Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
KÖPES Köpt ta bort- KÖPES: BMW e46 188 lamelldiff | 1 besök senaste veckan (606 totalt) |
Hej
Jag söker en 188 lamelldiff till en e46, lamellpaket som passar utväxling över 3,46 och högre. Eller ett löst 188 lamelldiffpaket funkar också. Mvh Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||
Ingen som har en 188 lamelldiff med en hög utväxling till salu? Eller vet vart man kan få tag på en? _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||
E46 (188k) lamelldiff hittar man inte många av beg. Jag hade köpt en lös broms och monterat själv eller fått den monterad. Utväxling kan du leta efter på skroten, vill du ha över 3.91 så leta efter x5 diffar så plockar du kronhjul pinjong från det huset bara.
//Alexander _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||||
Kan man inte använda X5 huset och sätta broms i det? Så tänkte jag göra. Eller passar inte den i e46 bakvagnen? _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||||
Nej det är en annan brygga på dem. Kolla bildelsbasen på klumpar så ser du hur dem ser ut.
Edit : https://www.bildelsbasen.se/se-sv/BM _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||||
Ser nu att det var X3 diff jag tänkte på. OBS. Har inte testat men den verkar passa, ev byta kåpan. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||||
Det kan nog stämma att den passar, byta kåpan och medbringaren på pinjongen. Dock kommer man inte över 3.91 på x3 om man vill det. _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||||
När jag körde 328ci kollade jag runt lite, och då(!), var det rimligaste en TorsenDiff av Quaiffe(namn?), mest bangforthebuck... men vill du ha lamell, så har jag inget tips sorry för trådkap _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 BMW 530 E60 -04 (till salu) Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||
Bästa valet är såklart en Drexler, men vill man spara en slant så hör med Wiborg dem säljer en rsx lamelldiff som är riktigt bra prisad. Jag kör med en själv från dem och är jätte nöjd!
_________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||||
Tack för tipset. Fick en offert från Drexler för bara lamelldiffenheten på 2031EUR inkl frakt. Det finns ju andra varianter som ligger på halva pengarna, har du provat några fler än Drexler? Är det så mycket bättre? Vilka ramper rekomenderas? Spec från Drexler m-diff BMW rag 188 4x2 ramp 50°/40° (45°/30°) with Preload i = 3,15 - 5,44 _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||
Hej Jag har tagit in en offert från Wiborg också. Hur mycket bättre är Drexler än RSX? Vad är det som skiljer? Nån som vet? Jag antar att lamelldiff är att föredra? _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||
Ingen större skillnad, båda är av ramplamell typ. Min RSX diff i M3:a (210) har 45 graders ramper på acceleration men ingen broms vid deceleration (60 grader) och med 80 Nm förspänning. Drexler är väldigt bra grejer men det är RSX också, i fallet Drexler får du betala en liten premie för deras höga anseende. Vet inte hur många lameller det är i Drexlern men i RSX är det 12 lameller till 210, man får korta den vänstra medbringaren 12 mm för att hela lamellpaketet ska få plats. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Det var kostsamt, trodde nästan att valfri utväxling ingick då. Det finns andra fabrikat såklart, men jag hade absolut valt ramplamell. Ramper blir väl enligt eget tycke och smak och körstil. Själv gillar jag rampvinklar som släpper fortast möjligt vid motorboms samt väldigt låg föspänning. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Tyckte det var rätt överkomligt för en Drexler ändå. När min bakaxeln gick så blev det allt nytt (diff, utväxling, lager och packningar) och det slutade det på ca 35K, då gjorde jag allt jobb själv också. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Det blir en Wiborg Engineering uppdatering av diffen.
188K RSX racing lamelltyp LSD med 45° och 35° ramper och utväxling 3,64 _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||
Har du räknat på toppfarten med den utväxlingen ? _________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||||
Japp, ska bli ca 228km/h med diameter 650 slicksen _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||
Vad har du för låda då? 1:1 på högsta lr? Vad ska du varva? _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||||
KÖPES Köpt ta bort- KÖPES: BMW e46 188 lamelldiff | 1 besök senaste veckan (606 totalt) |