Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Westfield R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42 >> 279 besök senaste veckan (92120 totalt) |
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Täcket är ju lagt så det liknar en historisk dragster
Men har man tävlat med Miata och E30, så kanske det lockar med lite vassare precision i körningen. Formel är det knappast med den profilen, men det finns ju nåt däremellan med så låg front och små framhjul (om de sitter på)... |
||||||
Detta var kul. Känner ej dig men tjatat på min vän Martin Kraft att han ska köpa denna. Men du känner visst Martin oxå och köpte bilen framför näsan (nästan) på honom 😊
_________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||||
Det stämmer! Martin Krafts storasyster är gift med min storebror (som också heter Martin). Av en slump suktade vi helt ovetande om samma bil! MEN! Det ligger en till (långt viktigare?) detalj bakom denna story. Ssshhhh avslöja det inte nu! Vi låter David klura lite till. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Lite otippat men blir säkert kul! _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Näää. Ingen Malloc. Eller annan Clubman heller.
Tyvärr, Björn, så är det fel. Det är inte en snöslunga. Men tack för ditt bidrag i tävlingen! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Jag får väl gissa på en Radical. Vore trevligt om det var en bil och klass som passar in i SPVM fortfarande i alla fall.
|
||||||
En kompis till den här?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=126439 _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||||
Näpp!
Fel!
Bra gissning, men inte rätt. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Önskar jag hade kunnat svara "Rätt!" på den, men.... Du överskattar tyvärr räckvidden av mitt bankkonto, Tord...
Också en bra gissning, men fel. Nu får jag snart lyfta på pyjamasen.... (På bilen, alltså - oroa er inte.) _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Jag tror att Torkel håller på att konvertera en 'Murican Sprint Car för att fungera på svenska banor. Kommer att gå i SPVM, kallad "Lotus Seven Replika".
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Westfield R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42 >> 279 besök senaste veckan (92120 totalt) |