Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Expeditionsbrandbilen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
18 besök senaste veckan (23877 totalt)
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493


Trådstartare
Ledbaren på plats. Ser liten ut trots att den är 40" :-)



Jag provlåg en natt inuti lådan för någon vecka, varmt, torrt och fint, men campingluftmadrassen jag använde var för tunn. Köpte en 11cm tjock på jysk istället. Har även börjat lägga in en matta. Blir stooor skillnad jämfört med marinplywood och rå alu :-)


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



Benny Steen skrev:
Jag provlåg en natt inuti lådan för någon vecka, varmt, torrt och fint, men campingluftmadrassen jag använde var för tunn. Köpte en 11cm tjock på jysk istället. Har även börjat lägga in en matta. Blir stooor skillnad jämfört med marinplywood och rå alu :-)

Om du kan ha tjockare så vill jag tipsa om att köpa riktig resårbotten, jysk har 80 cm breda om bredden är problem. Det blir så mycket skönare att sova.
https://jysk.se/sovrum/madrasser/resarbottnar/basic/resarbotten-80x200 . . . .

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1132



har det blivit någon resa än

_________________
henrik nielsen
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493


Trådstartare
fordcapri skrev:
har det blivit någon resa än


Nä, tyvärr ingen långresa utanför Sveriges gränser. Däremot rätt mycket lokala utflykter med kompisar osv. Taktältet har också använts för övernattningar. Jag fick tipset att marknadsföra mig på Airbnb under upplevelser, så det pågår.
Har lagt in en uterumsmatta. Och skruvade loss stolsdynorna från rökdykarstolarna och placerade i "loungen" tills vidare. Det finns bra med plats att sitta 4 personer med utsträckta ben. Kanske funderar ut något fällbart
bord i mitten.



_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493


Trådstartare
Ikväll blev det utflykt med Umeå offroad sällskap. Trevliga människor och bilar. Det är roligt att snirkla runt med 7.5m lastbil. Blev lite bilder på både mig och brandbilen.




_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493


Trådstartare
Byggde ett stativ till enduron. Då slipper jag släpet när man skall ut och sprätta grus och lera.

gjort som en H-format i fyrkantsprofil. Dragkroken är bortskruvad stativen sitter direkt mot bakre rambalken. Sedan är det ett vanligt enduro stativ för skåpbilar ovanpå. Behövs inga spännband utan det sitter stenhårt.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493


Trådstartare
Jag har brist på plats ,framförallt under sommaren (på vintern står den garagerad på annan plats)
Så med sorg i hjärtat har jag lagt ut den på blocket. Lade den under husbilar istället för lastbilar.

https://www.blocket.se/annons/109256894

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355



Visst blev den såld?

_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493


Trådstartare
yepp, såldes förra veckan. Köparen jobbar som speaker på motorsportsevenemang
och skulle ha högtalare och radio etc. i den. lät som en bra ny ägare.

Själv fortsätter jag med mina långresor på mc istället. Körde umeå - montenegro t/r ifjol. 790mil.
nästa blir i september, 6 veckor, från österrike till gibraltar.
Fast vi ramlade på en klassisk expeditionstruck idag när vi var ute på en endurosväng. Dom är balla men man får bestämma sig om man vill genomföra resan eller fordonet...


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6100



Fin bild. Det var den mc-tur som blev 2023. Den gröna Kawan till vänster är från 1984!

Hojen till höger är en MY2016 Kina-klon av Honda CRF 250-08. Bra kopia!

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Andra projekttrådar
Expeditionsbrandbilen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
18 besök senaste veckan (23877 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande