Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Porsche 911 (992) GT3 6:59.927
736 besök totalt
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137


Trådstartare
Porsche 911 (992) GT3 at Nürburgring (On-board) Driver: Lars Kern




https://newsroom.porsche.com/en/2021/products/porsche-911-gt3-world-pr . . . .









TEKNISKA DATA

Porsche 911 (992) GT3 man./pdk

Motor: B6, bensin, 3 996 cm3, 510 hk vid 8 400 r/min, 470 Nm vid 6 100 r/min. Sexväxlad manuell låda/sjustegad dubbelkopplingslåda, bakhjulsdrift.

Kaross: L/b/h 4 573/1 852/1 279 mm. Axelavstånd 2 457 mm. Bagagevolym 132 liter. Tjänstevikt 1 418/1 435 kg.

Prestanda: 0-100 km/h 3,7/3,4 sek. Toppfart 320/318 km/h. Förbrukning (NEDC) 13,3/12,4 l/100 km.

Pris: 1.840.000 kr. Beställningsbar nu, leverans i juni.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Intressant med 270 i Fuchsröhre.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Eldh skrev:
Intressant med 270 i Fuchsröhre.



Precis vad jag också tänkte thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Satan vad det går!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Ruskigt vad det går! thumbs up
Måste säga att med tanke på hur stora 911:or är numera så tycker jag vikten är imponerande.
Tjänstevikt på 1418/1435kg innebär tomvikt på 1313/1320kg vilket måste anses som grymt lätt i dagens mått.thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Herr Kern är en elegant pilot.

Allt blir ju imponerande med sån här farter men den siffra jag fastnar vid är 220 genom Lauda links

Jag gillar inte den böjen....puh!

Sen ser den rätt rå ut framifrån.

Bra att lära sig vad man skall leta efter i backspegeln..snart är det v19.

_________________
Jens Lanvin
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



känns som att hela banan är mycket kurvigare än när man körde där själv sist......

Imponerande

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1360



Sjukt bra tid och ser väldigt fint ut när han kör.

Skapar lite h begär och en sjuk saknad till "Ringen"...

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
LoFET
Göteborg
Här sen Feb 2013
Inlägg: 211



Riktigt fin körning. Sjukt att dom e så snabba

_________________
Fredrik Löfman.

E36 323Ti S50 -99
Supra MKIV RZ -95
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Riktigt fet, saknas bara två snurror på den där 😁

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
JBT
Solna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 431



Nya framvagnen verkar ju ha gjort underverk.
Men man undrar ju hur dom satt svenska priset. Den kostar 167 518 euro i Tyskland och 1 840 000 i Sverige.
991.2 GT3 kostade runt 152 000 euro i Tyskland och svenska priset var 1 515 000kr.

_________________
Jacob Blomqvist

Honda SC CC Elise S2
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137


Trådstartare
JBT skrev:
Nya framvagnen verkar ju ha gjort underverk.
Men man undrar ju hur dom satt svenska priset. Den kostar 167 518 euro i Tyskland och 1 840 000 i Sverige.
991.2 GT3 kostade runt 152 000 euro i Tyskland och svenska priset var 1 515 000kr.



Man tar höjd för svensk skräpvaluta.

EUR - SEK 2021-02-19 = 10,04

EUR - SEK 2013-04-02 = 8,34

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137


Trådstartare
Eldh skrev:
Intressant med 270 i Fuchsröhre.



Det verkligt intressanta med den speeden i FX är vad som händer efter FX.
Blir väldigt kort sträcka att ta ner fart och manövrera.

Jag noterar att det mycket sällan bromsas speciellt mycket på varvet. Duttas mest. thumbs up

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467




_________________
Jens Lanvin
Citera
Nürburgring
Porsche 911 (992) GT3 6:59.927
736 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande