Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 194 besök senaste veckan (127324 totalt) |
Du missade uppenbarligen delen då portarna till helvetet öppnades och det dök en demon i garaget......Jag hävdar inte att det var en särskilt stor demon. Men.... ändå! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Ni trodde väl ändå inte på allvar att jag skulle hoppa på installationen av MaxxECUn helt själv? Kom igen.....
Nej, istället lastades lille Westy på en nu reparerad och föredömligt tyst Fårrd, som faktiskt befriats från alla (alla!!) sina avgasläckor för första gången på mycket länge. Sedan truckade cirkus Kristensson upp till GMAB i Säffle, för att överlämna det hela i händerna på.... Somliga säger att hans hud är naturligt FIA-godkänd från födseln... och att hans en gång vann ett vad genom att köra ett helt STCC-race med ögonbindel. Allt vi vet är: Han kallas Christer! ![]() Det var en hel del att lura ut, en hel del elscheman att studera, sladdar att hitta, färger att jämföra och system att koppla ihop. Det är ju trots allt en R1a som ska lira med ett MaxxECU som ska lira med en AIM-logger och ratt som ska lira med ett flatshifter-system som ska lira med XXXXXXXXX. Allt ska göra rätt och riktigt från böjan, pålitligt och ordentligt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tyvärr hann vi inte komma till ett stadium då vi kunde snurra igång monstret, men väl till en punkt där jag tryggt kunde fortsätta hemma, på egen hand. ![]() Tick Tack - Det börjar bli ont om tid och det finns massor kvar att göra. Nästa stora milstolpe är.... uppstart. ![]() ![]() ![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Somliga säger... att han i detta nu pekar finger åt oss alla som hämnd för att tvingas hålla på med elscheman... ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||
Suck... lite trist och lite bittert: Jag har dragit tillbaka min anmälan till Mantorp nu i april.
Det positiva är att det går framåt med bilen! Vi har ett elsystem på plats och hon är uppstartad - Vroom Vroom! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det negativa är att högerhanden inte hänger med. Jag har hittills applicerat en väl avvägd kombination av smärtstillande, stödskenor och förnekelse på detta problem. Men, det är dags att acceptera den oundvikliga sanningen: näven håller inte för en racingstint. Mycket surt, då Modsport visar upp det starkaste startfältet på många år! ![]() Vi hoppas på en operationstid inom en rimligt nära framtid och hoppas att vi kan delta i SPVMs andra tävling istället: Rudskogen i Juni. Tills dess får vi hänga i depån och ljuga om hur fort det hade gått om vi faktiskt kört.... _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Surt att tvingas ge upp innan man försökt (nåt vuxentråkigt över det).
Vi ses på Mantorp, jag har inte gett upp än (det går långsamt men ändå framåt). ![]() |
||||||
Behövs flatshifter-systemet? Funktionerna finns väl i Maxxecut. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
ECUn sköter tändningen och "blippern" vid växlingarna, men solenoiden som växlar drivs av "slutsteget" från Flatshifter (Flatshifter Max). Det blev enklast så. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Tack!
Ja, det är förbaskat surt. Nu hoppas jag veeerkligen på hyfsad timing för operationen, så inte hela sommarens racing brinner inne. Nå, håller tummarna - positiva tankar. Kämpa på, Niklas!! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
Anledningen att jag frågade var, en jobbarkompis tävlar i dragrace med en turbo mc och nu i vinter så har det bytts insprutning på den till Maxxecu. Tidigare så var det Oem insprutning med ett McX Marklund tillskotssprut och en enhet som skötte om tryckluft växlingen. Nu sköter Maxxecut alltihopa ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 194 besök senaste veckan (127324 totalt) |