Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Roadsport C - Miata och Svenne-Roden
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 34, 35, 36   >>
17 besök idag (75170 totalt)
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



Instämmer med föregående talare om vilken hjälte du är thumbs up

Har själv en sådan dex-växlad låda och jagar med ljus och lykta efter en mässingsbussning, vad hittade ni den?

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
carl.josefsson skrev:
Har själv en sådan dex-växlad låda och jagar med ljus och lykta efter en mässingsbussning, vad hittade ni den?
/C

Här hittar du bussningarna:
https://bofiracing.co.uk/servicing/transmission/gear-shifter/beatrush- . . . .

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



Torkel K skrev:
carl.josefsson skrev:
Har själv en sådan dex-växlad låda och jagar med ljus och lykta efter en mässingsbussning, vad hittade ni den?
/C

Här hittar du bussningarna:
https://bofiracing.co.uk/servicing/transmission/gear-shifter/beatrush- . . . .


thumbs up thumbs up

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Det mekas Hjulinställning i garaget! Miatan är snart klar för trackday med MX-5 Racing Club nu i helgen. Supersugen på Gelleråsen igen!

Gustav Karlbrink tipsade om dessa fina lås som ersätter ena CAM-loben på CAM-bultarna i hjulupphängningen. Det ser ut att vara en än bättre lösning än att bara dra fast alltihop aphårt med en låsbricka.



Och så en spaning om de ibland absurda skillnaderna i pris mellan de två världar som samsas i garaget. Miata-delar är egentligen inte dyra, jämfört med mera exotiska märken. Men, skillnaden mot Volvo-världen är slående. T ex så kostar ett RB-grenrör till Miatan ca5500kr, medan det jag köpte till Svenne-Rodens B230 gick på 1300kr. Eller vad sägs om detta:

Det vänstra är den växelspaksknopp som jag beställde till #45: 695kr. Det högra är ett komplett kit till Rodens M47-låda: 1000kr.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
"Friends don't let friends köra med EBC Yellow crap"!



#45 får en uppsättning Carbotech-belägg, så att Morteza överlever Gelleråsen på söndag. thumbs up

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1631



Det låter mer än sunt, tycker jag😅👍

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Nu i helgen är det dags för tävling på Gelleråsen! Därför passade det perfekt att jag körde där i söndags. Det var ännu en mästerligt arrangerad Trackday signerad Andreas, Hasse och co i MX-5 racing Club. Tyvärr så tog jag inte ett enda foto........ Men, det fanns andra där som knäppte bilder, så jag får väl låna en av deras.

Denna höjde en del ögonbryn...


Japp, det där är en vinge! Låt mig förklara: I Roadsport får man 5% vikttillägg för vinge och därför kör väldigt få med vinge. Meeeen, jag klurar på om det inte kan vara värt det? Kanske? Möjligtvis? Om man inte provar, testar, utvärderar, undersöker och mäter, då får man ju aldrig veta! Så, denna dag fick bli en testdag.




På lördag kväll körde jag Fårrd till Gelleråsen med Miatan bakpå och husvagnen på släp. Ett stopp gjordes på vägen för att plocka upp lite delar till Svenne-Roden. Söndagen blev en superkul dag med polarna (Anders, Kent, Christer och en massa andra Racingpolare var där). Jag fick förtroendet att provköra #45 ett pass, först själv och sedan med en spyfärdig Morteza i passagerarsätet. Samtidigt försökte Christer provköra min bil, men gav upp efter ett par varv, då han inte riktigt fick plats med alla nödvändiga kroppsdelar (som t ex hans onaturligt långa orangutang-armar).

Så, vad är resultatet av undersökningen? Kommer vi med spoilern till Gelleråsen? Eller med vinge och +5% biltema-vikter i bilen? Stay tuned....

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Christer G
säffle
Här sen Dec 2005
Inlägg: 124




var packad som i en surströmmingsburk ju

_________________
Christer Gellerstedt
0704462430

BMW e30 323 86 s65b40
BMW e90 BMW motorsport 619
GMAB
Rototest 4WD - 2WD
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Christer G skrev:

Bilen var för trång, månen stor fel mot Jupiter, det blåser motvind åt alla håll, solen stod för lågt, ratten var för stor och manlig, det låg chemtrails över banan, bilen luktade Torkel-svett och jag hade klåda i skrevet

Gott om ursäkter, som en bra racingförare ska ha! 👍

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Alltid lika roligt att läsa dina inlägg, skönt avspänd men ändå seriös nivå thumbs up

Testar man inte vet man inte, ser fram mot resultatet av vingen.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Lycka Till i helgen thumbs up thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Lycka Till i helgen thumbs up thumbs up

Tack Eddie! Vi är redo och vi är taggade!


_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Ja, och nu kollade jag på er via Youtube så det verkade varit händelserikt och bra med underlag att skriva om

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Sätt igång och skriv då, latpelle!

Ja, ja Eddie, jag ska skriva en racerapport!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Torkel K skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Sätt igång och skriv då, latpelle!

Ja, ja Eddie, jag ska skriva en racerapport!


Nu råkar jag veta att en riktigt bra racerapport behöver mogna fram och dina ligger på elitnivå så ta tiden du behöver Vill mest skicka ett glad uppmuntran att sändningen på Youtube är väldans uppskattad för en som inte kan vara på plats för att följa just dig .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Torkel K skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Sätt igång och skriv då, latpelle!

Ja, ja Eddie, jag ska skriva en racerapport!


Nu råkar jag veta att en riktigt bra racerapport behöver mogna fram och dina ligger på elitnivå så ta tiden du behöver Vill mest skicka ett glad uppmuntran att sändningen på Youtube är väldans uppskattad för en som inte kan vara på plats för att följa just dig .

Tack, snällt sagt!

Ja, SSKs live-sändningar är toppen och speakern gör ett riktigt bra jobb! thumbs up

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752


Trådstartare
Tack till SSK för ett jättebra arrangemang! För bra live-sändningar, för proffsig speaker (som får oss att framstå som mycket proffsigare förare och team än vi egentligen är!) och för trevligt folk överallt. Tack till Christer Gellersted och Kent Heijel för all hjälp och till alla de andra förarna i Roadsport C för förbaskat bra racing!

Det var varmt! Varmt varmt vaaarmt! Jag tror alla i depån blev ordentligt genomstekta denna helgen. Vi snackar inte "medium rare" här, med en blodig bit i mitten, utan genomstekta som en kycklingfile från skolmatsalen. Ni vet, en sådan där grå, torr sak som man tillagat på en skola och sedan hållit varm ett par timmar medan den körts ut till andra skolor. En sådan där filé som lika gärna hade kunnat vara en bit av ett gammalt liggunderlag och som är som torrt gummi i munnen - SÅ genomstekta blev vi! Jag har aldrig konsumera så mycket bubbelvatten och Resorb på 48timmar förrut.



Kanske kan vi skylla på hettan, för förarna blev som tokiga i bilarna. Det hände en hel del mer och mindre spektakulära saker denna helg. Morteza i #45, med gener från sydligare breddgrader, tycktes vända hettan till någon form av racingbränsle för huvudet och gjorde sitt livs race. Stackars Stomberg Junior tappade bromsarna, MX-5 Cup Standard-ligan gjorde av med plåt, jag klippte gräset och körde på Tommy och..... egentligen var det väl bara den där irriterande David Malmberg i #42 som behöll lugnet och gjorde vad han skulle. Nu igen. Suck....


Men, jag går händelserna i förväg.....

Kapitel 1 - Fredag och världens längsta resa till Gelleråsen
Fredag eftermiddag och vi lämnar Byarum i mycket rimlig tid, för en gång skull. Redan strax innan 15:00 är vi klara för avång, men då får jag beskedet att min hustru har en nygräddad kladdkaka för oss att ta med! "Stoppa den i kylskåpet" säger hon glatt. Det är en fin tanke, men det finns 2 problem med det förslaget. För det första är det liksom inte så mycket kräm i det gamla kylskåpet i husvagnen, särskilt inte när man kör det på 12V eller på gasol. Jag tvekar därför till att stoppa in en varm kladdkaka bland all den mat jag har med till sonen: Färdigblandad våffelsmet, risifrutti, yoghurt & drickyoghurt, etc. För det andra är kylskåpet mycket litet och redan absolut smäckfullt. Lösningen blev att lägga ut en blänkare på Facebook om att kakan behövde käkas upp samma kväll, i depån. Sedan satte vi av.

Så, nu hade vi ett gäng racingkompisar som väntade på kaka i Gelleråsens maskindepå. Och vänta fick de! Detta var nog mitt livs längsta 3.5timmars resa någonsin. Vi kom 200m innan sonen kom på att han glömt vitala saker hemma. Ekipaget vändes. Lill-hunden blev överlycklig över att vi REDAN var hemma igen och en ny diskussion om varför Nellie inte fick följa med startades. Tillslut meddelade jag att Cirkus Kristensson åker NU, utan jyckar och utan minimekanikern med, om han inte klättrade in i Fårrden omgående och höll tyst.

Vi kom nu 300m innan JAG kom på att jag glömt en av verktygslådorna, med mutterknackaren och däcktrycksmätaren i. Här krävdes en del självkontroll för att inte sonen skulle lära sig ett par nya, spännande ord att dela med sig av på dagis.

Tredje gången vi sätter av kommer vi flera kilometer innan minimekanikern måste pinka.

Sedan behövde vi fylla på diesel, så vi stannade vid en mack strax innan Jönköping. Ett par minuter senare, ute på motorvägen, insåg vi att vi fyllt på Fårrden med diesel, men vi glömde fylla dunkarna till Miatan. OK, det fick vänta. Nu måste vi beta av ett par mil, faktiskt.

Tre (3). Så många mil blev det. Sedan kom jag på att jag hade ställt fram en ask blandade brickor, som jag absolut var tvungen att ta med mig och den asken stod såklart kvar på bänken i garaget. Jag svängde därför tvärt (eller i alla fall så tvärt man kan med en lastad Fårrd och husvagn) av motorvägen och in till Biltema.

Men NU, nu skulle vi allt beta av milen! Inget kunde stoppa oss! Mödosamt tvingar jag upp Fårrden i fart, sätter på Bandit Rock och räcker sonen hans solglasögon. Nästa anhalt, Gelleråsen! "Pappa..... jag är hungrig!". Japp! Vi hade jiddrat så länge att det faktiskt hade blivit dags för middag. Det fick bli ett stopp till för burgare och milkshake. Men NU, NUUUU var det INGET som kunde stoppa oss! Vi rullade ända till Karlskoga motorstadium, där vi fick hjälp att lasta av och käka upp kladdkakan. Björn fick sin "motivations-öl" och jag fick en låda bromsskivor och prylar som Kent Heijel (KH Motorsport) hade med sig.


Kapitel 2 - Lördag. Träning och kval, psykbryt och goda vänner.
Lördagen började med bromsbyte. Min Miata har frambromsar från Wilwood och de bromsar jättebra. Oken är riktigt fina, skivorna är lätta och i kombination med ABSen är jag supernöjd med hur de funkar på banan. Däremot är jag inte nöjd med hur LÄNGE de funkar på banan, vilket nämligen kan räknas i enstaka varv. Innan jag hade ABS höll skivorna lätt en säsong, men nu när jag bromsar mycket hårdare och ABSen skakar om det hela håller de inte ens ett pass. De spricker omedelbart och det är inte några trygga små mikrosprickor heller, utan rejäla sprickor rakt genom skruvhålen. Detta konstaterades förra söndagen då jag var och tränade på Gelleråsen, hängde på nya skivor och de kom tillbaka till depån med rejäla sprickor i sig efter ett enda pass. Christer påpekade att även om jag kan vara lite jobbig emellanåt så föredrog han mig faktiskt levande och i ett enda stycke. Därför byttes nu skivorna till en tyngre men mer hållbar sort. Till detta behövdes den där lådan med brickor, för att oken skulle hamna precis rätt.




Träningen går uselt. Jag är frustrerad upp över öronen och ju mer jag kämpar (och överkör) desto långsammare går det. Christer hjälper till och försöker ställa in bilen, samt påminna mig om att köra mera kontrollerat. Vi avslutar passet med att rycka av vingen. Min tid är inte 1s långsammare än vad jag satte med exakt samma setup 6 dagar tidigare. Inte heller 2s långsammare. Nej, den är friska 2,5s långsammare och det enda jag gjort är att byta till färskare däck. Vad är det som händer??! Visst, det är varmare, men inte 2,5sekunder varmare!

Christer och Kent hjälper mig att tagga ned lite och analysera läget. Diverse beslut tas. Till kvalet har jag stoppat undan vingen, slitit ur den extra barlasten och skickat in en ny vagndeklaration. Vi kör ut och jag sätter fart, innan däcken blir för varma: Nu lirar allt bättre och jag sätter 1.17.1. Det är fortfarande en bit efter förra veckans tid, men så är det Afrika-varmt också. Jag hamnar 2a på startgriden, bredvid den ständigt lika snabba och kontrollerade David i #42, som såklart tog Pole (nu igen).

Morteza gör årets prestations-lyft och istället för att kämpa om de sista platserna på griden sätter han 1.21.5 och glider in på 9e plats i MX-5 Standard Cup! I depån turas Miataförarna om att fråga mig "Vad har du gjort med Mortezas bil?!" och "Vad har du gjort med Morteza?!". Allt medan mannen i fråga skiner som en sol efter racet. Så kul att se!




Dagen avslutas med glass till vissa, bärs till andra, pizza och brainstorming om hur vi diskret kan sabotera Davids bil så han blir i alla fall liiiite långsammare. En sisådär halv sekund per varv bara, för det vore nog trots allt det bästa för alla...... särskilt för mig. thumbs up

Kapitel 3 - Söndag och dags för race
Vi rullar ut på långa rakan och mot lamporna som signalerar den rullande starten. #42 Malmberg har som sagt Pole (höger sida), jag är tvåa, #34 Thomas Ohlsson är trea och rullar efter David medan fjärdeplatsen bakom mig hålls av #75 Petter Sångberg. På P5 hittas #57 Anders Stomberg och jämte honom #91 Ulf Andersson. Det är med andra ord inga duvungar vi har i ryggen då vi gör oss redo för start och den som så mycket som fiser snett i fel kurva kommer omgående få se ett par Miator rulla förbi.

Jag kommer iväg bra då lamporna släcks, ett ögonblick innan David. Dessutom har min bil lite fler hästar (och är därför lite tyngre) än Davids och det ger mig en fördel på rakan. Jag är först in i kurva ett, rundar böjen och sätter av i full fart. Med andra ord exakt så som Christer förmanade mig att inte göra. I bilen mumlar jag ett par hejarramsor till Thomas och Petter och hoppas de ska uppvakta David ordentligt nu. Jag får en liten lucka och i par varv leder jag faktiskt racet!

Låt oss ta en paus här och beundra bildbevisen från den korta men underbara perioden i mitt liv då jag faktiskt körde FÖRE David, för en gång skull.


Se, här ligger jag före.


Även här ligger jag som sagt fööööre David.


Men se på den HÄR bilden! Här ligger jag före David!


Jösses, så snygg den där gröna Miatan före David är!


Sedan tröttnade David och körde om mig. Fast näää, riktigt så lätt var det faktiskt inte för honom. Men efter att han skakat av sig de andra kom han obönhörligt närmare tills han var ikapp. I slutet på rakan på varv 4(tror jag) bromsade han sig upp jämte mig in i kurva ett, han på insidan och jag på utsidan. Vi går sida vid sida genom kurvan, men jag får bättre utgång och är först in i S-kurvorna. Ett varv senare är vi sida vid sida in i samma kurva igen. Denna gången med David på utsidan och mig på insidan. Han kommer inte förbi, utan skuggar mig hack i häl ännu ett varv. Så, på varv 6 (tror jag) närmar jag mig kurva 1 igen. Jag tycker mig ha nog med lucka bak till David för att inte täcka insidan, men när jag ser honom gå hela vägen till höger och markera sin avsikt att gå på innern inser jag att jag missbedömt. Jag väljer att inte flytta mig till innern och stänga - dels för att det känns en smula osportsligt och dels för att grabbarna på P3 och P4 kommer vara ikapp oss om vi förlorar för mycket tid. Återigen är vi sida vid sida genom kurvan, men David är snabbare ut och ned längst rakan mot S-kurvorna. Jag är hack i häl och stoppar in nosen i Ejjes. Sida vid sida igen, men insidan är långsammare och David är först ut på rakan med mig efter som en hetsad terrier, blott ett blekt könshår bakom hans kofångare. Då petar David, till allas förvåning, in 2an istället för 4an! Jag hinner inte ens lyfta på gasen utan knuffar till hans bil rakt bakifrån. GoPro-kameran han har stående på kofångaren lossnar och skjuts upp i stratosfären i en fart som hade gjort NASA imponerade. Men, David petar såklart snabbt i rätt växel igen och jakten fortsätter.

Jag kämpar ett par varv för att hänga med och komma nära nog för att utmana igen, men däcken blir alltför varma och alltför hala. David betar av varven som en robot, konsekvent, kontrollerat och framför allt fort. Tillslut taggar jag ned och siktar på att inte förlora kontakten, så att jag i alla fall är redo OM halvguden i bilen framför mig skulle göra ett misstag. Men det gör han såklart inte.

Med bara 3 varv kvar får jag ett stooort ställ i sista kurvan, hamnar sidleds, får peta i tvåan och tappar all fart ut på rakan. Petter Sångberg på tredjeplatsen är genast ikapp och uppe jämsides, men jag håller ifrån in i kurva 1. Rycker igen, får en liten lucka och håller min andraplats i mål. I Parc Ferme är stämningen på topp. Jag och David garvar åt att hans GoPro förmodligen ligger i omloppsbana nu, gratulerar varandra åt respektive placeringar och tackar för förbaskat bra och rolig racing. Efter min fadäs på slutet hade Ohlsson även kommit ikapp Sångberg och hade uppvaktat honom hårt de sista varven. Alla hade haft hejdlöst roligt - det är ju för race som dessa som vi håller på!

Heatet med Roadsport C börjar 3.01.25





Sonen är absolut överlycklig. Jag hade ju varit i ledning! Och jag slutade som tvåa! Få saker är så bra för själen som beröm och beundran från en glad och stolt femåring. Vi går fortfarande lagom höga på adrenalin och tar emot pokalerna för MX-5 Cup, som sker i MX-5 Racing clubs klubbtält. Där sker också ett lotteri och jag vinner två tävlingsdäck av APEX! Lysande! thumbs up David får tillbaka sin GoPro, som efter ett par varv i omloppsbana klarade sitt återinträde genom atmosfären imponerande väl.



Race 2
Är det tight racing och jämt mellan förarna i Roadsport C? Ja, det är det. Eller vad sägs om våra snabbaste varvtider från Race1, som alltså bestämmer uppställningen inför race 2?
Startruta 1: 1.17.061
Startruta 2: 1.17.163
Startruta 3: 1.17.257
Startruta 4: 1.17.362
Startruta 5: 1.17.363

Så, med 0.001s marginal hamnade jag på startruta 5. Undrar vad som hänt om jag och Ulf faktiskt fått exakt samma tid?

Detta race gick inte något vidare. Jag kom iväg bra och var tidigt uppe och bråkade med Ulf, men körde sedan prompt av i utgången efter S-kurvorna. Jag rasade ned till P300 (ungefär) och satte av in i fältet igen. Körde upp mig till P5 igen, men råkade stöta ihop med #66 Tommy Finell i processen. Det är svårt att redogöra för allt som hände, för det var så mycket som hände, liksom... Jag får försöka hitta tid att klippa ihop en film istället. Sonen var återigen mycket nöjd, i alla fall, för jag hade ju kört om så många.




Efter prisutdelning i Roadsport C (det är därför vi får pokal två gånger) packar vi ihop hela cirkusen, säger adjö till alla polarna och i mitt fall såklart även ett stort "TACK!!" till Christer och Kent för all racinghjälp och till Annika och Nettan, för barnpassningen. Sedan snurrar vi igång Fårrden (som bara funkat och funkat absolut klockrent hela säsongen - ta i trä!) och vänder emblemet söderut. Sonen är arg och ledsen. Han vill inte att helgen ska vara över och att vi ska åka hem och vara tillbaka till vardagen igen. Jag mutar med pizzarester under färd, kombinerat med våra sista Oreos. Han slocknar i höjd med Motala och då kan jag äntligen byta från "Pettson och Findus" på storytell, till "1794" som jag lyssnar på. Vid 22:00 är vi hemma igen.







Men nu, ett par dygn efter tävlingen är det fortfarande något som skaver. Något jag inte blir klok på.....












Ett mysterium vi aldrig fick lösningen till.....












En fråga som förblir obesvarad.....












Varför måste det alltid vara just det hörnet?

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



åter igen stort tack Torkel för att du har förgyllt mitt liv med dina rapporter

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 255



För en rapport, här måste en bara applådera!

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Alltid lika underhållande att läsa, det känns som man är där med dig även om min tidshållnings OCD kämpade med början av resan. thumbs up
Citera
David89
Trelleborg
Här sen Apr 2021
Inlägg: 11



Riktigt kul läsning Torkel!

_________________
David Malmberg
#42 Mx5 Cup
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Roadsport C - Miata och Svenne-Roden
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 34, 35, 36   >>
17 besök idag (75170 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande