Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968CS -93 PCSR 8B
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (16609 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Wärhner skrev:
Racerapport Deltävling 5 & 6 Mittsverigebanan 6/5-2021

Då var man hemkommen efter en helg på Mittsverigebanan.
Anlände på fredagskvällen så hann få bilen besiktigad och ställt i ordning i depån.
Har inte kört på Mittsverigebanan sedan 2013, de har rustat upp depån sedan mitt senaste besök vilket var ett lyft.

Rullade på med fri träning på förmiddagen och noterade tider runt 1.09.5 vilket placerade mig runt 3-4:e plats i klassen. Man lider fortfarande mycket av avsaknaden av diffbroms vilket gjorde att man i utgången i högern efter chikan 1 enhjulade samt ut på start och mål vilket inte var optimalt, nu när man börjar pressa på lite så känns även chassit alldeles för mjukt men ingen idé att fundera på att skaffa något mer ändamålsenligt innan jag fått i en diffbroms.
Inför kvalet så hade tyvärr Ingemars fina 944S2 med 968 maskin blåst topplockspackningen vilket var tråkigt för vi har kört ganska jämnt på tidigare tidsträningar på Kullen och Knutstorp, hade blivit en kul fight.
Lyckades putsa en tiondel på kvalet och var då kval 3:a i 8B och 5:a i hela klass 8, tyvärr fick jag starta längre bak pga att de tidigare haft incidenter med nybörjare så vi var 3st som fick starta längre bak inför första racet.

https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-27-05_gridr1.jpg

Startar i 8:e startruta till VÄ, får till en riktig kanonstart och plockar direkt 2st långsammare bilar från 8A på innern innan kurva 1.

Hamnar bakom Hans-Allan, jag ligger tätt i stötfångaren i vad som känns som 5-6 varv, jag är flera gånger uppe vid sidan om honom i inbromsningarna men inte tillräckligt för att han skall ge plats.
Sedan lyckats jag till slut pricka utgången på start och mål lite bättre samtidigt som han inte riktigt får till det, håller i längre och bromsar senare in för kurva 1 och tar 3:e platsen i första racet.

Race 2 får jag starta längre fram (efter min bästa varvtid i race 1), tyvärr till höger denna gång så jag hamnar åter igen efter Hans-Allan som gör en kanonstart och smiter om mig på vä innern så som jag gjort i tidigare racet. denna gång behöver jag färre varv på mig innan jag bromsar om in i kurva ett och tar åter igen 3:e platsen i 8B.

Trots att bilen strulade en del i helgen så är jag supernöjd med min insats som kanske ses på bilderna nedan

Grymt kört av Thomas Runebrant & Andreas Thylander som tog 1:a & 2:a plats i båda racen i deras 986 Boxters. Jag var milsvid från deras varvtider.

https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-34-14_pall.jpg
https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-34-14_pall1.jpg
https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-34-14_pokaler.jpg

Nu behöver jag verkligen få tag på en diffbroms! Hojta gärna till om ni har någon lamelldiff till G50 liggandes (993, 996, 964, 968) original eller eftermarknads (ej torsen eller liknande, endast lamelldiff är av intresse eller komplett 6vxl 968 låda med diffbroms).

Mer bilder och filmer på: facebook/teampalipali


Bra jobbat Peter!
Tycker det var riktigt knepigt med start position inför första racet som sagt men det gick ju ok ändå.
Ja, diffbroms för du nog se till att skaffa, kommer göra stooooor skillnad.
Ska bli kul att tampas under säsongen. thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Wärhner skrev:
Racerapport




Är ju en redig omställning från förra bilen men du har ju kört massa olika grejor under åren och omställningen har ju bevisligen funkat bra

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kul Med racerapport och grattis till

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
claes t skrev:
Jag satt på läktaren i lördags, jag och tre åskådare till, och bevittnade era fighter. Det var den första PCSR-tävlingen som jag har sett live. Kul! Det var riktigt jämnt mellan dig och den svarta 968:an. Mittsvergebanan är ju riktigt kul att köra men den är ju ganska smal med få omkörningstillfällen. Måste kännas lite frustrerande med så pass lite effekt jämfört med ditt förra turbomonster?
Jag har diffbroms i min 944:a och det gör att den bettar riktigt bra då man kommer ur sista högerböjen på väg uppför startochmålrakan. Så en diffbroms skulle nog göra en markant skillnad i din bil.
mvh /Claes



Ja, det var svårt att hitta omkörningsställen på mittsverigebanan, kurva 1 funkade okej.
Turbon är kul men det blir slarvigare körning då det går så mycket fortare.
Verkar som jag kanske fått napp gällande en diffbroms.

mittmotor skrev:
Wärhner skrev:
Racerapport Deltävling 5 & 6 Mittsverigebanan 6/5-2021

Då var man hemkommen efter en helg på Mittsverigebanan.
Anlände på fredagskvällen så hann få bilen besiktigad och ställt i ordning i depån.
Har inte kört på Mittsverigebanan sedan 2013, de har rustat upp depån sedan mitt senaste besök vilket var ett lyft.

Rullade på med fri träning på förmiddagen och noterade tider runt 1.09.5 vilket placerade mig runt 3-4:e plats i klassen. Man lider fortfarande mycket av avsaknaden av diffbroms vilket gjorde att man i utgången i högern efter chikan 1 enhjulade samt ut på start och mål vilket inte var optimalt, nu när man börjar pressa på lite så känns även chassit alldeles för mjukt men ingen idé att fundera på att skaffa något mer ändamålsenligt innan jag fått i en diffbroms.
Inför kvalet så hade tyvärr Ingemars fina 944S2 med 968 maskin blåst topplockspackningen vilket var tråkigt för vi har kört ganska jämnt på tidigare tidsträningar på Kullen och Knutstorp, hade blivit en kul fight.
Lyckades putsa en tiondel på kvalet och var då kval 3:a i 8B och 5:a i hela klass 8, tyvärr fick jag starta längre bak pga att de tidigare haft incidenter med nybörjare så vi var 3st som fick starta längre bak inför första racet.

https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-27-05_gridr1.jpg

Startar i 8:e startruta till VÄ, får till en riktig kanonstart och plockar direkt 2st långsammare bilar från 8A på innern innan kurva 1.

Hamnar bakom Hans-Allan, jag ligger tätt i stötfångaren i vad som känns som 5-6 varv, jag är flera gånger uppe vid sidan om honom i inbromsningarna men inte tillräckligt för att han skall ge plats.
Sedan lyckats jag till slut pricka utgången på start och mål lite bättre samtidigt som han inte riktigt får till det, håller i längre och bromsar senare in för kurva 1 och tar 3:e platsen i första racet.

Race 2 får jag starta längre fram (efter min bästa varvtid i race 1), tyvärr till höger denna gång så jag hamnar åter igen efter Hans-Allan som gör en kanonstart och smiter om mig på vä innern så som jag gjort i tidigare racet. denna gång behöver jag färre varv på mig innan jag bromsar om in i kurva ett och tar åter igen 3:e platsen i 8B.

Trots att bilen strulade en del i helgen så är jag supernöjd med min insats som kanske ses på bilderna nedan

Grymt kört av Thomas Runebrant & Andreas Thylander som tog 1:a & 2:a plats i båda racen i deras 986 Boxters. Jag var milsvid från deras varvtider.

https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-34-14_pall.jpg
https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-34-14_pall1.jpg
https://rejsa.nu/im/user/20/2021-06-07-00-34-14_pokaler.jpg

Nu behöver jag verkligen få tag på en diffbroms! Hojta gärna till om ni har någon lamelldiff till G50 liggandes (993, 996, 964, 968) original eller eftermarknads (ej torsen eller liknande, endast lamelldiff är av intresse eller komplett 6vxl 968 låda med diffbroms).

Mer bilder och filmer på: facebook/teampalipali


Bra jobbat Peter!
Tycker det var riktigt knepigt med start position inför första racet som sagt men det gick ju ok ändå.
Ja, diffbroms för du nog se till att skaffa, kommer göra stooooor skillnad.
Ska bli kul att tampas under säsongen. thumbs up


Jag kommer inte kunna komma in närheten av de varvtider du och Andreas presterar detta år men bra att ha något att sikta på för framtiden

Magnus Thomé skrev:
Wärhner skrev:
Racerapport




Är ju en redig omställning från förra bilen men du har ju kört massa olika grejor under åren och omställningen har ju bevisligen funkat bra


Tack Magnus!

Eddie Varvstopp skrev:
Kul Med racerapport och grattis till


Tackar tackar!

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Racerapport Gelleråsen Arena race 7 & 8 PCSR

Inför Gelleråsen hade jag lyckats få tag på en beg 996cup lamelldiff till bilen som jag fick på plats i bilen veckan innan race.

Väl på plats på Gelleråsen lovades riktigt skitväder med stora mängder regn hela lördagen, körde ett uppvärmningspass i blött direkt på morgonen för att få lite temp i allt och testa hur bilen betedde sig i vätan med den nymonterade diffbromsen.

Allt kändes bra och endast minimalt mer understyrd.

Stod gick ut ett till pass i upptorkande underlag och då var jag snabbast i klass 8: http://amigoo.se/heat/48365

Lyckades skava hål i en kylslang så det blev lite mek innan det åter kom regn på eftermiddagen så stod över mer körning på lördagen.

På Söndagen satte jag någon 1:14,7 tid på förmiddagens tidsträning och kval vilket gjorde att jag fick startruta 3 i första racet, blev ett ganska odramatiskt race där jag inte hänger med Thomas och Andreas i Toppen men samtidigt har ett ganska stort försprång till de långsammare i klassen. Slutade 3:a igen. http://amigoo.se/heat/48394
Tyvärr bröt Ingemar åter igen redan på förmiddagen vilket var synd, tor vi hade kunnat få en härlig fight annars.

Race 2 fick jag en bättre startposition pga någon förvirring i lineup men hamnade åter igen efter Andreas och Thomas i deras snabba 986 boxters, men denna gång tyckte jag mig kunna hänga på lite bättre även om de får en ganska stor lucka. Här sätter jag även min snabbaste tid för dagen 1:14,45: http://amigoo.se/heat/48391 och slutar åter 3:a.

Bilen kändes riktigt rolig att köra nu på Gelleråsen, men nu känner man verkligen att chassit skulle må bra av en uppgradering till vintern med nya stötdämpare, fjädrar mer avsedda för ändamålet än det STD 030 chassi som sitter där nu.






Näst på tur står race 9 & 10 på Anderstorp den 7 augusti, skall bli kul då det blir premäråka på den banan för mig.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Oj kör du M030 dämpare på kärran. Då kommer du bli giftig med nya stötar .
Grattis

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Oj kör du M030 dämpare på kärran. Då kommer du bli giftig med nya stötar .
Grattis


I bak sitter stavarna kvar + gula konis med extra fjäder, M030 krängare fram och bak, original topplagringar fram.

Frambenen ser ut som original M030 ben?



Länkarmarna fram har jag ersatt alla bussningarna med länklager.

Känns som det borde kunna gå lite fortare med ett bättre chassi även om bilen redan nu är ganska rolig att köra

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4097



Jag tycker de främre fjäderbenen är misstänkt lika mina H&R.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Janne J skrev:
Jag tycker de främre fjäderbenen är misstänkt lika mina H&R.


Fjädrar mm verkar vara H&R (180 - 100), stötdämparen är från bilstein och är märkt 3900 VE361253M0



Mina original stötdämpare på min 996GT3CS -01 jag hade tidigare var också Bilstein/H&R väldigt lika dessa.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Racerapport Anderstorp 7/8

Helt ny bana för mig, hade innan detta race endast åkt med som passagerare i någon gammal camarocup bil för ett tiotal års sedan.

Kikade lite gamla onboardfilmer och kollade lite tider från likvärdiga bilar, gissade på att tider runt 1.51-1.52 borde funka som ett grovt riktmärke.

Hade inte gjort mycket på bilen sedan senaste tävlingen på Gelleråsen, annat än vanlig tvätt och generell koll, bytte dock huvudbromscylinder då denna läckt bakåt mot servot.

Första träningspasset rullade jag mest runt för att känna på bil och hitta runt, bästa tid för passet blev 1.52,656: http://www.amigoo.se/heat/48685

Andra träningspasset pressade jag på lite och satte en 1.51,469 http://www.amigoo.se/heat/48696

Stod över träningspass 3 & 4, och under kvalet så satte jag en 1.51,690, jag hade en låg 1.51 tid på G då det blev lite missförstånd precis i slutet av mitt attackvarv. Det gjorde iofs inget då jag kvalat som 3.a oavsett.

Race 9:
Blev spännande då Thomas Runebrant tappade sin passagerardörr under warm up varvet och inte kom till start, jag hängde inte med i tempot som Andreas hade i rejset och slutade 2:a



Race 10:
Startposition 2 i klassen och Thomas fick starta sist pga DNS i Race 1, starten gick och redan i norra kurvan efter långa rakan kom han farandes på innern, när han kom ikapp Andreas så verkar det ha hänt något med Andreas bil då den plötsligt saknar effekt på rakorna, lite som om den går på 5cyl eller liknande, jag kom ganska snabbt ikapp och körde om. Fick efter målgång höra att det verkar ha varit något fel med E-trotteln eller liknande då den endast gav 80%. Slutade således 2:a även i race 2. http://www.amigoo.se/heat/48761



Nästa race är Tävling 13 & 14 & Michelin Trophy, Mantorp Park Lördagen 4/9.

Skulle vilja gå upp och köra 265/35-18, letar därför efter OZ-fälgar: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=121718&highlight=

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Bra jobbat Peter, du kommer närmare och det både behövs och är kul! thumbs up
Nästa race ska jag försöka behålla bägge dörrarna på.....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
mittmotor skrev:
Bra jobbat Peter, du kommer närmare och det både behövs och är kul! thumbs up
Nästa race ska jag försöka behålla bägge dörrarna på.....


Tack, Jag gör vad jag kan, men just nu känns det som jag kör mitt egna race då jag inte riktigt har någon annan i klassen som kör i samma tempo som mig. Jag är lite snabbare än några men har ett ganska mycket kvar upp till ditt och Andreas tempo. På Anderstorp blev det liksom aldrig någon tight racing vilket hade varit roligt.

Tips på alternativ dörrlösning



Nu laddar vi inför Mantorp den 4/9

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Wärhner skrev:
mittmotor skrev:
Bra jobbat Peter, du kommer närmare och det både behövs och är kul! thumbs up
Nästa race ska jag försöka behålla bägge dörrarna på.....


Tack, Jag gör vad jag kan, men just nu känns det som jag kör mitt egna race då jag inte riktigt har någon annan i klassen som kör i samma tempo som mig. Jag är lite snabbare än några men har ett ganska mycket kvar upp till ditt och Andreas tempo. På Anderstorp blev det liksom aldrig någon tight racing vilket hade varit roligt.

Tips på alternativ dörrlösning



Nu laddar vi inför Mantorp den 4/9


Haha, tack för den!
Ny dörr sitter på och anledningen till händelsen är minimerad. Cupdörrs lösningen är vidareutvecklad kan man säga.
Finns liksom inte att sånt ska hända och Murhy's law trädde in där också, som vanlig.
Dels har bilen gått race sen 2014 utan detta problemet, dels tycker man det kunde hänt 1 varv tidigare när man kört både 4 träningspass och 1 kval. Var riktigt pissed, Anderstorp är min hemmabana och jag hade ganska gott självförtroende även mot snabbe Andreas när jag rullade ut till start i race 1. Klart bortskänkta poäng i totalen.
Jaja, bara att glömma (om det nu går, lär väl finnas gott om folk som påminner..... ) och gå vidare.

Till Mantorp så är förhoppningsvis både Ingemar och Hans-Allan tillbaka, förhoppningsvis några till som är serieanmälda. Vi får hoppas på tajtare racing då.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Racerapport PCSR 4 september - Mantorp

Inför Mantorp hade bilen fått helt nya bromsar bak och nya cup 2 däck, i övrigt generell översyn.

Passerade PCS Linköping på vägen från stugan vi hyrt i Linköpingstrakten så passade på att stanna till och ta en passande bild



Första testet på Mantorp med 968:an skulle bli spännande att se vilket tempo man skulle kunna få i mig och bilen.
När jag kikade innan på vad jämförbara bilar kört så satte jag ett första delmål på att åka 1.30 blankt och redan på första tidsträningspasset visade det sig stämma ganska bra då jag körde 1:30.644: http://www.amigoo.se/heat/49207



Hade far min på plats som körde fri träning med sin 996T Ruf så körde lite tillsammans med honom också under förmiddagen.

Under träningspassen sätter jag två tider under 1.30 varav den snabbaste är 1.29.592 http://www.amigoo.se/heat/49234

I kvalet förbättrar jag ytterligare till 1.29.372 och är därmed kval 2 a i klassen ca 9 tiondelar bakom Thomas: http://www.amigoo.se/heat/49239

I Race 1 får jag till en bra start medans Thomas missar när flaggan går så jag kan passera Thomas på start och mål men stänger inte dörren riktigt så Thomas bromsar sig om på innern inför kurva 1, Andreas ligger tätt bakom mig men jag bygger succesivt upp lite avstånd och går i mål som 2:a. Jag hänger på JohnC i 8C framför riktigt bra men kommer aldrig riktigt nära för att kunna utmana.

I race 2 är startordningen ganska lika förutom att Andreas Thylander nu startar precis bakom, jag har fullt upp att hålla koll på JohnC och Andreas Isaksson i 8C som får en bra start och utmanar men jag försöker gå tightare in i kurva 1 för att inte öppna upp för eventuella sena inbromsningar på innern, när jag viker in så hinner jag bara få en skymt av Andreas Thylander som lyckats dyka på innern men jag höll mitt spår så jag kunde bibehålla min position medans Andreas låg och flåsade bakom i flera varv innan jag äntligen började bygga upp lite avstånd. JohnC hade bättre tempo i race2 och jag kunde inte hålla samma tempo. Slutade 2:a även i race 2




Nästa race är på Kinnekulle 17/9.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Snyggt rattat Peter och grattis till ytterliggare två andra platser!
Hoppas vi slipper fler flaggstarter, såg varken flaggan eller Peter som höll i den överhuvudtaget.
Men det gjorde ju å andra sidan början av racet tajt och underhållande.

Ses på Kinnekulle. thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
mittmotor skrev:
Snyggt rattat Peter och grattis till ytterliggare två andra platser!
Hoppas vi slipper fler flaggstarter, såg varken flaggan eller Peter som höll i den överhuvudtaget.
Men det gjorde ju å andra sidan början av racet tajt och underhållande.

Ses på Kinnekulle. thumbs up


Tackar!

Håller med om flaggan, råkade ut för samma sak på Mittsverigebanan tidigare i år.

Hoppas på bra uppslutning till Kullen, tyvärr lät det som Anderas skulle missa då han skulle assistera någon kompis bil ism någon historisk racing på ringen då.

Jag hoppas kunna testa lite budgetuppdateringar i chassit på Kullen.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Wärhner skrev:
mittmotor skrev:
Snyggt rattat Peter och grattis till ytterliggare två andra platser!
Hoppas vi slipper fler flaggstarter, såg varken flaggan eller Peter som höll i den överhuvudtaget.
Men det gjorde ju å andra sidan början av racet tajt och underhållande.

Ses på Kinnekulle. thumbs up


Tackar!

Håller med om flaggan, råkade ut för samma sak på Mittsverigebanan tidigare i år.

Hoppas på bra uppslutning till Kullen, tyvärr lät det som Anderas skulle missa då han skulle assistera någon kompis bil ism någon historisk racing på ringen då.

Jag hoppas kunna testa lite budgetuppdateringar i chassit på Kullen.


Du tar dig allt närmare täten i 8b, sa det redan när jag såg att du skulle vara med, kul!
Lite chassie uppgradering hjälper ju till.
Hörde tyvärr om Andreas också, å andra sidan så bör det innebära att du har 2:a platsen i totalen inom räckhåll.
Ingemar ska vara tillbaka då vet jag, hoppas på någon till av de 11 som är serieanmälda i b.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
mittmotor skrev:
Wärhner skrev:
mittmotor skrev:
Snyggt rattat Peter och grattis till ytterliggare två andra platser!
Hoppas vi slipper fler flaggstarter, såg varken flaggan eller Peter som höll i den överhuvudtaget.
Men det gjorde ju å andra sidan början av racet tajt och underhållande.

Ses på Kinnekulle. thumbs up


Tackar!

Håller med om flaggan, råkade ut för samma sak på Mittsverigebanan tidigare i år.

Hoppas på bra uppslutning till Kullen, tyvärr lät det som Anderas skulle missa då han skulle assistera någon kompis bil ism någon historisk racing på ringen då.

Jag hoppas kunna testa lite budgetuppdateringar i chassit på Kullen.


Du tar dig allt närmare täten i 8b, sa det redan när jag såg att du skulle vara med, kul!
Lite chassie uppgradering hjälper ju till.
Hörde tyvärr om Andreas också, å andra sidan så bör det innebära att du har 2:a platsen i totalen inom räckhåll.
Ingemar ska vara tillbaka då vet jag, hoppas på någon till av de 11 som är serieanmälda i b.


Kul om Ingemar skulle få ihop sin bil och kunde vara med och kubbas på Kullen. thumbs up

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Hittade en fin bild från senast på Mantorp tagen av Gustaf Sköld



_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Trist med Kullen!
Gillar verkligen den banan och träningen i våras blev......lite kort för min del.
Måste hända nått i PCSR snart med deltagarantalet om det inte ska bli parodi på racing.

Snygg bild! thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Kul att ses Peter


_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968CS -93 PCSR 8B
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (16609 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande