Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Motorvalsångest | << 1, 2 5 besök senaste veckan (1173 totalt) |
Notera att jag satte en smileygubbe.................................................................här ^ tror oxå LS såklart är way to go.. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Ja, det lutar nog åt LS såvida inget nytt under solen dyker upp. Mina användningsområden är ganska motstående då fikakörningar göres bäst med bottendrag och ringen kräver mer toppeffekt för ambitionen är att köra riktigt bra tider där. Funderar kring om det är praktiskt genomförbart att byta kamaxel de gånger man skall till ringen. _________________ Mikael Drapkin |
||
vad hade du tänkt för låda?
byta kam är ju inget jättejobb på en usa v8 men mycket grejor runtomkring som skall bort, modifieras etc så det går smidigt.. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Har ingen personlig erfarenhet av en LS motor, men vad man sett på Youtube etc så verkar det vara en ganska fin motor.
De verkar svara bra på måttlig överladdning också, vilket borde vara driftsäkert. Synd man inte hitta dom här för typ $100 på en skrot som man verkar göra i USA... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
To finish first, first you have to finish. Har du en krånglade motor eller haveri redan på vägen dit, så blir det inga vidare tider _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Skruva banåkabil Motorvalsångest | << 1, 2 5 besök senaste veckan (1173 totalt) |