Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Westfield Aerorace R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden
<<   1, 2, 3 ... , 43, 44, 45   >>
194 besök senaste veckan (127324 totalt)
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

Trådstartare
PH-Racing skrev:
Nu följer jag med spänning tills vi får se den på banan.

Det är både kul och inspirerande att ni läser och skriver i tråden! thumbs up

OscWan skrev:
Om du vill kliva upp sedan så har vi enhetsdäcken för Formula Nordic och således på hyllan - 200/540-13 och 250/575-13

Klart intressant! Jag kanske återkommer i den frågan redan i år... vi får se.

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Idag har jag anmält mig till Mantorp i april! SPVM behöver ett antal inbetalda start-avgifter redan nu för att säkra bokningen. Egentligen så tycker jag att Mantorp är en ganska tråkig bana och det hade onekligen varit praktiskt om första tävlingen brann inne........ men i solidaritetens namn så får man allt skärpa till sig och anmäla sig ändå. Styrelsen i SPVM kan ju inte utföra magi utan stöd från förarna.

I skenet av detta beslut blev det idag lite nattsudd, för att få något gjort. Sömn, det är ju trots allt mest för syfröknar och Miataförare, eller hur? Jag bestämmer för en tid sedan att en riktigt "full containment seat" var ett måste. Westfielden är ju vanligtvis utrustad med minimala små plaststolar, av uppenbara skäl. Men... som småbarnsfarsa kändes det bara inte riktigt ok.

Ibland är det en fördel av vara skapt i mindre (koncentrerat) format. När man ska nå någonting på översta hyllan, flytta en hög grus eller när man ska kånka runt på det där gigantiska Chevrolet-sätet som en vacker dag ska in i Fårrden, så är det en nackdel. Men när man ska välja räserstol till sin Westfield är det ganska praktiskt! En Mirco RS1 blev det, dels för att den passar mig perfekt och för att den har ett av de minsta yttermåtten jag hittade.

Trots det var det ingen lätt sak att få ned stolen i bilen! Men, efter att ha kapat, format, bankat, svetsat, slipat och bankat lite mer på både kardantunneln och på balkarna på högersidan kom den motvilligt på plats.

Nu är allt helsvetsat och i helgen blir det städning, rengöring och färg.

Dagen då jag inte längre kan skjuta upp och undvika styggelsen kommer närmare.....

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023

Saknar ord

Malmö
Här sen Okt 2012

Aha!
Den vankas sataniska riter...

Här sen Dec 2008

Trådstartare
stilldouble skrev:
Aha!
Den vankas sataniska riter...

Alltså..... det gör det ju varje natt i garaget. Antyder du att det på något sätt skulle vara.... onormalt? Ej standard? Ovanligt? Udda?

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Breaking News!!

Japp! Det är nu klart att SPVM kommer köra på Vårracet! Över 40 förare anmälda redan nu. Med andra ord: Nu får vi raska på!

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Äh, kom igen nu, det är ju bara en härva som ska byggas

stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012

När Pandoras Ask väl är öppnad finns ingen återvändo... Point-of-No-Return-is-Passed... Do or Die (trying)

Vargön
Här sen Feb 2003

Äääh det är väl ett MaxxEcu, till och med jag klarade ju av att installera det på en motor och få det att funka utan problem även om jag lämnade bort mappningen till kunnigt folk.
Citera
Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Säg det till Benjamin!!

Niklas, alltså.... Då jag kombineras med kablar, sladdar, relän och annat oheligt material är meningen ovanför ungefär som att kalla Covid för en mild förkylning eller bomberna över Hiroshima för "Klart till halvklart - dålig sikt". Monty Pythons svarte riddare kommer i åtanke...

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010

Alla hinder är till för att övervinnas!

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007

Torkel K skrev:
Niklas Falk skrev:
Säg det till Benjamin!!

Niklas, alltså.... Då jag kombineras med kablar, sladdar, relän och annat oheligt material är meningen ovanför ungefär som att kalla Covid för en mild förkylning eller bomberna över Hiroshima för "Klart till halvklart - dålig sikt". Monty Pythons svarte riddare kommer i åtanke...

Kom bara ihåg att köpa riktig elektronikrök för att ersätta den i kablarna! Det är många som kör med helt vanlig däcksrök, men det fungerar inte lika bra då den inte är avpolariserad på rätt sätt för neutronkopplingarna i brittiska chassin. Lucas har färdiga kit att köpa!

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Torkel K skrev:
Niklas Falk skrev:
Säg det till Benjamin!!

Finns det fler Benjamin på forumet? Måste vara så, annars hänger jag inte riktigt med hur jag blev inblandad i ett motorstyrsytem

Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Benjamin E skrev:
Finns det fler Benjamin på forumet? Måste vara så, annars hänger jag inte riktigt med hur jag blev inblandad i ett motorstyrsytem

Njaaaa, just DENNA gången var det stackars Benjamin Syrsa som jag tänkte på. Han har trots allt råkat bli korsfäst upp-o-ned...

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

När du ändå håller på och drar en massa sladdar så kan du väl gå all in och konvertera till eldrift. Se bara till att ha ordentligt med påfyllningsrök för dom tjocka sladdarna rymmer mycket rök.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

2fast4u skrev:
När du ändå håller på och drar en massa sladdar så kan du väl gå all in och konvertera till eldrift. Se bara till att ha ordentligt med påfyllningsrök för dom tjocka sladdarna rymmer mycket rök.

Så du förordar smala sladdar med lite rök?

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare
2fast4u skrev:

Nu är du faktiskt väldigt sent på bollen, här. Min Westfield ÄR faktiskt redan en Hybrid. T o m en så kallad "Plug-in-Hybrid"! Mmmmm, så de så.

Back-växeln sköts nämligen av en startmotor som driver på diffen, med ett dedikerat batteri till den.
thumbs up

Marcus Gustafsson skrev:
Så du förordar smala sladdar med lite rök?

Man ska inte över-köra, utan hålla sig till laaaagom mycket slip-angle. Liiite sladd bara - det blir ingen rök alls av det.

Det börjar ju bli lite bråttom till Mantorp-tävlingen, men...... undrar om det ändå inte är lika bra att satsa på lite Old School och en uppsättning läckra Flat-Slide förgasare från Keihin istället? Någon behöver hjälpa mig att tejpa fast Christer i en stol innan han upptäcker det, bara. Visst använder kidnappare buntband, nu för tiden?

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Christer G
säffle
Här sen Dec 2005

WHAAAAAAAAT :-) sehr schöön leta upp nägra Su förknysare så blir det ett par pållar till.

BMW e30 323 86 s65b40
BMW e90 BMW motorsport 619
GMAB
Rototest 4WD - 2WD
Citera
Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Aaaah!!! Det är Maxx-demonen! Benjamin Syrsa har fallit och demonen har brutit igenom portalen till helvetes-dimensionen!

Ok, det är väl egentligen inte så farligt. Vår säkerhetschef/livvakt slaktar den lille jäveln ganska snabbt. Men det blir en del blod att torka upp i garaget...

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Torkel K
Här sen Dec 2008

Trådstartare
"Full ös - Medvetslös!" Det är sammanfattningen av den senaste tiden. Jag har, som ni nog kan se i tråden, fokuserat på att bygga (och jobba) och bygga (och jobba) och bygga lite till. Noll fokus på att dokumentera något här. Därför kör vi den snabba varianten av rapportering nu, mest vilket innebär en laddning bilder som ni själva får tolka meningen av.

Det är bra att vara generös! Men om man är en dieselspridare som alltid är öppen, då är man lite för generös. Jag trodde det var turbon som läckte olja först, så Fårrden fick lite kärlek i det området också. Som en bonus är hon nu, för första gången sedan jag köpte krigaren, helt fri från avgasläckor vid grenröret!

Westfield:

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Westfield Aerorace R1 i Modsport 2 och Svenne-Roden
<<   1, 2, 3 ... , 43, 44, 45   >>
194 besök senaste veckan (127324 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande