Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Michelin CUP2 Connect --- VINNARE utsedd!!
1, 2   >>
2608 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
EDIT:
Lördag 6 februari är sista chansen att vara med att tävla thumbs up


-------


En helt ny uppsättning med fyra CUP2 Connect-däck skänkta av Michelin, men en stor brasklapp: det är en uppsättning bestående av två st 245/35-19 och två st 265-35/19 med BMW *-märkning. Passar alltså pga storlekarna bara vissa bilar. Tex BMW M2 men självklart en bunt andra - även icke BMW - också thumbs up


Michelin skrev:
Du har nu chansen att vinna en uppsättning av nya MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect *DT1 som är speciellt framtagna till BMW M2 CS.

De är kompatibla med MICHELIN TRACK CONNECT - ett system som ger dig däcktryck och temperatur i realtid tillsammans med rekommendationer hur du ska justera ditt däcktryck för att optimera däcken vid bankörning.

Om du vill läsa mer och MICHELIN TRACK CONNECT hittar du det på MICHELINs hemsida. https://www.michelin.se/auto/start-auto/track-connect


Skriv här i tråden (eller maila mig på magnus@rejsa.nu om du vill vara inkognito) varför du behöver vinna dom så kommer jag som enväldig rättvis domare välja ut den "bästa" motiveringen. Min smak av "bästa" motivering är outgrundlig så hitt på nåt o skriv bara thumbs up Med relativt få deltagare i tävlingen (pga fasta däcksdimensioner) så är vinstchansen enormt stor dessutom thumbs up




_________________
Magnus Thomé
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1132



jag bör vinna dessa däck,
för då har jag en bra ursäkt till frun, varför jag måste köpa en bil till, som dom passar på.

_________________
henrik nielsen
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Min plan med min M2C var att uppleva vad som kanske kan vara sista kapitlet av rak 6a+manuell låda i ett m-chassi. Tanken var dock aldrig att ta ut den på bana, men å andra sidan övervägde jag att sälja den innan också... Så planer kan oundvikligen ändras, vilket inte minst blev uppenbart när jag skaffade vinterdäck för att få leka med den på vintern. Dynamiken i bilen vore väldigt kul att få uppleva med däck som är framtagna till just en M2C, varför det är motivering till vad jag skulle vilja få uppleva med Cup2or på min bil.

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
alpinestar325
Göteborg
Här sen Sep 2013
Inlägg: 20



Mina gatdäck till min m2 gick åt i somras och är nu helt slut. Har vart sugen på en uppsättning cup 2 för att ersätta dessa. Michelins cup däck (cup1) är mina klara favoriter av tidigare erfarenheter när det gäller r-däck. Hade vart kul att testa cup 2 connect och jämföra.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962



Precis vad jag behöver till M2:an för att få slut på abstinens efter banåka och riktiga däck. 2020 blev inget banåka men nu så..
Undrar om man kan mecka ihop nåt så man kan läsa in Connect info i AIM loggern..? Spännande

_________________
Johan Armskogh
Citera
Högås
BORLÄNGE
Här sen Aug 2018
Inlägg: 36



Byter till större bromsar så minst 18" på bana med e36 M3 kompressor.
Så då måste man kunna glida med stil till och från jobb och träffar på 19"
Däcken skulle göra att det blir av i sommar

_________________
Christoffer Högås
Citera
Milan
Limhamn
Här sen Jun 2007
Inlägg: 30



Efter åtskilliga lästimmar och pengar vi har plöjt ner i denna fantastiska "hobby" är du nog dessvärre skyldig oss alla en uppsättning däck Magnus och allt detta pga Rejsa

_________________
Milan Klacar
Citera
ApexHonda
Klippan
Här sen Jan 2019
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jag tror att dom funkar bra på uploppet eller om man skulle hamna i ett upplopp.
Sen är jag en liten metrologinörd så det är toppen med termometer i däcket.
Att jag skulle slippa använda inkontinens skydd eftersom jag är så rädd när jag är ute å kör (det är inte ofta, bara vid permissioner).
Följer det med spännband eller limmar man fast dom på kofångarna ( är dålig på att fickparkera, ser dåligt, min doktor, han kallar sig det, tycker jag är halvblind).
Sen passar dom rätt på min M2 och bor i Bonnarp 2 km från Ljungbyheds motorbana, kan fixa billiga trackdays på natten, har egen infart.
Sist men inte minst så vet jag var du bor

_________________
Ulf Clase
Citera
Dag
Hjärnarp
Här sen Jun 2005
Inlägg: 25



Passar som handen i handsken på min M3 E92 Speciellt eftersom planen är att ta denna till ringen om det är möjligt i sommar med mina söner 18 o 16år för en häftig upplevelse tillsammans

_________________
Dag Löfqvist
R1 Super Seven
M3 E92 DCT
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Min motivering:
Michelin cup2 Connect skulle sitta korrekt på mitt M banobjekt. 🏁

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
magnum
Spånga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 417



Om jag vinner dem lovar jag köpa en M235I.

Bara för jag varit sugen på en länge nu !

_________________
Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10
Citera
BigGreek
Sverige
Här sen Aug 2014
Inlägg: 35



Kommer bredda min Golf GTI då skulle dessa däcka passa som en smäck !!!



_________________
Georgios Koutzamanis
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Jag monterade skalstolarna förra vintern och i år blir det halvbur samt 6-p bälten som att led i att börja köra mer seröst och på fler banträffar, och då behöver jag givetvis även R-däck! Cup2'orna skulle komplettera fint till de PS4S som sitter på vid slalomträffarna.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
_pancho_
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 340



Jag skulle gärna vinna dem så att jag och sambon kan komma på många banträffar med M2'an under kommande säsong om Corona tillåter - De nuvarande R888 är slut och köksrenoveringen har gjort sitt för ekonomin

/Tobias

_________________
Hälsn. Tobias Blomberg
M2 2017 "WERME"
Citera
Z3 M
Norrköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 455



Passar perfekt på min Cayman S som prepareras för bana. Öhlins chassie, GT3 bärarmar, halvbur och 6 punkts bälte. Nu är det bara R-däcken som fattas och då är Michelin Cup2 Connect bästa valet!

_________________
T0RBJÖRN ELLESS0N

Porsche Cayman S Clubsport -09
Caterham 7 Superlight R400 -05
Porsche GT 4 - 16 såld
Z3 x 3 Sålda
Citera
aerobat
Skåne
Här sen Apr 2017
Inlägg: 126



Har haft min M2 i 3 år och 2500mil. Ännu ingen bana. Jag behöver en anledning för att våga ta ut den på bana.
Dessutom är jag som obotlig tekniknörd sjukt sugen på att testat ett däck med inbyggd telemetri.

_________________
Ulf Svensson

BMW 325ti Compact (Trackday projekt)
BMW M Roadster
BMW M2 (såld)
Citera
hubbbe
Borås, ungefär.
Här sen Maj 2016
Inlägg: 61



Det kan hända att jag råkat inhandla en M3 e92, och det kan hända att däcken inte mår så bra. Kan nästan garantera att i varje fall bakdäcken inte överlever den första turen med bilen som naturligtvis kommer gå direkt från handlaren till Nürburgring första helgen i mars. Och har en känsla av att soppa-budgeten äter upp alla eventuella extra resurser. I all framtid.

_________________
Carl Hubert William Jansson

Leon Cupra ST
-------------------------------
Ex M3e92
Ex Megane 3 RS Ringtool
Ex E36 323i Ringtool
Ex M5e34 Ringtool
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lördag 6 februari är sista chansen att vara med att tävla thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det var väldigt nära att Milan vann, motiveringen kändes oroväckande rimlig och väl genomtänkt

Milan skrev:
Efter åtskilliga lästimmar och pengar vi har plöjt ner i denna fantastiska "hobby" är du nog dessvärre skyldig oss alla en uppsättning däck Magnus och allt detta pga Rejsa





Men vann gjorde "magnum" som så att säga gick all-in i tävlingen thumbs up

magnum skrev:
Om jag vinner dem lovar jag köpa en M235I.

Bara för jag varit sugen på en länge nu !


Det blir din mest kostsamma tävlingsvinst på länge gissar jag. Men jävlar vad skoj du kommer ha

_________________
Magnus Thomé
Citera
Milan
Limhamn
Här sen Jun 2007
Inlägg: 30



Tack för möjligheten Magnus thumbs up

Pengar fördärvet fortsätter men jag ser ut att klara mig bättre än Carl
Grattis till vinsten Carl och kört hårt med den kommande bilen!


Magnus Thomé skrev:
Det var väldigt nära att Milan vann, motiveringen kändes oroväckande rimlig och väl genomtänkt

Milan skrev:
Efter åtskilliga lästimmar och pengar vi har plöjt ner i denna fantastiska "hobby" är du nog dessvärre skyldig oss alla en uppsättning däck Magnus och allt detta pga Rejsa





Men vann gjorde "magnum" som så att säga gick all-in i tävlingen thumbs up

magnum skrev:
Om jag vinner dem lovar jag köpa en M235I.

Bara för jag varit sugen på en länge nu !


Det blir din mest kostsamma tävlingsvinst på länge gissar jag. Men jävlar vad skoj du kommer ha

_________________
Milan Klacar
Citera
magnum
Spånga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 417



Riktigt kul , Bildbevis kommer men kanske inte framåt vår /sommar


_________________
Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10
Citera
Allmänt banåkaforum
Michelin CUP2 Connect --- VINNARE utsedd!!
1, 2   >>
2608 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande