Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Roadsport C - Miata och Svenne-Roden
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 34, 35, 36   >>
12 besök idag (75165 totalt)
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Så, varför vart det så ont om tid då? Jo, det blev lite intensivt, för #45 som blev skrynklig på Kinnekulle, den hittade hem till mig.












Morteza hade med sig begagnade karossdelare, backspegel och lite annat. Jag har lackat de "nya" delarna, bytt framskärm och dörr, gjort Corner Weight och Hjulinställning, byggt om golvet för att få ned stolen en bit, samt svetsat ihop avgassystem (som vart lite sprucket).




Med det avklarat och firat med passande Miata-fjollig dryck är det väl äntligen(!!) dags att meka lite PV-hotrod? Eller blir det mera Miatamekande på den egna räserbilen inför SSM?

Nej, tyvärr så har en bilformad bajshög fått rejält underkänt på besiktningen och därmed nästlat sig in i garaget, nu igen. Den som kan gissa vilken av bruksbilarna jag menar vinner en trasig Renault!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
WfQC
Fagersta
Här sen Dec 2018
Inlägg: 40



Vill inte missunna någon annan en av Torkel välskruvad Renault så jag avstår röstningen men kan inte avstå från att framföra stor beundran för dina målande racerapporter oavsett om de går i dur eller moll och din osjälviska prioritering av garagetid för att hjälpa andra. thumbs up

Och var inte orolig för barnombudsmannen, så nöjd min, välformulerade kommentarer och visat engagemang hos chefsmekanikern kan inte annat betyda än att han (BO) ska hålla sig långt borta från Byarum och alla rejsbanor

Ha en skön, avstressande och trevlig midsommar
Kari

_________________
Kari Hautakangas
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Gissar på den hemliga Tatraplanen som du inte visat än.. den eller svävaren.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
WfQC skrev:
Vill inte missunna någon annan en av Torkel välskruvad Renault...
Renault! Du sa Renault! Du vann! Grattis! Den är din nu! När kan du hämta ski... bilen?

WfQC skrev:
Och var inte orolig för barnombudsmannen, så nöjd min, välformulerade kommentarer och visat engagemang hos chefsmekanikern kan inte annat betyda än att han (BO) ska hålla sig långt borta från Byarum och alla rejsbanor

Tackar för det. Jag vet inte hur, men det har blivit ett mycket välartat barn av honom, trots hans genetiska handikapp (släkt med mig, alltså).

Glad midsommar till dig med, Kari!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Axly skrev:
Gissar på den hemliga Tatraplanen som du inte visat än.. den eller svävaren.
Jag önskar du hade rätt, så mycket! Men... nej.



Jag anser mig vara en hyfsat modern man, utan vidskepelser eller större vanföreställningar. Därför hävdar jag INTE att Renault ägs och drivs av Satan och hans församling. Jag undrar bara: har något kollat efter på huvudkontoret om det hänger upp-och-ned vända kors på de högre cheferna kontor? Saknas det regelbundet jungfrur i Boulogne-Billancourt? Kan det verkligen uteslutas?

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Häpp häpp, mycket ska hinnas med! Jag ska nämligen på jobbresa nästa vecka, så idag behövde allt egentligen vara klart inför SSM! Och, eftersom jag är en maniskt enträgen människa, så är alla maskinerna det också.

Räserbilen är klart
Jag har haft trubbel med alltför varm olja och blivit lite förvånad när inga åtgärder gjort någon skillnad. Tillslut började jag kolla med en IR-mätare på sensorn och motorn och kom fram till att jag inte litar på mätaren. Inte så konstigt iofs, den har hängt med sedan 2005! Ny oljetemp- och oljetrycksmätare installerades.


Och så har jag snickrat ihop en liten räser-överraskning. Men, den får ni se då det kommer bilder från Knutstorp.

Clion är klar.
Varje gång jag jobbar på denna "bil" känner jag mig som en öron/näsa/hals-läkare, som är tvingad att utföra alla sina ingrepp genom patientens rektum. "Idag ska vi byta en brusten framfjäder. Vi börjar arbetet med att lyfta upp bilen, ta ur reservhjulet, skruva loss baksätet och lossa vindrutetorkarna."

Nu är det franska miffot i alla fall klart för ombesikting och framför allt: säkert för framfart av min hustru. #räsermama #carkiller

Men en sak till behövde fixas! Familjens seriösa bruksbil råkade ju bli en Audi A5. Jag gillade Audin, det måste erkännas, trots min tidigare fanatiska trohet till BMW. Den var både riktigt snygg och toppen att köra. Vad jag INTE riktigt gillade var att Audin drack en liter olja per tank. Som tur var hade jag förhandlat till en garanti, som jag nu alltså åberopade.
"Det är helt normalt", hävdade bilfirman.
"Skit ner er", svarade jag (men med fina ord).
Slutresultatet blev att köpet hävdes och Audin ligger nu ute till försäljning igen, av samma bilfirman.

Att köpa en annan Audi kändes inte så lockande. Jag återvände därför till rötterna, "back to basics", den beprövade vägen, etc. Så idag hämtade vi hem denna BMW 328 som jag ska njuta av på jobbresa ända ned till Danmark imorgon.



Mental laddning inför SSM nu påbörjad! Ska bli buskul!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823



Torkel K skrev:


Clion är klar.
Varje gång jag jobbar på denna "bil" känner jag mig som en öron/näsa/hals-läkare, som är tvingad att utföra alla sina ingrepp genom patientens rektum. "Idag ska vi byta en brusten framfjäder. Vi börjar arbetet med att lyfta upp bilen, ta ur reservhjulet, skruva loss baksätet och lossa vindrutetorkarna."
https://rejsa.nu/im/user/17845/2022-06-26-23-01-29_2c264ccf-c73c-4d0b- . . . .
Nu är det franska miffot i alla fall klart för ombesikting och framför allt: säkert för framfart av min hustru. #räsermama #carkiller

Men en sak till behövde fixas! Familjens seriösa bruksbil råkade ju bli en Audi A5. Jag gillade Audin, det måste erkännas, trots min tidigare fanatiska trohet till BMW. Den var både riktigt snygg och toppen att köra. Vad jag INTE riktigt gillade var att Audin drack en liter olja per tank. Som tur var hade jag förhandlat till en garanti, som jag nu alltså åberopade.
"Det är helt normalt", hävdade bilfirman.
"Skit ner er", svarade jag (men med fina ord).
Slutresultatet blev att köpet hävdes och Audin ligger nu ute till försäljning igen, av samma bilfirman.

Att köpa en annan Audi kändes inte så lockande. Jag återvände därför till rötterna, "back to basics", den beprövade vägen, etc. Så idag hämtade vi hem denna BMW 328 som jag ska njuta av på jobbresa ända ned till Danmark imorgon.



Det är liknande dessa skrifter som gör att man bara stannar och stannar med BMW. Som tur är har min fru inte fallit för franska bilar... Det har vart lite Audi prat, men jag har lyckats avvärja det ganska snart. Just "seriös" familjebil funkar ju Enyaq bra till, men inte samma känsla som BMW :-).

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Torkel K skrev:
öron/näsa/hals-rektum.

En granne från förr (som höll på med racing och därför både var cool och något av en kändis p.g.a. en läskig olycka) höll på att skruva på sin Golf när jag cyklade förbi. Då han hade turbon liggande på marken så frågade jag vad som var på gång och fick svaret att han skulle byta en framlampa..

Nån kombo med (har jag för mig) turbodiesel och xenon gjorde att man behövde demontera turbon för att byta.. så det är inte bara fransmän som kan.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Ja, det behövs en prolog till själva racerapporten, för jag lämnade ju en teaser om en liten överraskning som jag skulle avslöja. Och här är den:





Jag har kämpat med dåligt fäste bak ganska länge nu! Den gode Anders gjorde en spaning och konstaterade att jag var den enda av topp 5-7 som inte hade någon typ av vinge eller spoiler på bagageluckan. Detta satte igång de små grå, såklart.

Så jag lusläste reglementet, snackat med reglementesansvarige Kjell, läste lite till, köpte hem lite aluminiumplåt och satte igång att skapa denna spoiler. Det är alltså inte en vinge, utan en spoiler. Avsikten var såklart att maximera effekten utan att böta de 5% i extra vikt som en vinge hade inneburit. Och kunna öppna bagageluckan.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



den liksom tar andan ur en........

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Racerapport från SSM 2022!

Jösses, vilken helg. Vilken emotionell berg-och-dal-bana. Det gick fort, det gick fel, det gick lite sidledes. Vart ska jag börja egentligen? Från början, blir nog bäst.

Morteza kom förbi och hämtade upp #45 medan jag ännu hade några timmar kvar på min arbetsdag. Men tillslut lyckades jag rycka mig loss från skrivbordet och det vanliga svensson-livet, snurra igång Fårrden, lasta min räserbil, spänna för husvagnen och satta av mot en avsevärt mer spännande och exotisk tillvaro. Det var dags för racing och inte vilken racing som helst, utan SSM!

SSM är en underbar folkfest! Det kommer en helt fantastisk blandning bilar och förare dit, massor av publik, live-musik, grillfest och allmänt sommarmys. Från förkrigsbilar, byggda innan FÖRSTA världskriget till formelbilar, sextio och sjuttitalare, Miator (såklart) och clubman. Den som inte varit där: Åk dit nästa år! Om ni så bara tänker åka till ett enda race som publik: åk till SSM. Hur ofta kan man på en och samma tävling se bilar som dessa?




Min minimekaniker fick inte åka med denna gång. Det gjorde honom hejdlöst frustrerad, förbannad, bitter, ilsk, ledsen och repeat...... RIKTIGT sabla arg blev han då han insåg att MINIVARGARNA skulle få åka med, men inte HAN! En orättvisa och ett svek i nivå med Judas kyss eller fängslandet av Mandela och inte ens löften om knattebio och fika med hans mamma kunde lindra hans lidande. Men, det gick verkligen inte denna gången. Det skulle bli varmt, trångt i depån, jag hade ingen mekaniker-Gustav med mig, ingen farfar (till sonen, alltså) som skötte markservice, ingen Christer, osv.

Jag och jyckarna vände Fordens slitna kofångare söderut, hittade en chiptrimmad långtradare som höll 95km/h, kröp så nära jag vågade och fick draghjälp nästan hela vägen till Skåne. Väl framme hittade jag Kent och Nettan Heijel (#62 Modsport 3) som hade mutat in en fin plats åt mig. Det var bara att lasta av, sätta upp läger och krypa till sängs.



Dag 1: Fredag - Träning.
Vi fick 2 träningspass under fredagen, vilket är mycket uppskattat. Det var tunt i Roadsport C, men inte så läskigt tunt som i övriga SPVM! Men först och främst körde jag ned för att besiktiga bilen, med den nya spoilern. Kjell fanns på plats som SPVM-representant och jag ber honom såklart syna mitt hantverk. Hmmmmm..... Jodå, jag och den gröna Bönan får godkänt och är redo för tävlingen.

Direkt på första träningspasset inser jag två saker:
1. Spoilern hjälper! Jag har tydligt mer grepp i de snabba kurvorna. Bilen känns absolut lysande!
2. Ring Knutstorp är en absolut underbart kul bana!



Jag ser 1.10.0 som bäst på min laptimer och till min förvåning är det träningspassens andra bästa tid, med (förvånad, någon??) David Malmberg som etta. Allt lirar, den nya oljetempmätaren bekräftar att den gamla visade fel och att allt är väl.

Den kvällen bjuder Nettan och Kjell på grillmiddag av toppklass. Lite öl, massa fläskfilé i slutet på en varm och intensiv dag: Jag är nere för räkning och tidigt utpumpad, som en femåring efter en dag på Liseberg. Jyckarna och jag kryper till sängs i husvagnen och lyssnar till regnet medan vi somnar.

Dag 2: Lördag. Kval och Race 1.
Jag har ett trumfkort i bakfickan: Färskt gummi! Japp, den uppsättning Nankan som sitter på bilen har iofs en del mönster kvar, men de har gått mååååånga heat cycles. Jag lägger på ett nytt sett, fullt medveten om att de andra förarna förmodligen gjort precis detsamma. Och mycket riktigt, hela fältet kapar rejält på varvtiderna från fredagen.

Går det fort i Roadsport C? Ja, det gör det. Men Davids utomjordiska pole-tid på 1.08.759 är egentligen inte det mest imponerande. De första 6 förarna är alla under 1.10.0 och de första 10 är alla under 1.12.0.


Efter kvalet blir jag och min Miata nedkallad till besiktningshallen igen. Man har omvärderat spoilern och ändrat sitt beslut. Jag ombedes reducera spoilern till mittsektionen, men får behålla min kvalplats.


Race 1 - Rock bottom
Suck.... denna var riktigt tung. Jag får en bra start, utmanar Thomas in i kurva ett men väljer att vara försiktig och backar. Hänger med bra först, men tar i lite för hårt på inte riktigt varma däck, drar en repa över gräset på vägen upp mot idioten, tappar ett par placeringar men kan komma på banan igen. Jagar vidare... då dör motorn plötsligt! Så snabbt jag kan stänger jag av tändningen och startar upp motorn igen - den går! Sätter av i fullt ös för att ta igen nu rejält tappad mark... men inser att tempmätaren står rakt åt det där hållet man inte alls vill att den ska stå. Dags att ge upp - Jag svänger av in i depån och stänger av motorn.

Efter racet får jag bogsering upp till depån. I huvudet går jag igenom alternativen: Är min termostat kass? Eller läcker bilen någonstans? Grundorsaken visar sig vara långt mycket enklare: Jag har hö för en hel hjort kreatur i grillen.

Efterdyningar... Och super-roliga överraskningar!
Jag skulle ljuga om jag inte sa att jag var ganska låg här. Jag hade ju äntligen fått upp farten och så sumpar jag det så totalt. Stöööön. Och så måste jag nu hitta det där felet som gör att min bil spontant dör hårda kurvor! Min platsfarsa Gustaf (inte GustaV, som mekanikern heter, alltså) hjälper till att lyfta av HardTopen så jag kommer åt att öppna locket till tanken. Min misstanke är densamma som den varit tidigare: att soppa-pumpen tappat "sockan". Men, när jag lyfter ur pumpen är den komplett, oskyldig som en hundvalp, ännu en gång orättvist anklagad.

Så kommer ett helt gäng sköna grabbar och kollar hur det går, frågar hur det är, om det kan hjälpa till, etc. Det värmer. OK, kanske kan vi göra come-back ändå. Så dyker en vagt bekant kille upp och säger hej... Det är Eddie! Superkul att träffa dig personligen, Eddie!

När stressen lagt sig lite dyker något som liksom lurat längst bak i hjärnbalken upp. Jag lyfter av bagageluckan och hittar... ett batteri som rört på sig. Japp, där satt den. Batteriet, som satt som berget under fredagen, har lyckats liksom glida i sin hållare. Det har nu ormat sig ända tills pluspolen kan komma åt fästet.

Då dyker en till kul överraskning upp: En kille vars namn jag pinsamt nog glömt bort kommer fram, presenterar sig och säger att han verkligen diggar Svenne-Roden. Kul att höra! Sedan avslöjar han att han ÄR ORDFÖRANDE FÖR SVENSKA VOLVO PV-KLUBBEN! Min hjärna rusar och innan jag hinner leverera en lämplig ursäkt i stil med "Jag trodde det var en SAAB!", "Den var trasig när jag hittade den!" eller "Eddie lurade mig till det!" så berättar han att de har massor av originalbilar och att medlemmarna i hans klubb tycker det är jättekul att jag bygger HotRod. Respekt. thumbs up

Men det där batteriet måste fixeras! Jag stoppar lite plastskum under batteriet för att pressa det hårdare mot hållaren. Dessutom lånar jag en bågfil av Kent, sågar två flikar i hållaren och böjer ned dem på var sida om batteriets mittendel. Nu sitter det - Jag och Gustaf turas om att försöka rucka på det medan vi belönar oss själva med var sin bra tysk öl.

På kvällen går jag och min plastfarsa Gustaf (som är där med sin husbil på campingen utanför) en toppenbra middag på Lucys i den nedre depån. Riktigt bra mat - Kan starkt rekommenderas!

Söndag:
Strax innan lunch, alltså i god tid innan vårt heat, ber #72 Fredrik Norlander om ett handtag. Hans ABS har slutat funka. Jag, Martin och David börjar felsöka lite, men hittar inget uppenbart. När alla ABS-kransar kollats, alla säkringar dubbelkollats, alla kontakter ryckts i och passande svordomar uttalats kollar vi resistansen på sensorerna. Vänster fram är kaputt. En ny letas fram (denna gång från Davids reserver, tror jag?) och vi sätter igång att byta. Ding! Ja, ungefär så låter det då 20år gamla och mycket envisa bultar går av och nu är det inte gott om tid längre! Men jag kan förstå den bulten. Den har suttit på plats i alla dessa år, i ur och skur, mil efter mil, i uselt väder och stekheta dagar, runt racingbanor och såklart, i Fredriks fall, en sammanlagt försvarligt lång sträcka i grus och gräs strax bredvid banorna också. Såklart att inte den kände för att bara snurra runt och släppa där och då, utan förvarning. Men, det skulle väl hända tillslut: dagen då vi faktiskt inte lyckades få ut alla bilarna på banan igen... Men inte denna dagen! Fan, vi är MX5RacingClub och vi lämnar inte en skadeskjuten broder efter oss i depån! Med brännare, borr och dålig attityd lyckas Martin, David och jag tillslut få ur skrotet, gängat hålet och dit en ny sensor, samtidigt som vi slukade var sin burgare i tid för Line-up. ABS-lampan slocknade iofs inte, men man kan inte få allt här i livet.

Det finns en guldkant till gårdagens fiasko. 1.09.418 - heatets snabbaste varv. Japp, med grillen full med gräs och kokande motor satte min elaka lilla underbara gröna böna heatets snabbaste varv - hur kan man inte älska denna bil?! Därför får jag stå först då race 2 ska dras igång, vilket jag inte är bortskämd med. Jag kommer återigen iväg bra och tampas med David - absolut superkul och adrenalin upp över öronen! Det är varv som dessa som gör att alltihop är så värt det! Jag håller honom bakom mig, men tillslut slinker han förbi. Det var egentligen oundviklig: han är helt enkelt snabbare, men det betyder inte att jag tänker ge mig och bara acceptera att han kör om! Banan är hejdlöst hal. Det är SSM-effekten: Tvåtaktsmotorer och ekipage med nära nog hundra år på nacken har en tendens att marinera asfalten, liksom. Jag hänger på ett par varv till, men blir sedan hårt uppvaktad av #91 Ulf Andersson. Det går inte att både vakta bakåt och jaga på med "full smurf" framåt och jag tappar till David. Efter att par varv till har jag dock ryckt ifrån Ulf igen och då... dör motorn! Whaaat!? Jag startar om igen, som om det är en trilskande laptop jag kör och motorn kommer igång på nytt. Men, skadan är skedd: Ulf slinker förbi. Jag tar upp jakten och är snart ikapp igen. Nu är det ombytta roller. Då faller oljetrycksmätaren ur sin plats i instrumentbrädan! Trots att det är fullt racetempo drar min överhettade hjärna en omedelbar parallell till en av sonens favoritböcker, som jag läst för honom minst 100 gånger.


Jag är snabbare än Ulf. Inte mycket, men den är nog för att jag ska ligga hack i häl då vi passerar "sista varvet"-skylten. I slutet på rakan går jag in på insidan och bromsar mig upp jämsides och.... så finns det plötsligt inga växlar i min växellåda. Jag hittar i alla fall inte en enda! Ulf drar såklart ifrån igen och jag går i mål som trea. En titt i bagaget avslöjar, till lika delar min förvåning, förtvivlan, och tvivel, att det absolut bergsäkert monterade batteriet faktiskt lyckats böja upp en av metallflikarna jag tryckte ned och kanade iväg igen.

Som jag redan skrivit anser jag mig inte vara en vidskeplig man. (Det där med att Renault egentligen är en Fransk Satanist-sekt har jag starka belägg för!) Men, jag tror inte Oden och de andra Gudarna ville jag skulle sluta bättre än trea denna helgen. Nåja... "under omständigheterna väl" får man nog kalla resultatet.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631



fantasktiskt! men du hittade en växel för att ta dig i mål? (Boken vet jag vilken det är..!)

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Björn Davidsson skrev:
fantasktiskt! men du hittade en växel för att ta dig i mål? (Boken vet jag vilken det är..!)

Ja, växlarna återuppstod när Ulf väl kommit på behörigt avstånd igen.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 172



Kul att läsa om dina äventyr

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Skön rapport och bra rejsat! Sätt nu fast batteriet lite bättre bara..

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Jag vågar påstå att...
- Vi har farten!
- Vi har stilen!
- Vi har viljan!
- Vi har inte riiiiiktigt tillförlitligheten. Ännu.

Fantastiska bilder från Ronnie Persson, som vanligt!





Och så en "shout out" till kollegorna i Alfa-klubben och BMW-klubben: Jättekul att se er i ett heat på SSM! thumbs up Nu när det är tunt i racing-leden precis överallt så borde vi gå samman oftare. Vi hade lite godmodigt kul åt att ni behövde ett par extra varv för att få startflagg och gissade att det berodde på kulturskillnaderna i startfältet. De tyska ekipagen var redo i god tid innan "Es ist ein Uhr! Das Rennen beginnt jetzt!" medan italienarna siktade på att som vanligt vara de artiga 90minuterna sena till alla sammankomster.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 255



För en racerapport! För en spoiler!

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



som alltid lika underbar läsning

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Alexus
Skåne
Här sen Mar 2015
Inlägg: 418



Torkel K skrev:
Jag vågar påstå att...
- Vi har farten!
- Vi har stilen!
- Vi har viljan!
- Vi har inte riiiiiktigt tillförlitligheten. Ännu.

Fantastiska bilder från Ronnie Persson, som vanligt!



Och så en "shout out" till kollegorna i Alfa-klubben och BMW-klubben: Jättekul att se er i ett heat på SSM! thumbs up Nu när det är tunt i racing-leden precis överallt så borde vi gå samman oftare. Vi hade lite godmodigt kul åt att ni behövde ett par extra varv för att få startflagg och gissade att det berodde på kulturskillnaderna i startfältet. De tyska ekipagen var redo i god tid innan "Es ist ein Uhr! Das Rennen beginnt jetzt!" medan italienarna siktade på att som vanligt vara de artiga 90minuterna sena till alla sammankomster.



Haha jag var mekaniker till 2st Bmw bilar #19 och #23 och jag skrattade gott också åt att det fick till extra varv för att samla ihop bilarna

_________________
Alexander Johansson
330ti e46 projekt
@: alexus330ti
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag hade ju som mål med årets besök på SSM att säga hej till dig Det blev lite kort, dels ville jag inte störa i felsökningen och dels behövde jag få grepp om var avkomman hade blivit av . I vilket fall fick vi växlat ett par ord utan en skärm mellan oss vilket var riktigt kul . Nästa gång får det bli en längre pratstund

F.ö. bra racerapport

Jag uppskattar att du testade en grej åt mig har nämligen haft funderingar på att montera en GTP/IMSA spoiler på min:



..men då har jag svaret att den går lite utanför regelboken Tackar

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Det blev lite kort, dels ville jag inte störa i felsökningen och dels behövde jag få grepp om var avkomman hade blivit av .

I den fulla ärlighetens namn, så kom du preciiiis i rätt tillfälle. Frustrationen var ganska hög just där och då. Ibland, då man stressmekar i depån, så kommer publik och liksom bara står på tok för nära och tittar på. Jo, jag fattar att för den som aldrig mekar bil själv och bara besöker ett race då och då så kan det vara spännande att se bakom kulisserna, så att säga. Men...... jag har lite svårt att koppla bort det. Eller så kommer någon och ställer sig preciiiis intill dig och "hjälper till" genom att ställer en miljard frågor som man inte alls orkar eller vill svara på. Men när någon som varit i samma läge och fattar vad det handlar om kommer förbi, säger hej, önskar lycka till och meddelar att han/de nu tänker lämna dig ifred och inte störa mer..... Det genuint värmer! Jo, faktiskt!

Eddie Varvstopp skrev:
Nästa gång får det bli en längre pratstund
- Absolut! thumbs up

Eddie Varvstopp skrev:
Jag uppskattar att du testade en grej åt mig har nämligen haft funderingar på att montera en GTP/IMSA spoiler på min:

..men då har jag svaret att den går lite utanför regelboken Tackar
Nu tycker jag du är lite defensiv och mesig här. Klart den där kan slinka igenom!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Roadsport C - Miata och Svenne-Roden
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 34, 35, 36   >>
12 besök idag (75165 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande