Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
10 besök senaste veckan (13872 totalt)
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119



Jovani skrev:
Teknisk shakedown avklarad på arlanda testtrack 1

Snabb sammanfattning (får skriva mer i morron):
Höll på att tappa ett hjul,
tappade en skärmbräddare,
motorn bludrar på mellangas vid 3-4'rpm, men övrigt går & svänger den som ett skott om man håller plattan i mattan!
AFR förhållanden ojusterat är oväntat bra på last 12,7 - 12,2, kanske behövs mer soppa, men får testa nästa gång.
Nu skall man bara lära sig köra framhjulskrafs med quaifdiff,,,,
wop-wop


Har du monterat styrtrycksregulator med vaccumanslutning (typ från golf 16v, eller någon vobblo eller saab turbo? Lite finjustering på när vaccum/tryck sänker styrtrycket så får du till mellangas, magrar du för mycket blir den lite seg men går snålt.

_________________
Roland Johansson
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 172



Kul att någon orkar jobba sig igenom K-jet tuning
Man får flashbacks till när man var ung, gnistrat "grupp-A" Volvo sprut, stora spridarna (kallades nog guld spridarna på den tiden), med manuell styrtrycks ventil som justerades med skruvmejsel. Gammal Garreth T3 som fått kompressorsidan från någon sliten T4. Tändningen stummad till 28-31* beroende på laddtryck och kallstartspridare som gick in vid laddtryck via presseostater. Allt justerat med smalbandslambda, läsa stift och använda sitt motor öra. Allt ovan på en BMW M10 motor
Allt var före WWW tid så man fick beställa böcker från USA, England och Tyskland samt läsa i Bilsport, etc.

Jätte roligt att se någon som jobbar för att optimera K-jet igen. Luftvågs konan går både att plasta igen alternativt porta ur för att finlira blandningen, behöver inte göras symmetriskt då luften alltid tar lättaste vägen. Savarturbo har nog en hel kategori med bara K-jet tuning.

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Rolle Scirocco skrev:
Har du monterat styrtrycksregulator med vaccumanslutning (typ från golf 16v, eller någon vobblo eller saab turbo? Lite finjustering på när vaccum/tryck sänker styrtrycket så får du till mellangas, magrar du för mycket blir den lite seg men går snålt.


Har inte justerat denna än, men den härrör från Audi's 5-cyl motorer, och den är helt ombyggd inuti med nytt bakparti och fullt justerbar med en 5-krona på baksidan.

Får titta / mixtra lite med detta, MEN kan kanske oxå vara något med att det är fel tändmodul (Tci), skall återmontera den gammla Bosch ditot å se om det skiljer, känns lite som att gnistan inte riktigt vet om det är WOT eller mellanlast...

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Homegrown skrev:
Kul att någon orkar jobba sig igenom K-jet tuning
Man får flashbacks till när man var ung, gnistrat "grupp-A" Volvo sprut, stora spridarna (kallades nog guld spridarna på den tiden), med manuell styrtrycks ventil som justerades med skruvmejsel. Gammal Garreth T3 som fått kompressorsidan från någon sliten T4. Tändningen stummad till 28-31* beroende på laddtryck och kallstartspridare som gick in vid laddtryck via presseostater. Allt justerat med smalbandslambda, läsa stift och använda sitt motor öra. Allt ovan på en BMW M10 motor
Allt var före WWW tid så man fick beställa böcker från USA, England och Tyskland samt läsa i Bilsport, etc.

Jätte roligt att se någon som jobbar för att optimera K-jet igen. Luftvågs konan går både att plasta igen alternativt porta ur för att finlira blandningen, behöver inte göras symmetriskt då luften alltid tar lättaste vägen. Savarturbo har nog en hel kategori med bara K-jet tuning.


Jo, så är det, men att hitta de där böckerna idag verkar vara omöjligt.... jag har försökt

Men internet idag kan man läsa sig till vad som folk har testat och gått bet på, samt funkat över förväntan
Å idag finns prisvärd elektronik som hjälper 1000ggr lättare än vad verkstäder då kunde fixa under en dag.

Men mest är det väll att fundera å sortera ut drömmar från realitet, det är ju ändå ett mekaniskt sprut och man får jobba inom fyrkanten. Men nog går det att få till det bra om man bara har tid..!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



Såg ju bra ut från utsidan iaf, den lät rätt pigg

Som det ser ut verkar ju bränslet fungera rätt bra nu, minns inte vad du sa om dellast osv, var afr bra även där? Loggar du AFR också, då kan du ju se hur den ser ut vid pådragen exakt. Rikare blandning än så på fullast ska du nog inte ha, så borde gå att låta det vara och se om det går att testa en annan tändmodul. När mina liknande tändmoduler har varit på väg ut så har det varit rätttydlig misfire dock, lätt att testa dock.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Jovani skrev:
Babbe skrev:
Nisse C körde 52n/m på sin mk2 som en referens.


Eftersom Nisse har lämnat Rejsa så snor jag en fråga som jag noterade i hans tråd:
Nisse Classon skrev:
Innan den monteras så blir det byte av vevaxeltätningen och så ska jag låta korta av drivaxeln så att jag äntligen slipper de klassiska knutmassakrerna...

Bevismaterial 1A:


uppstår detta pga att motorn kunde röra sig i sidled? Ser inga sådana tendenser på medbringarna mot diffen i min låda
Å vad menar nisse med att "korta drivaxlarna"?? Väldigt bra med bilder från 12år tillbaka


Vet inte hur jag kunnat missa denna tråden men nu har jag i alla fall läst ikapp, kul läsning!
Håller med Homegrown om K-jet nostalgin, i mitt fall använde vi både orginal kallstartsventil plus ytterligare två st som satt monterade så de sprutade in genom spjällhuset. Styrdes via Saab 900 tryckvakter och ett Bosch Varvtalsrelä så de kickade in på olika tryck och varvtal. Funkade över förväntan men eftersom det var en Saab 900 så gillade inte växellådan det alls.

Nåja, tillbaka till inlägget ovan, man kan se att kulorna i knuten har varit och bankat på kanten till medbringaren och ev. så har korgen eller drivaxeln också varit mot inne i mitten på medbringaren, detta leder till snabb död för knuten. Allt har med motorrörelse i sidled att göra, drivaxlarna konstrueras att kunna ta upp rörelse i hela fjädringsväden och vid normala sidlaster (tänk full nerfjädring på Nardò i maxfart) men när man har motorkuddar som gått 16' mil och börjar köra med R-däck eller slicks och hoppar curbs så blir det "lite" mer sidorörelse än vad man räknade med på VW.
Kortad drivaxel innebär att man gör en ny bar shaft, dvs själva axeln mellan knutarna som är kortare. Hur kort? jadu, det blir nog en helg med en "teleskopaxel" i lämpligt material för att prova alla höjder och styrvinklar och knö motorn i sidled osv. Man vill ju inte dra isär en knut heller...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Återkommer 1,5vecka senare med sammanfattning:

Fälgar som lossade: Ja, köp inte fälgar som någon pulverlackat vid insidan av fälgen... Med lite värme? eller tryck så smälter/spricker pulverlack (som om att jag inte visste detta men glömde av..)
Har skaffat en 60-gradig försänkare för att få bort färgen på bultsidan oxå, har skrapat insidan av fälgar. Hoppas detta är nog.


Skärmbreddare skall skruvas eller limmas fast, INTE popnitas..

Motorn funkar över förväntan, men tvekningarna skall felsökas, har även funderat i banorna om "catch-tanken" som 044-pumpen sitter orginal i kanske töms och att lyft pumpen från tanken ej kan fylla tillräckligt fort..? Låter långsökt, och har för mig att returbränslet går först till catch-tanken å sedan åter till bensintanken, och isf kan inte 044-pumpen suga luft. får krypa under helt enkelt.
Skall bli kul att testa med 308 graderskammen fram över, men känns som att jag måste få mer körtid i bilen först då den är kvick!
Oljetempen verkar hålla sig på ca 105grader med OE-värmeväxlare. Får se om ett Luft kyl behövs.
Oljetrycket flukturerade mellan 4-5bar.. luft? eller dålig mätare/kabel?
Vattentempen var fast på 90grader.

Växelådan;
Den har jag ngt fuffens med.. Vid gasuppsläpp och 2a växeln i samt broms, poppar växeln ur!
Händer inte på 1an eller 3an... Lite irriterande då jag ej kan förstå vad som orsakar detta och att man får hålla handen på spaken vid skarpa höger svängar. (ej testat vänster) känner inte heller att spaken vill dra när handen är på.
Motor / låda är näst intill stummonterade och bör ej kunna röra sig. Förslag på orsak?


Bromsar:
Lotus Elise/speedster bromsarna är underbara! pang på bara! Där imot blev jag inte vän med bakbromsarnas setup..!

Bromsvågen (spakmodell) vid handbromsen.. Läge 3 låste hjulen, Läge 2 bromsar knappt thumbs down
Så OE-belägg är anskaffade för att se om läge 3 funkar då eller ej. Annars blir det nog till att skaffa en bromsvåg med ratt på som är mer justerbar...?
Ronal Aero-Turbo fälgarna gör verkligen sitt jobb med att suga ut luft från skivorna, fälgen var kanske 50 grader varmt efter 15min körning

Chassi:
Hatten av för Sellholms, vet inte vad jag önskar förbättra, blilen går dit däcken pekar. Möjligen behövs mera raka å högre hastigheter för att finna fel.
Quaif short-rack var en fröjd att ha då max 180grader på ratten räckte för de knixiga böjarna på Arlanda, å musklerna får jobba utan servo...

Däck: kör 205 breda R888 nu, men skulle kunna tänka att 195 funkar minst lika bra och kanske får upp värmen fortare.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119



Jovani skrev:


Växelådan;
Den har jag ngt fuffens med.. Vid gasuppsläpp och 2a växeln i samt broms, poppar växeln ur!
Händer inte på 1an eller 3an... Lite irriterande då jag ej kan förstå vad som orsakar detta och att man får hålla handen på spaken vid skarpa höger svängar. (ej testat vänster) känner inte heller att spaken vill dra när handen är på.
Motor / låda är näst intill stummonterade och bör ej kunna röra sig. Förslag på orsak?

.


Har du efter montering av motor/låda justerat in alla yttre delar i växelmekanismen?

Verifierat att motorn inte rör sig? Stumma fästen är ingen garanti...

_________________
Roland Johansson
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Ja jag tror att samtliga fästen satt på plats när spaken fick en komplett renoverings sats monterad, men visst skulle man kunna släppa på allt igen för att vara säker.
Växelådsfästet är nu en solid gummikudde, bakre motorkudden är urgröpt å fylld med epoxiblandning, främre är 3st hockeypuckar.
Skall konstruera ett övre Växellådsfäste mot vä ramben i vinter.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2272



Jag har justerat växellinkaget några gånger på grabbens golfar. Då lossar jag klamman på staget under bilen och monterar en plåtguide vid spaken och drar åt klamman igen.
Hittar ingen bild nu men kan ta en bild på den nästa gång jag är i garaget och vill du får du gärna låna den. Men du kanske inte har original spakställ...

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5119



Jovani skrev:
Ja jag tror att samtliga fästen satt på plats när spaken fick en komplett renoverings sats monterad, men visst skulle man kunna släppa på allt igen för att vara säker.
Växelådsfästet är nu en solid gummikudde, bakre motorkudden är urgröpt å fylld med epoxiblandning, främre är 3st hockeypuckar.
Skall konstruera ett övre Växellådsfäste mot vä ramben i vinter.


Då återstår väl att du inte fick dit någonting i rätt läge när du renoverade hela länkaget... För du använde väl inte vws mallar?

Det är väl bara lägga i 1an och kolla hur växelväljaren på lådan står när den ligger i, göra likadant med 2an, 3an, och 4an så får du justera så det blir lika.

_________________
Roland Johansson
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
I renoverings kittet fick man med en centrerade del som placerades runt växelspaken för att vara i mitten.
när denna var på plats skulle man lossa låsskruven under och sedan dra åt.
Men, det kan ha hamnat snett ändå, alla växlar går i utan problem, även back. Men det tar ju inte så lång tid att även kolla detta när man väl är under.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Ja jösses va kul Falkenberg är! Mååånga år den sisst, men kurvorna kom tillbaka rätt fort. Men jag behöver garranterat jobb mer på att köra fwd
56:94 blev bästa varvet innan jag packade ihop kl12.

Att göra:
Hitta en eller bygga en tätstegad låda
Justerbar bromsvåg
Mera hästar!

Här är lite varav iaf. Å ja, finns mycket att jobba på...
Harrys körs direkt från en iPhone 12mini, så data är ju som den är utan extern GPS mm...
Snabbaste varvet:
https://youtu.be/HPR98pgh8eQ

15min av kärlek
https://youtu.be/t18Hd43m60s[/url]

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1056



Kul att du är tillbaka på banorna
Fanns det något grepp i de gammla ostarna?
När blir nästa banträff eller kanske lite konbana?

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Mikael: som en av funktionärena vid chickanen sa: det är inte många gånger man hör r-däck gnälla genom dessa kurvor

Nä, skämt å sido, dom funkar fint för uppdraget och vikt/effekt förhållande är ju gynnsamma bra temp blev det oxå tack vare superväder.

Får se om det blir 195 eller 205 nästa gång.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1221



Jovani skrev:
Ja jösses va kul Falkenberg är! Mååånga år den sisst, men kurvorna kom tillbaka rätt fort. Men jag behöver garranterat jobb mer på att köra fwd
56:94 blev bästa varvet innan jag packade ihop kl12.

Att göra:
Hitta en eller bygga en tätstegad låda
Justerbar bromsvåg
Mera hästar!

Här är lite varav iaf. Å ja, finns mycket att jobba på...
https://youtu.be/t18Hd43m60s[/url]


underbart att både du och bilen fick smaka lite bana

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Ja jävla, änna bra tur att TA körde här på näst sista dagen på semestern!
Svkg brukar vara svårt att tajma in tyvärr...

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Jovani skrev:
Teknisk shakedown avklarad på arlanda testtrack 1


motorn bludrar på mellangas vid 3-4'rpm, men övrigt går & svänger den som ett skott///
AFR förhållanden ojusterat är oväntat bra på last 12,7 - 12,2, kanske behövs mer soppa, men får testa nästa


Bytte tillbaka till den gamla bosch TCI modulen inför morron passet på falkenberg som skulle vara 40min långt, så att byta snabbt i depån skulle inte vara några problem.

Kände nästan direkt att ngt skiljde mellan Bosch och den nya Beru modulen ut från chikanen, motorn tvekade/hackade/misstände ju på Arlanda. Inget av ovan fanns på samma växel / belastning på falkenberg.

så, jippie! quick fix på 5min och motorn går rent genom hela registret. AFR värdet låg inom 12 vid wot, så k-jetet kommer inte röras i detta läge då jag skulle säga att den är rätt perfekt..

Bromsbalansen bak är inte bra, så där får lite jobb läggas. Samma med de bakre oken, tror att glidpinnar eller ngt annat är slitet eller hela enheten måste bytas då klossarna endast tar på 50% av ovansidan på skivans yta.

2an poppar fortfarande ut, även att en omjustering gjorts, tror att ett litet glapp på ett fast fäste på lådan är boven. Skall finnas ett "tyngdstag" som kan monteras och är OE, får prova...

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372


Trådstartare
Ja, officiellt har inget hänt, men i verkligheten har mycket skett i de tysta då mek tillfällen är begränsade.Följande har hänt:.
Byte av bakaxel...
Byte av bärarmar & drivaxlar...
Byte/renovering av växelåda...
Avgassystem
Tändsystem!

Bakaxeln ja,
kan i efterhand konstatera att man ej kan tro på att en fin del är rak.. även om den kommer från en aktoriserad delplock.. Jag skulle ha tag på en bakaxel med inbyggd kränghämare, då fanns GTi eller Corrado att välja på, än mindre om man ej vill ha en rosthög.
efter en del letande fann jag en felreggad del på bildelsbasen, billig och nästan nyskick. I med nya bussningar, montera över alla nydelar från den förra axeln, montera på bil igen, sätt på däcken å var nöjd
Höger sida har ett ordentligt utåtriktad däck.. f-a-n, denna axel har med stor säkerhet åkt in med bredsida i en kantsten.. har inte riktigt löst detta problem igen, men kommer troligen få ta fram kap & svets för att rikta denna.

Byte av bärarmar & drivaxlar
Efter en framvagns inställning var värdena HELT galna, enda logiska slutsatsen var att en av bärarnarna ELLER motorvaggan var skadad eller av fel del.
Rätt snart kunde vaggan avskrivas efter kryssmätas med en annan del.
Bärarmarna där imot var ej likvärdiga, då kom frågan: vilken är den korrekta? Svar: Köp två nya!
Samma här, ut med de nya bussningarna, byt till R36 diton bak, Delrin+hylsa fram. Kulled (uniball) från england. Återmontera.
Drivaxlarna då, nä, dessa stämde ju inte heller efter att måttat själva axlarna utan drivknutar. f-u-c-k.
Införskaffat nya från GKN i köping.

Phuuu, nu skall det köras banträffar
Nej, efter en kort provrunda runt åkrarna så small något i v-lådan och kopplingen tog inte alls, i med 2an (enda som funkade) å kröp tillbaka till mörkret i garaget..
Efter ngn timmes felsökning utan lyckan att finna felet revs lådan av motorn i förhoppning att det var tryckplatta/lamellras... näää. Nu blev jag trött å gav upp för en stund.
En bra stund (månader) senare lämnades lådan in för genomgång och en behövlig omdrevning.
Döm av min förvåning när renoveraren ringer å säger att inget är trasigt och att allt inuti ser jättebra ut

VAD är felet? (efter mycket mer letande) så är det en hylsa som sitter punktsvetsad i torpeden som lossat och tryckts inåt cupen som är felet... Lite sådär lätt att hitta. fram med draghammaren och banka ut den igen, svetsa fast och problem löst

Avgassystem.
Eftersom GrpA medför att Grenröret ej får moddas/bytas fick en ny downpipe byggas. Samtidigt med detta fick en bil från 1985 som skall rejsas en ECE godtjänd 200cell's katt monterad! thumbs up
Valet var inte svårt, en katt idag gör både nytta och tar knappt någon effekt.

Tändsystem!
Har skrivit om detta innan, Bosch CIS är en återvändsgränd, då ingen information finns längre om hur tändmodulerna skilde.
Reglementet tillåter byte av "tändkomponenter". efter mycket efterforskningar och frågor på div. forum och träffar blev valet en enhet från holland som gjorde en one-off på befintlig fördelare.
Detta krävde oxå att man bytte tändspole till typen Bosch "blå" för interna resistansen, CSI spolarna funkar ej, inte heller modernare diton.
När allt var bytt och installerat var skillnaden markant, t.e.x så startar bilen på första försöket på några få varv istf 2-3 startförsök.
Tomgången är inte nervös å vandrande längre, nu pendlar den kanske på varvet 50-100rpm, vilket oxå syns på AFR värdet.

23-11-24
Bänkning!
Så idag var det dax att få ngn typ av papper på om vad motorn (som ej är mekaniskt moddad av mig ännu) kunde leverera.
Enl. fd. Rallybotiq skulle den ge ca14x hk vara möjligt, hur de kom fram till denna siffra vet jag ej.

Iaf. efter lite funderingar hur appens funktioner skulle hanteras började tändmappen ta form, men jösses vad denna motor kan signalera när den spikar! har aldrig hört de så tydligt någon gång!
Men efter en 30min så började de ta sig.
Enl. spec fån vw så gav Gti i motorn.
1,8L 8v gav 112hk / 153Nm std.
1,8L 16v (kr) ger 137hk / 168Nm.
När tändmappen väll satt å motorn sjöng var resultatet på rullarna ( whp)
120hk / 165Nm, De var +2grader i luften, bilen rullade på riktigt kalla R888, 3bar i luftryck, okänd förlust i lådan, egenvikten på rullarna var 1200kg, men en gissning var att i motorn fanns
139hk @ 5413rpm & 191Nm @ 4542rpm!
188km/h på 4an
Har en Enem S6 (308grader) kam liggandes som skall i under vintern samt lättare ventilmekanik. Kan bli kul att se vart effekten hamnar då!

https://www.instagram.com/p/C0CQEZ-I784/?img_index=3














_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Bra jobbat trots många motgångar.
Kul med Mk2.
Tycker vår gti är understyrd, funkar bra med 205 fram och 195mm breda däck bak.

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Bra jobbat! Synd att jag inte hann komma upp och kolla på bänkningen

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
10 besök senaste veckan (13872 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande