Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 -10 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 13 besök idag (13364 totalt) |
Ratt och paddlar uppdaterade:
Ratten skickades iväg till "Ledermanz" i Riga för omklädning till alcantara med röd stripe "klockan 12" och sömmar i motorsportfärgerna. Hade tillbaka ratten efter en vecka. Byter ut paddlarna Riktigt go känsla i ratten nu! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Snyggt jobb som vanligt!
En fråga; Satt det Akrapovic helsystem på när du köpte? Tänkte bara på att på bilderna i första inlägget så är det ju originalslutrör (eller åtminstone inte Akrapovic). /Markus _________________ Markus Nordenström PEAN Sweden M3 E46 -03, Golf R MK6 -10, 9000 Aero -96, Clio 16v -91 Rejsat i: Radical PR6 -06 och Radical SR8 LM -08. |
||||||
Hej!
Stämmer, originalsystemet syns på den första bilden. Fick med ett helsystem Akrapovič Titanium Evolution också. Valde att registreringsbesiktiga bilen med original främre del samt Akrapovič bakre del.
_________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Dags för lite kosmetiska uppgraderingar - monterar en GTS vinge!
Det tar emot lite att borra i bakluckan! Mäta, mäta och mäta en gång till... Loctite'ar gängstången Tar upp ett hål i bakluckans förstärkning så att jag kommer åt att dra bricka och mutter dikt an mot den yttre plåten. Tar bort bort karosserilimmet mellan plåtarna med ett bågfilsblad för att kunna kila in en förstärkningsplatta. Kapar till förstärkningsplattor som kilas in mellan den yttre och inre plåten för att stadga upp vingens bas. Klart! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Det fanns ju alternativet EUR1169 plus EUR50 i frakt; http://www.mk-motorsportteile.de/epa Jag valde dock inte det alternativet utan hittade, efter en del letande, en fin vinge på eBay! Ingen njure behövde doneras denna gång - spar dom tills kolfiberplenumet ska inhandlas!
Usch ja! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
GT4-spoiler inhandlad!
2558g exkl kartonger Spoilern har ingjutna "mutterstycken", men förstärker för säkerhets skull med extra hål och aluminiumplattor på insidan av fronten. En hel del mätande, passande och borrande innan slutgiltig montering Till slut sitter den där den ska Lågt blir det... _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Gjorde precis så med min splitter också. Känns bättre liksom. Så man inte kör över den i 220 på väg till ringen osv...
Höll på att göra det på min f31 med M performance splitter när den var två veckor gammal, med mycket mindre utstick. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||
Den 8/5 var det dags för den första trackday'en för bilen - BMW Club Schweden på Gelleråsen!
Lade bur-krysset i bagageutrymmet under transporten och kunde på så sätt få plats med tre stycken 265/35-18 i "baksätet"! Förmiddagen började bra. Körde med en uppsättning MPSC2 på 19" fälg som var skapligt sönder-heat-cyclade - inget vidare fäste, men galet kul att börja lära känna en ny bil! Strax innan lunch bytte jag till en uppsättning med lite nyare MPSC2 på 18" fälg. Efter några varvs uppvärmning och luftning ner till lagom tryck gav jag på lite och i Eijes kurva så tappade jag servoverkan. Tack och lov har långa och sena pass i garaget gett mig starka underarmar (snarare tur att servon gav upp i utgången). Hur som haver, jag lyckades hålla bilen på banan och styrde därefter av. Kunde konstatera att bilen inte läckte och lufsade till depån där jag hissade upp bilen. Servobehållaren tom, men inget läckage?! Petade i lite CHF olja och då poppade höger damask till styrracket. Ingen mer bankörning den helgen... Mha glada tillrop samt hjälp från Thomas, Rickard och Oskar (tack!) tog jag av servo-a/c remmen för att inte skada servopumpen. Hemfärden genomfördes utan servo utan några problem - lite tungt vid Donken parkeringen i Örebro, men i övrigt gick det bra. Hade tänkt skippa pallbockar denna trackday, men det var ju tur att dom fick följa med! Damasken smält efter att servooljan tagit sig förbi packboxarna i växeln... Märkligt att en styrväxel som just varit inne för renovering går sönder. Kontaktade Sellholm på måndagen som lovade att prioritera min styrväxel. Åkte upp till Köping på tisdag morgon och på onsdag eftermiddag landade styrväxeln åter hemma i garaget. Enligt Sellholms var det ett fabrikationsfel på packboxen till pinjongen. Styrväxeln åter hemma Servopumpen och slangar flushades ordentligt innan montering. På hemvägen från Köping stannade jag till vid do88 i Nykvarn och tröst-handlade deras stora kylkitt! Suveränt trevliga snubbar - tack! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Surt, men bättre att "lusa av" nya bilen på hemmaplan. Hade varit mindre kul att försöka lösa det på en hotellparkering halvväg ner till Nürburgring.
Planeras någon resa söderut i sommar? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Bra jobbat. 👍☺️ Vart handlade du läppen? 100% kolfiber eller glasfiberförstärkt med ett topplager av kolfiber? Hunnit se ett par olika läppar nu och med skiftande passform och kvalitet. 😅 _________________ Christian Halldén Enthusiast Group AB BMW 1M -12 BMW Z3 Coupe -00 |
||||||
Spännande, Bollar gärna lite olika hjulinställningar och känslan i bilarna framgent. 🏎🏁 Vill du ha mer Caster med KW egna topplagringar så kan jag hjälpa dig med det. ☺️ Jag har i nuläget 7.6 med -2.9 i camber. Ser att min moddning gjort skillnad jämfört med dina värden. _________________ Christian Halldén Enthusiast Group AB BMW 1M -12 BMW Z3 Coupe -00 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 -10 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 13 besök idag (13364 totalt) |