Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata 1998 - Screamer
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (5829 totalt)
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
carl.josefsson skrev:
Lindkvist skrev:

Eftersom familjen inte uppskattar när jag kör powertools i garaget när de försöker sova så har jag haft lite begränsade möjligheter att få ur motorn för att provmontera nya subframen men hoppas få tillfälle snart.. sålänge så har jag fortsatt att plocka ner saker så att motor-lyftet ska gå fort och det ska vara få saker ivägen.. nu är turbo och grenrör avmonterat från gamla motorn iaf..


Oaktat det så är du snabbare på att få saker gjort än merparten av oss andra dödliga

/C


Hehe.. det va snällt sagt.. men jag vet inte det jag..

Dock så fick jag lyft av insuget idag, så nu är det kardan och PPF sen kan vi hinka ur gammel-spisen. Imorgon eller på tisdag så ska jag börja jaga lite råämnen för att fabricera motorfästen

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Ett turbulent år, med nytt jobb och tillskott i familjen har passerat.. men nu är det dags att åter uppta projektet..

Under hösten har jag dock äntligen fått ordning på en del av verktygen som behövs för att göra det här roligt.. bland annat min 3d-skrivare.. så nu har jag börjat göra mockups för delar som behöver tillverkas.

Här är lite bilder på två blivande motorfästen, inspirerade av Innovate-motorfästena som sitter på bilen med rad-fyran just nu.









_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Idag har jag gjort fler arbets-prov.

En del kommer bli en slutprodukt i kolfiber-nylon som tål värme och kemikalier.. andra kommer bli i metall.

Var den monteras..

Olika iterationer för att hitta rätt fläns-mått och bredvid ebay-röret som inte passade..



En blockoff-platta för OMP-matningen (den kommer dock vara gjord i metall eftersom den sitter så nära grenröret)

Först vad som skall blockeras (med en packning eller Oring sen)


Plattan:

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



även här

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 255



Gillar att du kör wankel, hoppas vi får någon video med lite grymt ljud i framtiden

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Ja, vi får väl se.. det är väldigt spännande att få prova något nytt och udda igen.

Här kommer lite bilder från dagens småpillande.

Jag bestämde mig för att köra hängslen och livrem eftersom 13b-motorerna har massa issues med temp och framförallt för oljan så bestämde jag mig för att flytta över värmeväxlaren och termostat-adaptern från BP-motorn.

Det var lite klurigt för pinbulten i mitten (som man skruvar filtret på) verkar inte gå att byta ut.

Jag fick improvisera lite..

Till att börja med lite delar jag kunde skramla ihop från BP-motor och lådor i garaget..


Så nära.. attans!


Another one bites the dust..


Tada!


Sådärja, ett fint litet olje-kylar-filter-torn (HOPPAS huven går igen!)



Sen fick jag en avdragare i julklapp så nu kan jag äntligen göra färdigt min frankenstein-diff,

Det blir ett RX7-hus/kåpa, med miata "framdel" pinion och krans (4.3) och en os Giken 1.5 lamell-diff, med lite nya bussningar och packboxar..

Även RX7-huset ville trilskas lite så när jag skulle ta ur en oljeplugg slutade det med massaker och borr-mayhem.. men ur kom den och i kom den nya adaptern med NPT-gänga för temp-givare. Likadan adapter med tempgivare kommer det sitta i lådan sen tänkte jag, så man kan få lite koll på hur det ligger till..

Här är lite bilder..




_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



God fortsättning på det nya året
Kul att du tar tag i bilen/motorn igen thumbs up
Tror du den blir klar till bankörning 2022?

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
camarogbg skrev:
God fortsättning på det nya året
Kul att du tar tag i bilen/motorn igen thumbs up
Tror du den blir klar till bankörning 2022?


Tack detsamma, god fortsättning!

Det är för tidigt för att säga.. men det hänger på hur frisk motorn är, och om jag lyckas hålla den frisk

Det är inte så mycket grejjer jag faktiskt saknar.. det är något oljekyl och lite slang och en BTR.. sen har jag nog det jag behöver för att få ihop den.. (tid kommer vara trångsmålet, men lite här och lite där så blir det säkert provstart i vår iaf..)

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Idag har jag gått igenom lite feedback jag fått på några av grejjerna jag filar på i projektet..

Bland annat så behövdes det en port för vevhus-ventilation på refill-halsen..



Sen så insåg jag att jag skulle kunna slänga ihop en catch-can också som går att printa ut, så skissade lite på en som blev såhär:






Det är lite oklart fortf. om jag ska använda mig av original-olje-kylar-portarna eller om jag ska plugga dem om köra min sandwhich som jag redan har med termostat och allt (men behöver ändå skaffa större/ny kylare).. Hur som helst så ska jag se till att ha lite bevakning på oljetemp etc. så att jag får lite känsla för hur just den här setupen beter sig.

Jag gjorde också en version av motorfästet som man skulle kunna beställa i alu från en CNC-verkstad, den blev såhär (rätt likt mockupen), med måtten som ska matcha innovate så att man kan köpa bussningar för deras fästen och återanvända sen..




_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Har börjat jobba ikapp mitt uppdämda CAD-behov så fixat med lite andra Miata-relaterade designer, men här är en av grejjerna jag laborerat med..

Bland annat har jag testat att göra flera olika profiler på velocity stacks och de som är snyggast är sannolikt inte lika bra funktionsmässigt som de "mindre snygga" (slank o fin eller knubbig).. och dessa tänker jag att jag skall köra i plast, men en "industriklassad" kolfiber-nylon som tål kemikalier och 175+C temperatur, samma som jag tänkt köra för filler-necken och catch-canen.







Mycket av grejjerna att lära sig och att utforska kretsar kring metoden. Metoden att rita upp, metoden att utveckla, fabricera, testa, justera osv. .. det är väldigt roligt just nu och ju mer detaljer man lär sig jobba med här ju fler upptäcker man att det finns.

Några av tankarna som behöver lite extra energi är begränsningar i utskriftsvinklar när man gör saker i plast, och sedan hur olika manövrar i CNC-sammanhang är budget-förstörande-dyra att utföra och vad man kan tänka på i design och hur man ev. delar upp ett arbets-stycke i olika moment för att påverka de här faktorerna.. som sagt.. väldigt roligt och spännande att lära sig mer om


Det har börjat forma sig ett körschema och en todolista i huvet nu, ska se om jag kan plita ner den så får ni gärna hojta till om det är något uppenbart jag verkar ha missat

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Det verkar inte skilja så jättemycket på olika designer



Men det skadar ju inte om de är lika snygga för ögat som för örat thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Det verkar inte skilja så jättemycket på olika designer



Men det skadar ju inte om de är lika snygga för ögat som för örat thumbs up


Haha.. ja, jag har sett den där med.. hans kanal e fantastisk!

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Lindkvist skrev:
Niklas Falk skrev:
Det verkar inte skilja så jättemycket på olika designer


Men det skadar ju inte om de är lika snygga för ögat som för örat thumbs up


Haha.. ja, jag har sett den där med.. hans kanal e fantastisk!


Jag hade lätt tagit PVC + Nudelburkarna.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Börjar bli redo att tillverka motorfästena i metall nu, iaf vänster sidans fäste.

Jag bestämde mig för att göra en hel mockup för att se hur det blir och det gjorde gott, jag fick justera storlek och mått på mottagande klykan och kommer få göra ytterligare lite justeringar för att få utrymme för bultar etc.

Såhär ser min mockup ut just nu..

jag gjorde mottagande delen i två delar som korsvis liggande spår istället för hål så at tman ska kunna justera in.

Skulle det kännas som att klämmkraften inte skulle vara tillräckligt i en m12-bult där så kan man alltid svetsa dem stumma när allt är inpassat. OBS! spåren kommer vara tajtare tolerans relativt till bulten och bulten kommer ev. ha en bricka för att klämma bredare.

På det här sättet hoppas jag ha tillräckligt med spelmån i fästet för att det skall svälja ev. mätfel jag gör när jag mäter in placeringen i relation till andra fästpunkter.






_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Idag blev det familjesysslor istället för kabelhärva.. men nu på kvällen fick jag en stund att kika lite på detaljerna kring ITB-setupen och mina nya coils. Insåg att jag kanske inte visat vad jag tänker kring olika saker..

Bläddra ner för bilder :P

Följande fel är väl kända för just Renesis (RX8-generationen av 13B):

Smörjning:
- OMP fel #1 (Oil metering pump), pumpen falerar och slutar smörja rotorerna => överhettning och att det slår loss flis och motorn skär likt en 2takts-motor

- OMP fel #2, pumpen funkar fint och man får slut på motorolja som också smörjer resten av motorn (ja, den sprutar in olja från oljepump/tråget och därmed förbrukar motorolja när man kör) => svårt att hålla koll på nivå => risk för att köra motorn torr och allt skär ihop (inkl. lager)

Lösning: Premix-soppa (precis som på en gammel moppe, blandad med tvåtaktsolja eller motsvarande lämplig för ex. e85 som jag siktar på att köra)

Insug:

- Superkomplicerat insug med massa vakumventiler, spjäll och sk*t => konstig blandning, går orent => oljan koksar igen motorn => koks-smulor/klumpar lossnar och åker med => apextätningar slutar flexa=> saker läcker och eller börjar skrapa runt => motorn skär

Lösning: ITBer eller förenklat insug med mer traditionellt plenum och enklare kanaler.

Temperaturer :

- Oljetemp för låg eller för hög (oftast hög, ibland pga. ovan orsakad ökad friktion) => undermålig smörjning => sliter ut apextätningar etc. => ex. blow-by eller hög temp=> oljan koksar igen motorn => koks-smulor/klumpar lossnar och åker med => apextätningar slutar flexa=> saker läcker och eller börjar skrapa runt => motorn skär

Lösning: Vatten-värmeväxlare för att stabilisera temperaturen + luftkyl (termostatstyrd) oljekylare (modell större) för att ta ner spikarna.

- Vattentemp, luft i systemet (svårt att lufta) och ev. kaviteter i vattnet (som uppstår vid höga varv) som bubblar vattnet => sämre kylning => eskalerande värme => oljan koksar igen motorn => koks-smulor/klumpar lossnar och åker med => apextätningar slutar flexa=> saker läcker och eller börjar skrapa runt => motorn skär

Lösning: Överdimensionerat kyl, och ev. elvattenpump från ex. en BMW istället för den mekaniska som bilen har från början (jag kommer dock köra med OEM-pumpen till att börja med men ett mishimoto-kyl som är väl tilltaget med dubbla spal-fläktar)

Tändning:

- Tändspolarna blir svagare och svagare med tiden => misständningar hörs inte pga. dubbla tändstift per rotor (leading/trailing) => dålig förbränning => oljan koksar igen motorn => koks-smulor/klumpar lossnar och åker med => apextätningar slutar flexa=> saker läcker och eller börjar skrapa runt => motorn skär

Lösning: eftermarknads-tändsystem (LS1-spolar eller motsvarande)


Problem med OEM apex-tätningar:

- De är gjorda i ett material som splittrar sig lätt vilket gör att de släpper ifrån sig flis som åker med runt i motorn och repar sönder husen.
- De är gjorda 33% tunnare i Renesismotorn (2mm istf. 3mm) vilket ger sämre marginaler och material att jobba med.

Lösning: eftermarknads tätningar och helst maskinbearbetade rotorer så man kan köra 3mm-tätningar istället.

Det här är extra känsligt när man kör med överladdning och minsta spikning skulle kunna knäcka en apex-tätning som sen förstör det rotor-huset.


Apex-tätningarna kommer jag inte adressera i första versionen, nu vill jag bara få ner motorn i bilen och få allt rullande. Övriga ovan "Lösningar" är ett försök att bygga bort potentiella orsaker till att de här motorerna rasar.


Här är lite bilder från kvällens pillande:


Först fick jag borra om hålen för att montera den här insugs-kåpan, då de hade gjort fel och vänt den åt fel håll.. men det visade sig att den går i lite osmidig vinkel så lär sannolikt inte kunna använda den ändå, vi får se..


Sen är ju AN-anslutningar fint i all ära, men jag gillar slang-nipplar, och här har jag satt adaptrar på mina ankopplingar så det ska vara okomplicerat och kostnadseffektivt att dra soppa-slangar sen till btr och extra-railen.


Secondary railen som ger en extra spridare per rotor om de första två inte skulle räcka till..


Försökte passa in spridarna men de matchar inte spjällhus och rail så får kika efter att skaffa andra spridare av Bosch-typ (eller andra distanser för fuel-railen..)

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Tidigare så har den röda tråden i bra framstegs-takt varit att man innan man sätter igång vet vad man behöver göra och tänker igenom stegen/saker som behöver "lösas"..

Satte mig ner för att få lite struktur idag och gjorde en liten braindump (för att slippa ha allt i huvet)..

Varning, det här är bara text-inlägg så håll i hatten!

Hittils på todo-listan (saker som är med på listan innebär ibland delmoment som jag inte alltid skrivit ner för de kommer ändå komma naturligt):

Förbered verkstan

- Städa undan bänk-ytor för att kunna ha en station per (bygg-) kategori nedan



Motor:

- Säkerställa vilka givare som sitter var (oljetryck, knacksensor, oljenivå ex.)
- Montera pinnbultar för insug och för avgas
- Keramisk coating för insug?
- Borra hål och sätta nippel för vakuum-signaler på insug
- Grenrör, köpa/bygga eget/bygga på original?
- Keramisk coating på grenrör
- Montera ihop Insug + spridare + ITBs
- Montera gasvajjer (kontrollera spel och stopp)
- Montera startmotor


Motorfästen:
- Mäta referenspunkter till infästning på bilen relativt till anläggningsytan för växellådan och centrumlinjen på rotations-entrum
- Skära ut motorfäste-plattan på förarsidan
- Köpa tjockväggigt rör för motor-bussningar
- Köpa vinkel-profil för infästning av motorfäste
- Fräsa/borra/kapa en slot i vinnkel-profilen
- Kapa rörbitar för bussningar
- Placera och mät in (så noga det går) placering av bussning vs. motorinfästning
- Kapa, svetsa, putsa, lacka motorfästen och mottagande del i subframen
- Köpa eller gjuta Poly-bussning (enkelt att göra själv med en 3d-printad mold och 2komponents poly-mix), isf. skaffa bult-sleeve lämplig för M12

- Efter montering i bil och avstämning att alla justeringar som behövts blivit gjorda är det dags för byggbesiktning och om det går bra så lack av subframe och svetsade delar


Servopump:

- Köpa tryckslang
- Montera tryckslang
- Göra servo-pumps-fäste
- Dra servopumps-el
- + och -matning
- Signal från ECU


Vattenkylning:

- Köpa vattenslangar till kylpaket
- Köpa vattenslangar till värmeväxlare
- Köpa vattenslangar till värmepaket

- Skära till och montera slangar

Oljekylning:

- Köpa längre AN-slangar
- Montera AN-slangar Mishimoto-kyl
- Montera oljetemps-givare (behövs det två, en för sprutet och en för mätare, eller ska vi köra en digital-display?)
- Rita ny catch-tank och klura ut placering
- Köpa vevhus-slang (10mm?)

Tändning:

- Bygga fäste för montering av tändspolar (på fjäderbenstornsidan)
- Montera tändspolar
- Köpa tändstift
- Montera tändstift



Bränsle:

- Köpa BTR
- Ev. bygga BTR-fäste
- Montera BTR (Var?)
- Köpa spridare (Bosch EV14, short)
- Montera spridare (1000cc?)
- Köpa bränsleslang
- Montera bränsleslang (8mm, E85-säkrad)
- Undersöka möjlighet att få in bränsletrycksgivare, kopplad till ECU

EL:

- Lokalisera vilka kablar i Miata-loomen som har vilken färg
- TPS
- Cranksensor
- Spridare
- Tändspolar
- Vattentemp (kan återanvändas)
- IAT (kan återanvändas)

Vilka loomar behöver göras?:

- Spridare
- Adapter-loom med förgrening till de två bonus-spridarna (4st redan sekventiella)
- Tändning
- Adapter-loom + extra signal för sekventiell tändning (behövs?)
- Adapter-loom för vevaxel-givare (kan den kopplas in på samma som tidigare?)
- Sök dokumentation kring om insignalen hamnar på samma PINar i ECU
- vatten och olje-temp från motorn
- Vatten finns redan, oljetemp behöver extra loom till ECU
- Oljetemp från låda
- Oljetemp från diff
- Ev. Arduino-setup för att bygga lite larm-logik med utgångar till diodrar och en limp-signal till ECU
- Bränsletrycks-givare
- Behöver egen loom för ECU



Växellådla:

- Ta ur 6vxl låda från bilen
- Montera 5vxl låda tills vidare
- Montera isär både miata och rx8 6vxl låda
- Kontrollera lager-status
- Montera ihop hybrid-låda med tryck-tätt-silikon
- Montera koppling och tryckplatta
- Montera hybridlåda på motor
- Kontrollera status på slavcylinder
- Mäta och köpa tryckslang för slavcylinder (längd, anslutningar/gängor?)
- Montera oljetempsgivare(om det går?)
- Koppla oljetempsgivare


Diff:

- Göra rent rx-7-huset
- Lacka husen (?)
- Montera diff och krans med gänglås
- Dra av koniska lager från gamla diffen
- Pressa ur bussningar ur gamla diffen
- Byta packboxar
- Schimsa in och mäta spel i diffen (med hjälp av Åke kanske?)
- Montera ihop husen med tryck-tät silikon
- Montera oljetemps-givare
- Koppla oljetempsgivare




Nåt jag verkar ha glömt?

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190







/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Lite ojämn och sporadisk uppdatering.. men så är ju småbarnslivet..

Fick en stund att beta av första punkten på listan.. arbets-stationer i garaget.

Här är lite mer bilder och lite mindre text

Motor-jiggen, där subframe och motor passas in lite grovt.. väntar nu på en steering-rack för att kunna verifiera/justera formen på motorfästena:


Lite ITB och tändspolemontering:


Diff-stationen har ni sett förrut, 4.3-diff och osgikenkärna(1.5):


El-stationen, här ska det byggas kabelhärva:


Fick måttat in höjd/djup/position lite mer motor vs. subframe så insåg att jag kanske kunde köra snabeln iaf, trots allt!


Här börjar växellåde-stationen komma fram.. här ska det byggas hybrid-låda:

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Babysteps..

Har börjat riva ner bilen för att förbereda för inpassningar, i helgen hoppas jag få ur växellådan och börjat med den.

Idag kom det lite grejjer för oljekylningen.. tog det fetaste kylet de hade och tänkte köra en Mishimoto inline-termostat istället för det som sitter original (som ändå inte följde med motorn när jag köpte den)..




Har fått tag på en indikatorklocka och en mindre moment-nyckel också för att justera in diffen till rätt spec..

bakom ser ni lite oljetempsmätare och tryckmätare som ska hjälpa till att monitorera motor/transmision/diff-temp samt oljetryck i motorn.

Bestämde mig för att spara mishimoto-termostaten från BP-setupen till nästa BP-bygge, och köra inline-termostat och original-olje-portarna på motorn istället.
Då blev det såhär med värmeväxlare+givar-adapter..



Biltema-fynd.. lätt värt några hundralappar..


Tempgivare i mässings-adapter..

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Fick en stund i verkstan idag.. fick städat upp det där diff-huset som blängt på mig allt för länge nu.. försökte dra av lagren från gamla diffen men det gick inge bra så ska beställa nya lager nu och montera ihop med nytt och fräscht istället.

Fick tömt 6vxl lådan på olja och monterat ner avgas så att jag ska kunna swappa in min 5vxl låda istället och såsmåningom byta ut torsendiffen mot en giken-diff när den nu är injusterad och klar..

Fick sorterat skruv och städat en hel del idag med.. så hittade lite pinnbultar som jag slipper handla då .. passade på att montera dem för insuget och ta bort de gamla aslånga pinnbultarna som inte matchade ITB-insuget.

Här är ett par bilder på insugsportar och ett städat men inte ännu lackat diffhus..






Det har varit lite tungt med motivationen idag.. speciellt när jag insåg hur läskigt jobb jag har framför mig när två lådor skall bli en.. men finns det någon transmissions-expert där ute som vill dela lite bra tips så skulle jag vara evigt tacksam!

_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 187


Trådstartare
Liten uppdatering..

Det är svårt att få sammanhängande mektid så de större meken får låta sig vänta.. men jag har hunnit jobba lite med diffen iaf.. så nu ska inspänning och spel justeras in och kåpan "limmas" på så är den fit for fight sen.. 4.3-diff med osgiken 1.5 lamell-kärna.. får se hur den blir att köra med..






Kikade lite på lådan den ska matchas med och insåg att jag behöver en ny packbox så fick beställa det.. passade på att slänga med lite servicegrejjer också som sålänge-vvt'n skulle må bra av.. (typ kamrem-sats och vattenpump)..

häromdagen upptäckte jag att bränsleslangarna börjar bli lite ledsna också.. e85 verkar rätt elakt (trots att slang-specen säger att den ska tåla det)..



_________________
Andreas Lindkvist - Stressad Miata
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata 1998 - Screamer
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (5829 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande