Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
5 besök senaste veckan (3557 totalt) |
Kylarläckage
Hejsan allesammans! Sitter här på min semester med min banåkarbil som för tillfället leder av inkontinens ![]() Kruxet är att jag är anmäld till Anderstorp 21/8 och kan antagligen inte få tag på en kylare till bilen tills dess (i.a.f. till vettiga pengar). Nu undrar jag om ni vet något bra sätt att få tätt på den läckande kylaren?? Visst vet jag att det det finns kylarcement (jag har själv provat äggvita med gott resultat på en annan bil ![]() Kan man täta läckan utifrån med typ kemisk metall??? Vidare undrar jag om det finns någon i (Södra)Stockholmsområdet som har verktyg och lite plats man kan låna så man kan få bukt problemen?? Nu är jag som sagt på semester och har 50mil till mitt eget garage så det blir svårare för mig att lösa det, i värsta fall får det bli en GDS hall om jag nu hittar en vettig. Jag är hjärtligt tacksam för all input jag kan få. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
... det var också en tanke som slagit mig. Någon "kylarverkstad" i krokarna kanske kan vara min rädding... _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
bars leak som finns att handla hos mekonomen.
den skadar inget i motorn och kleggar inte igen ngt annat än just hålet. används på nybilar hos bmw/ford/mercedes m.fl har använt detta ett antal ggr med sjukt bra resultat. det tätade en 3cm lång spricka i plastgaveln på en av mina lastbilar efter en krock och jag lät det vara för att kolla hur länge det höll. 3 år blev det ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Kan du inte mäta storleken på kylaren och sedan åka ut till lämplig skrot och leta upp en likvärdig?
|
||
Hittar du någon bra metod så tipsa mig. Jag har två trasiga 944a kylare i garaget.
![]() Den ena har bara en mycket liten läcka. Så är det riktigt akut kan du låna den. Bara att fylla trunken med dunkar och köra... ![]() Rykten säger att det finns en pensionerad svetsare någonstans ute i skogarana som kan laga alukylare. Tydligen poppis hos crossåkare som ofta pajjar sina kylare. Men var han finns vet jag inte? Eller så är det bara en myt... Jag har provat med "bars leak". Nån skum vätska med pellets i. Funkade inte. I alla fall inte med racebelastning. Det finns orginalkylare att hitta på skrotarna i landet. Men de brukar villa ha mellan 1000 och 1500kr > ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
Ingefära blandat med vatten har funkat för mig två gånger, funkar även för racetempo testa kostar ju inte många kronor, dom man pratat med säger att det är mycket bättre än kylarcement då det kleggar inte igen mer än nödvändigt. Beror ju iofs på hur mycket det läcker ,för mig droppade det kraftigt men det funkade ändå.
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||
Tackar för hjälpen grabbar!
Får prova joxet från mekonomen till att börja med, det verkar smidigast i nuläget. Jag vet att Sanden säljer kylare till min för 2500:- så funkar det inte så köper jag en ny och monterar när jag är hemma. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Bortsett ifrån klabbandet med kylarvattnet är kylarbyte en baggis (så länge slangarna väljer att hålla tätt efteråt, INTE att ge sig faan på), 30 min mek för en normal människa skulle jag tro, då det tog 90 min för mig. Gissa varför jag nu åker Porsche och inte Alfa längre
![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Du hade rätt Pontus. Bars leak är inget för banåka. Slattade i en burk i onsdags. Belastade bilen med en hel del stadskörning och det höll tätt. Körde från Nynäshamn till Gislaved i fredags och ingen vattenförbrukning kunde märkas ![]() ![]() ![]() ![]() Jag fick i.a.f. 3pass och nu är jag hemma så nu blir det till att montera av kylaren och undersöka vidare.. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
5 besök senaste veckan (3557 totalt) |