Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325D-07 Diesel Doris.
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2747 totalt)
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639


Trådstartare
BMW-DJ skrev:
E21 Racing skrev:
Trevlig enklare banåkabil du fått ihop, den är ju riktigt trevlig till och från banan oxå
Ja håller på med min E46a men det går lite trögt att få ihop den så man kan komma till banan nån gång....sjukdomar som ställer till det.

Du skulle försöka få till lite mer camber särskilt fram, för att få ett gynnsammare slitage på däcken, och givet bättre fäste. Ställbar topplagring är väl bästa vägen o gå, kanske en version som delvis är gummilagrad om du vill undvika massa oljud därifrån. Men frågan är hur mkt plats det finns innanför benet innan det tar i hjulhuset.



Jag köpte dom här för att behålla komforten med original topplager, gav ca 2,2 grader på min bil thumbs up
https://www.turnermotorsport.com/p-588325-front-fixed-camber-plates/


De där såg intressanta ut! Hur är det, är 25% tull på det priset?

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1123



Abbe o skrev:
BMW-DJ skrev:
E21 Racing skrev:
Trevlig enklare banåkabil du fått ihop, den är ju riktigt trevlig till och från banan oxå
Ja håller på med min E46a men det går lite trögt att få ihop den så man kan komma till banan nån gång....sjukdomar som ställer till det.

Du skulle försöka få till lite mer camber särskilt fram, för att få ett gynnsammare slitage på däcken, och givet bättre fäste. Ställbar topplagring är väl bästa vägen o gå, kanske en version som delvis är gummilagrad om du vill undvika massa oljud därifrån. Men frågan är hur mkt plats det finns innanför benet innan det tar i hjulhuset.



Jag köpte dom här för att behålla komforten med original topplager, gav ca 2,2 grader på min bil thumbs up
https://www.turnermotorsport.com/p-588325-front-fixed-camber-plates/


De där såg intressanta ut! Hur är det, är 25% tull på det priset?


Ja tull är det ju, jag ska inte svära på exakt procentsats men 25% låter rimligt.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639


Trådstartare
Har nu kört två tillfällen till, på knutstorp och Mittsverigebanan. Knutstorp var lika underhållande som vanligt, men det var en riktigt varmt dag, bilen visade 29 grader. Bilen började dels går riktigt dåligt men han bara in i depån så gick den som det skulle igen så jag var ut och körde igen. Lagom tills jag började hitta rytmen så började den varna för oljetempen (tror jag, har inte kollat upp det ordentligt), så fort jag släppte gasen och rullade lite lugnare så försvann det. Ut igen efter lunch och fick några bra varv i mitt tycke så började bilen gå dåligt igen. Läste felkoder i depån och bilen klagade på ett luftrör, visade sig att röret in till luftfiltret hade glidit isär, fixade det och var ute och körde så började den klaga på värme igen! Då gav jag upp då jag inte ville riskerar bli stående med bilen 75 mil hemifrån!

I lördags blev det premiär på Mittsverigebanan, betydligt svalare i luften och allt flöt på bra förutom att jag blev ordentligt åksjuk igen! Banan är riktigt kul och köra på och passar mig perfekt, är ju dessutom runt hörnet för mig då det bara är ca 25 mil bort. Kommer säkert köra där igen.

Tror inte jag kommer och köra fler tillfällen i år, men till nästa sommar ska beläggen bak bytas och så ska jag se över bussningar och krängningshämmaren, om jag orkar! Nivån med denna bil är väldigt lågt då det är min bruksbil också!

Fastnade på några foton på Knutstorp:







_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325D-07 Diesel Doris.
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2747 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande