Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Tändkurva Vs Kammar | 748 besök totalt |
om motorn mappad efter konstens alla regler... bränsle och tänd kurvorna är optimala.
och sedan får man för sig att byta kammar till några värre än original kammarna man har, hur ändras tändkurvan mer förtändning eller? _________________ Nisse Holmgren Umeå |
Hej
oftast mer förtändning längre ned i registret, i alla fall. På högre varv är det inte säkert att man behöver mer. Hur mycket duration har du? /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Gunnar Lundström som är inblandad i kam bytet har alla värden, har inte fått att papper än.
Men det han har sagt är att dom gammla låg på 200 grader vid 1 mm öppning av ventilen och dom omslipade ligger på ca 250 grader ...om jag inte minns helt fel. _________________ Nisse Holmgren Umeå |
Skruva banåkabil Tändkurva Vs Kammar | 748 besök totalt |