Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Westfield Aerorace R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43 >> 38 besök idag (94780 totalt) |
|
||||||
Jag har kallats mycket av många, Gunnar...... men aldrig tidigare "fantasilös"! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Alltså.... fan... det är ju vad jag BORDE ha gjort! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Om du ställer vingen bakom bilen så ser du att jag har rätt. Framför allt nu, när Torkel insett sitt misstag och bytt till rätt bil under täcket. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
What?! Vad får dig att tro att JAG vet vilken bil som finns där under? Jag gör bara som Christer säger. Jag är lika nyfiken på vad jag ska köra 2025 som ni andra. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
The one that got away...
Tänk er att ni får en andra chans på den där supersöta tjejen ni var hopplöst förälskade i när ni gick på högstadiet. Ni råkar stöta på henne på ICA en dag och ni känner genast igen varandra. Efter en varm kram och lite småprat erkänner hon, lätt rodnande, att HON hade en riktig crush på DIG i högstadiet. Ni byter nummer och...... Eller, förresten, vänta lite.... Hon har säkert typ fjorton ungar idag, väger tre gånger så mycket och är bitter ända in till märgen över bodelningen från sina två senaste skilsmässor. Vi glömmer henne - dåligt exempel. Tänk er istället att ni liksom får en andra chans på den partner ni hade då ni var mellan 20-25, men DOM är lika unga och fräscha, levnadsglada, pigga, optimistiska och oförstörda som de var då! Fast..... förresten.... Det funkar inte heller, den åldersskillnaden blir allt lite creepy. Vi glömmer det exemplet.... också. Tänk er att ni verkligen älskade en bil, men var tvungna att sälja den för ett par år sedan. Tänk er att ni liksom saknat den bilen då och då under åren som gått. Tänk er dessutom att ni kan se tillbaka på ert tidigare ägande och konstatera att ni idag har klart bättre förutsättningar i form av bättre kunnande, bättre verkstad, bättre verktyg och utrustning, bättre bankkonto och inte minst (!!!) hjälp av förbaskat duktiga kompisar. Hade ni inte velat ha en andra chans? . . För den oinvigde är detta alltså ännu en bil jag ägt tidigare. Konceptet "köpa tillbaka den och bygga den som jag ville men inte kunde då, men kan nu" funkade ju riktigt bra på Miatan - vi applicerar samma tillvägagångssätt här. Detta är en Westfield Aerorace som jag och farsan åkte över och hämtade från England 2012. Den byggdes ursprungligen av Autopro i England, för att köras in Westfield Cup (och är därmed en ren racingbil och aldrig haft en regplåt). Se, så ung och vacker jag var.... Jag körde den i Modsport 2 i två år, tills dess att en idé slog rot i kraniet. Vintern 2014 lyftes Zetec & Type9 ur och ersattes med det ljuvligt ylande hjärtat från en Yamaha R1. Jag körde den två år till i Modsport 2 och var sedan tvungen att sälja den 2016, då jag flyttade en andra omgång till North Carolina. Den har haft två ägare sedan mig, fått ett solenoid-växlingssystem och en ny ratt, men är för övrigt precis som den var då den rullade av min släpkärra för sista gången. Planen är nu att riva ur all elektronik och ge henne lite GMAB-Magi i form av en ny ECU och ett nytt elsystem. Sedan ska jag gå igenom allt från topp till tå och rätta till det som yngre-år-Torkel kanske inte fick rätt samt förbättra ett par väl valda områden som yngre-år-Torkel inte riktigt hade cash till. Lite bättre säkerhet står också på önskelistan, i form av en ambition att faktiskt få ned en seriös stol i den ytte-pytte-lilla bilen. Till våren ska hon åter appliceras på Modsport 2 (förutsatt att SPVM inte gjort några extrema förändringar på motorreglementet). Grymt taggad att sätta igång! Men.... första ska vi iväg på semester och sedan är det diverse byggprojekt som måste bli av. Förvänta er realistiskt noll och inga uppdateringar alls om "Westy" på sisådär 4 veckor... _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Tro inte vi glömt dig, inte! Du är ju den lyckliga vinnaren!
Du har vunnit en helt gratis fotvandring till Ishotellet i Jukkasjärvi! Grattis! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
men se där, det var ju visst en bil utan tak......
grattis till din nygamla kärlek /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Tack, kul att höra.! Det är roligt när folk skriver ett par rader i tråden. 👍
Ja, du avslöjade mig nästan! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Men det är ju återbruk, så lite "hippt" är det väl Bara du kör full säsong 2025 (MRMAF för Modsport vad det verkar nu) så är jag nöjd |
||||||
Va!?? inget ssm!? _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
|
||||||
Nä då, jag började googla och sen hittade jag din "gamla" biltråd här via Google. Det jag egentligen googlade var vad för förstärkningar Westfield gjorde på ramen till aerorace (klenare dimensioner i ramen men med förstärkningar). Jag hittade inte cad, mer än att det det går mer stag upp till "bågen" bakom instrumentpanelen. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Westfield Aerorace R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43 >> 38 besök idag (94780 totalt) |