Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Westfield R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 279 besök senaste veckan (92120 totalt) |
Det är bara att haka på, Kari! Peppa upp Miatan lite och haka på i Modsport 3! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
|
||||||
Jag brukar ju ta mig till alla tävlingarna. Två gånger Mantorp?! Jag får massa mig dit och öva. Det var länge sedan jag körde där. Men DU då, Niklas? Ska vi virtuellt skaka hand på att vi kommer till start till race 1, 2025? _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
|
||||||
Roligt att höra - alla framsteg är framsteg. Du undvek dock elegant att faktiskt svara på min fråga, eller anta utmaningen. Kom igen nu, Niklas! Du har ju typ 14 års försprång (liten överdrift)! Upprepa (eller copy/paste) efter mig: "Jag, Nicke-Picke-Päron-Pung, svär härmed att anstränga mig till det yttersta, att applicera all min kunskap och kraft, att dedikera min tid, mitt bankkonto och mitt intellekt för att stå med en fungerande Modsport-Miata i Line-up intet senare än Maj 2025. Vid Oden, Vid SPVM, vid Jenvey och dess throttlar." Kom igen.... _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Jo, maj är ju långt bort, och maskinen har gått runt på tre innan vi kastade ut MS. Men det är dumt att lova nåt, även om ambitionen verkligen är att lyckas denna vintern, jag måste ju hjälpa till att fylla fältet nästa år, det är ju lite "do or die" för breddracing under åren framöver (min bedömning som delas av en del). |
||||||
Ok, jag kan respektera det. Man ska inte lova sådant man inte är säkert på att man kan hålla. Hoppas i alla fall få se dig, MED bil, på tävlingarna i sommar. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Allt hänger liksom ihop. Det går inte att komma ifrån det. Det finns bara 24h på ett dygn, det riktiga jobbet måste (miss)skötas och rollen som pappa/husse kräver varierande insatser.
Det är pga de faktum ovan jag vill meddela att tre aktiviteter bockats av, även om de kanske vid första anblick inte förefaller relevanta. Först har vi varit utomlands på en underbar semester, tillsammans med mina syskon och minimekanikerns alla kusiner (som alla är långt äldre än han och därför skämmer bort honom upp till takbjälkarna). Sedan har vi byggt ett ett staket, för att förebygga fler glada telefonsamtal från grannarna i stil med: "Bara så du vet så är lilla Dixie här hos oss." Jag har bra grannar, men minivargarnas strövtåg har gått lite överstyr och måste begränsas. Nu är nästan hela tomten instängd - sista biten tar vi nog en vacker vårdag. Tredje aktiviteten är att jag har grävt och detta ÄR faktiskt kopplat till bilrelaterade aktiviteter! Ni förstår, jag har ett långsiktigt mål att min lada en vacker dag ska bli min drömverkstad och att garaget ska vara till för att bara parkera utvalda bilar i. Ladans tak och fasad är i bra skick, så nästa steg är ett seriöst golv: En isolerad betongplatta, istället för det jordgolv den har idag. Så, jag tömde byggnaden på prylar och, med en naiv optimism jag är säker på att ni känner igen, hyrde jag en liten minigrävare. För, "hur mycket jobb kan det vara?". "Väldigt mycket jobb" är svaret på den frågan. Lägg till det faktum att jag tydligen mätt ett par få, men avgörande, centimeter fel och att cabben därför fick plockas av, och det blev en minst sagt intensiv helg, som fick den snälla uthyraren att kolla mätaren för gångtimmarna tre gånger. Men, nu är det gjort och jag belönar mig med att äntligen få meka Westfield!!! Nya lyften är underbar. Det passar perfekt att sitta på pallen och rulla in/ut under bilen. Sååå skönt att inte behöva kräla på golvet längre! Just det: Vi har skickat hem #63 och har istället #45 på besök också. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Har läst igenom hela tråden nu i ett sträck och detta kan vara den bästa tråd på ett forum jag någonsin läst sedan man upptäckte internet !
Ska bli väldigt intressant och se hur det går med nya bilen Din mini-mekaniker kommer nog bli sveriges bästa racemek när han blir äldre om detta fortskrider grymt kul att se hans uppväxt genom åren i tråden. _________________ Ricky Ekenlöw |
||||||
Stort tack för de orden, Ricky! Jag räknar med att Minimekanikern antingen kommer växa upp till någon form av fanatiskt motorsports-monster som totalt ruinerar mig innan han fyllt 18 - eller - att han gör enorm revolt i tonåren, vägrar helt att delta helt och börjar hänga på hästgården ett par hundra meter bort. Nåja.... så länge han inte blir demonstrerande miljöpartist-vegan... _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Vilket ändå betyder att du kommer bli ruinerad av pojken så lika bra att spendera alla pengar nu _________________ Ricky Ekenlöw |
||||||
|
||||||
Våra race- och banåkarbilar Westfield R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 279 besök senaste veckan (92120 totalt) |