Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bmw M3 E92 BTG 7,18 - Till Salu | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (11156 totalt) |
Tack för alla fina hejarrop Ja är ju fortfarande väldig nybörjare där nere så vore kul och veta vart jag har mycket marginal? Borde ju innebära att de finns massor av nya sekunder att kapa |
||||
Grymt! _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Svårt att ge råd till någon som kör snabbare än en själv Generellt sätt så ser det bra ut, det ser tryggt och säkert ut. Varit med om många som sätter bra tider fort men de kommer säkert sitta i räcket snart.... hellre bygga upp det på lång sikt. Det jag ser är att du kör ganska tajta spår, t.ex miss hit miss. Det ger mer marginal för säkerhet, och rätt tänkt när det går undan. Det jag tror är att du naturligt kommer börja flytta dig utåt efter tid när du känner dig mer bekväm. Gått några racekurser där nere och det instruktören hela tiden säger till mig är att utnyttja banan mer. Det blir bättre och bättre, men tar emot ibland (eller hela jävla tiden ). Det är läskigt och måste komma naturligt. T.ex miss hit miss kan du köra ganska mycket längre ut, sikta mot stängslet vid ingången. Annars (men svårt att säga om du håller igen för att det var fuktigt): Laudalinks kan du stå på fullt, samma med Kesselchen. Du släpper även gasen innan mutkurve, där kan du stå på fullt fram till inbromsningen (det är läskigt, I know). Jag ska kolla filmen igen och titta mer noggrant. Snyggt kört, gillar körstilen! Det viktiga är att man har kul och kör säkert. Tror att du har en del till att hämta efter mer körning, t.ex flugplatz. Många av de snabba partierna känner jag själv att jag börjar bli bli mer bekväm nu efter snart 250 varv. Det tar tid, och det finns ingen mening att pressa sig över gränsen, då har man inte kul. De tiderna är ändå makalöst bra, för 10 år sedan var det bara racebilar som klarade det egentligen. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Första sektionerna fram till flugplatz var inte "felfri", såg ut att finnas en del tid där både spårval och pace.
Efter flugplatz har du jäkla bra fart hela vägen förbi foxhole. Sen bromsar trafiken dig rätt mycket, där finns några sekunder. Efter Bergwerk och förbi mutkurve, bra ladd. Bra fart fram till karusell och efter, lite tidig turnin 2 kuvor innan Youtube corner? Stefan Bellof är ju nice som fan och vidrig samtidigt, bra fart men går att committa mera, speciellt i inbromsning, senare och med ett vidare spår där, Schwalbenschwanz är skitsvår att bedöma hur mycket fart man kan ta med sig in i, hörs tydligt att du tvekar där på gasen 😁 I övrigt jävligt bra kört och bra mkt snabbare än dem flesta 👍👍😊 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Tack båda två för bra inputs, precis sånt jag vill höra
Här kommer några fina bilder som landade i min inkorg innan |
||||
Här kommer ett annat lite kul varv, hittade en M4 att haka på ett varv för att se om han hade några tips att visa upp.
Men icke, blev ändå ett 7,33 varv med han plus massa andra i vägen. |
||||
Sista bilden där uppe... Sjukt cool bild! Vad har du för hastighet över det krönet? Slår det inte i rätt gött när du landar? _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||
Ja den blev riktigt bra ✌️ Runt 195 över krönet. Haha jo de smäller rätt fint, kolla på mitt 7,18 varv så ser du visiret flyga ner rätt hårt. |
||||
Tackar Står en E46a M3a i garaget som förhoppningsvis blir några stepp snabbare än denna klump. Så mer sekunder ska kapas är tanken |
||||
Intressant! Hur lyder receptet? _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Ja precis, lite gassläpp innan hoppet och jädrigt snabb på bromsen efter 😅 |
||||
Receptet lyder M3 e46 precis som jag vill ha den Clubsport stuk på utsidan men en hel del godis på insidan. Här ser du lite |
||||
Våra race- och banåkarbilar Bmw M3 E92 BTG 7,18 - Till Salu | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (11156 totalt) |