Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Ändra hårdhet på diff eller ändra hjulinställning bak? | << 1, 2 885 besök totalt |
Vi använder förspännigen för att justera snabbt ifall det börjar regna.
Jag tycker min låser upp lite hårt vid acceleration och vill gärna överstyra för långt. Så jag ska prova att minska antalet friktionsytor, har nu 8st per sida. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Kanske läsvärt, se
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Niklas Sandström: Jag gissar du släpper förspänningen när det regnar. Rätt/fel? Vad får du för skillnader i bilens betende? _________________ Johan Sjölinder |
||
Det stämmer, mindre förspänning vid blött. Bilen styr in bättre men låser nästan fortare vid gaspådrag. Blir det bättre fäste så vill innerhjulet ibland slira i tvära kurvor med låg förspänning. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Vad jag nu säger är inte kollat av mig.
Men 944 bör ha tå in i åkhöjd då bakvagnsgeometrin ger tå ut vid broms. Mao risk för att leka kåt ål vid broms. Jag har gärna fel bara det blir rätt..... _________________ Johan Sjölinder |
||
Vi körde lite toe in bak typ 2mm tot 2 år sedan,
kan inte säga att vi märkte någon jätte skillnad. Jag vill ha bilen så neutral som möjligt ännu, då vi fortfarande lär oss bilen och justerar mycket annat. Instyrningar är inget problem alls ännu. Men om det blir toe out vid inbromsning så skulle det kunna påverka bromsverkan bak negativt, kanske? _________________ Ludvig Brandström |
||
Skruva banåkabil Ändra hårdhet på diff eller ändra hjulinställning bak? | << 1, 2 885 besök totalt |