
84%
 84%  [ 16 ]
Beror på.
10%
 10%  [ 2 ]
Totalt antal röster : 19

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Hej,

Har en gammal sådan golf ståendes och jag har en kompis som ägern en helt ok 16V topp.. nu är mina funderingar på om denna bil är nått att börja meka med och får ihop som en liten BANbusarbil. Enbart..s ka inte gatreggas eller så.. bara köras på bana! Kopplingen är ganska dålig på den men i övrigbt går motorn som en klocka på den än =)

Tips på om det kan vara värt det osv vore jätte trevligt! och även vad som skulle behövas göras osv på den med.. Saker och ting som passar osv.. ja ni kanske fattar.. Bilen är nästan redan strippad på allt då syrran och hennes kille har stulit allt användbart ifrån den som bromsar.. värempaket osv.. så det mesta är redan urplockat

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Nej svarade jag.
Det blir inte billigt om du skall få den rullande. För billigt var det väl tänkt att det skulle bli?

16V toppen passar inte på CL:ens 1.6-litare.
Även om motorn i nuvarande 75-hästars skick går som en klocka betyder det ju inte att den kommer att göra det efter trim. Det finns ju roligare motorer att utgå från...

Att få körtid på bana för ett sådant bygge blir väl inte heller helt lätt. Det går väl iofs att kanske få köra på oseriösa träffar, men det gör man ju inte...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Jag svarade oxo nej.
Med samma motivering.

En helt ok GTi 16v kostar ca 10-15000:- om man inte har krav på superskick...
Ditt bygge blir nog inte billigare även om du snålar tyvärr.

_________________
/Mathias
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Nej. Även om det kan vara lite kul att bygga så är det billigare att köpa färdigt utprovat eller halvfärdigt med alla delar tillgängliga.
Tar en frukstansvärd tid att pyssla ihop och rätt mycket pengar om man bygger själv. Jag har byggt eget men har å andra sidan finansierat väldigt mycket med att sälja delar från bilen (2 uppsättningar fina alufälg t.ex), bromsar, värmepaket osv..

Tror det finns bättre objekt om du ändå vill bygga eget

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
okej.. Låter enhetligt Nej då.. Grejen var att den bara stod och skräpade ändå.. Men passar inte toppen så faller ju i stort sätt hela grejen för 75 hästarn händer det ju inte mkt med direkt.

och med tanke på att det finns roligare object där ute så vore det ju helt klart bättr med en äldre bumse eftersom jag sjläv gillar bakhjulsdrivet bäst!

bantid är det äl nog inga problem.. kommer välja ut några dagar på somamren då jag bara hyr den helt själv och är Jätte egoistiskt och bara kör slut på allt som heter däck

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Skruva banåkabil
VW Golf -88 CL nån mening?
927 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande