Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ferrari F40LM | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13 >> 54 besök senaste veckan (74374 totalt) |
Guuuld
Intercoolers ser gigantiskt tjocka ut. Går åt bra högtryck framför och lika bra lågtryck efter flr att de inte ska bli värmeackumulatorer istället för kylare. Vet jag av egen erfarenhet. Senare åren har jag försökt nå större area och tunnaste möjliga cellpaket för kylning, lättare att få det fungera på så vis. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Dem är stora. Men väldigt lika F40LM orginal.
Jag kommer ha fläkt på varje samt luftkanaler ut till sido skopen där dörrarna slutar. Tyckte det kommer sjysst ut med dem. Annars har du helt rätt i din tes. Mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||
Thomas Jag brukar läsa dina inlägg med intresse å har alltid undrat vad du jobbar med,med tanke på den massiva kunskapen du har om italienska sportbilar,. Erik, det börjar se riktigt bra ut 👍 _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||
verkligen +1 på det |
||||||
Provmontering fram.
Bak verkar drivaxlarna vara för långa tyvärr. Jag ska ta mig ett ryck o fixa lite. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||
Tack det var snällt men jag tycker mest att jag kluddar i andras trådar så jag försöker sitta på händerna Men för att göra en lång historia kort så blev det på allvar som utställare på SEMA 1994 och 1996 med eftermarknadsprylar för Volvo och senare, några prototypjobb fram till 2010. Sen 2014 "halvpensionär". Utöver allt annat så har jag själv tillverkat ca 7000 rostfria sportavgas till Volvo (inga platsbyggen) sen -94 och de flesta har sålts i USA och Tyskland plus ett 40-tal andra länder. Ferrari, det är av personligt intresse och jag köpte en ovanlig, 308 baserad modell i USA som renoveringsprojekt för många år sedan. Det kanske blir en tråd av det om eller när det händer något. Mvh/Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||
När ändå 308an nämns i en så ball tråd kanske jag inte blir hängd för att länka ett annat ballt ferrari bygge, på just en 308 https://grassrootsmotorsports.com/fo (Vidare diskussioner om den bilen kanske går ta i en annan tråd om någon känner att det finns för mycket att säga ) _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Hur skall du få till drivaxeln när dämparen sitter sådär? Blir det en böjd axel ( ) eller galet mycket pilvinkel? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Hänger du inte med i utvecklingen Maz? bluetooth drivaxlar är superhett just nu.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Jag tänkte faktiskt "Det ser ju ut som fram men det sitter ju en drivaxel där?" Läste lite slarvigt och uppenbarligen kollade jag inte på bilderna ordentligt heller för det var ju en styrväxel som satt där. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Inte helt off, finns väl kompetenta bilar med dylik konstruktion _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ferrari F40LM | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13 >> 54 besök senaste veckan (74374 totalt) |