Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Antiräsern Audi A2 1.2 tdi Leichtbau | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17 >> 58 besök senaste veckan (27139 totalt) |
Brembo bromsar borde ju ge några hk även om det är trummor va? Är ju dessutom alu-trummor! Lätt och fint! _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Är det orginal trummor kvar? Dom är lite speciella i aluminiumkomposit. (MMC) Jag fick aldrig ordning på dom, hade stor aptit för bromsbackar, byggde till slut (tyvärr) om till gjutjärnstrummor. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||||
Du köpte bara fel belägg =). Jag har alutrummor på Sunken och dom har gått 43000 mil. Man får köpa ATE belägg. |
||||||||
Köpte Brembo nu. Får köpa ATE när de går ner sig. Alu-trummorna får man vårda ömt! _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Inte så konstigt att de skulle kunna käka belägg. Toligtvis kiselkarbid, och jag gissar "whiskers" d.v.s. små strån med SiC, och SiC är relativt hårt. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||||
Japp, kiselkarbid. Nu har Lupon fungerande handbroms även vänster bak.
Nu ska det i nytt fett i drivknut och en ny slangklämma. Den gamla hade lossat och spritt fett lite överallt. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Nya möjligheter till att lära sig något.
Sitter en limmad damask i fel dimension på bilen. Har beställt en ny i rätt dimension. Man får väl lära sig att dela Lupoframvagn om man ska dela på eländet. Damasken ska ju på axeln någonstans. Får fortsätta med olja och filterbyte i väntan på delar. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
|
||||||||
Org damask har utgått, så jag gissar att org drivaxel ofinns den också. Beställt från Stjälonomen som ska finnas hemma imorgon. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Rejsiga luftscoop till de stoooooora, eh, små bromsarna. Ser ju bra ut inför ev konbanor.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Klåpare till ingenjörer i Tyskland...
Motorn behöver lyftas en aning för att lossa nedre länkarmen. Suck... _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Både motor och bärarmar i subframe, gissar jag? Så du tjänar inget på att släppa ner subframe ett par cm? Annars, ifall det är ståltråg kan du knacka en liten bucka i tråget ifall det bara är ett par mm du behöver. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||||
Skulle det funka om man vänder på skruven? Dvs kapa av denna och skaffa en ny och stoppa in den från andra hållet? _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||||||
Det räckte med att lossa muttern på övre motorfästet några varv och höja med domkraft i tråget så gick den fritt.
Självklart är tråget i alu, finns inte mycket järn på dessa bilar 😉 Men hittade fler roliga specialmuttrar när jag skulle lossa drivaxeln. En till vända till Biltema... _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
|
||||||||
Klurar på hur jag ska dela drivaxeln för att få bytt inte damasken. Lutar åt att lossa inre lederna på länkarmen och dra hela paketet utåt och slippa lossa drivaxelmuttern, spindelled mm. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Måste du dela, eller kan du kränga över den med ett sånt där verktyg? _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||||
Måste åtminstone få ut drivaxeln från växellådan. Det var det jag menade med "dela". _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||
Lossa spindelled, styrled, kstags fäste samt drivaxel mutter.
Sen är det förhoppningsvis bara att ta loss allting. |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Antiräsern Audi A2 1.2 tdi Leichtbau | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17 >> 58 besök senaste veckan (27139 totalt) |