Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Antiräsern Audi A2 1.2 tdi Leichtbau | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 30 besök senaste veckan (27085 totalt) |
Hade en manuell-konverterad -01 chippad till 75hk; den var riktigt rolig att åka med! Massa turboknuff när momentet kom och ganska svansvillig när det var halt ute. Körde dessutom utan krängningshämmare fram på den stora delar av tiden vilket säkert gjorde sitt för svansvilligheten
Sista vintern körde jag vinterdäck i någon ofattbart stor dimension (typ typ 175mm breda i 14", kommer tyvärr inte ihåg profilen), det gjorde ingen nytta alls för bilen - det började mest skrapa i hjulhusen när det guppade... Jag sålde den när trösklarna började bli för mjuka efter ca. 36000mil (köpte den vid 28000), mekaniskt fungerade den fortfarande perfekt... _________________ Kurre Källkvist |
||||||
Kul! Min har rullat 27000 mil och man borde ta ett ryck med svetsen vid trösklarna innan det blir värre. Men rosthål är lättare än kolfiber sägs det...
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
https://www.ebay.com/itm/SMVW9023-fo
Hur dåligt kan det vara? Nuvarande dämpare är efter 27000 mil inte så mycket dämpare. Kollade Bilstein B6 men det blir nästan mer än bilens värde. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Förutom lite meck med passform på just min BMW E91 så har funktion funkat kanon. Även kommunikation med dem har funkat rätt bra. Har fått tillbaka pengar för strulet med passform.
https://www.maxpeedingrods.de/produc _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||||
Vänta tills den begått premiär. Det finns väl ändå något krav på Hk antal i banåkardelen _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Absolut inte. Slalom i nedförsbacke med lådbil platsar finfint Eller typ _________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag får be om bogsering åt andra hållet _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Bra tips! Hur är hårdheten? Njurbälte eller går det mjuka upp dem när man kör på gatan? Står att de inte passar Lupo 3L. Får kolla vad det är som skiljer. 3L har ju en massa special på flera ställen, bland annat lägre rideheight. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Låg vikt kostar inte så mycket effekt för acceleration, även i sidled |
||||||
Eller hål i golvet så man kan springa. Tur det är gott om aluminium, magnesium och rosthål i bilen 😁 _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Tänk på att hjullagren är sjukt känsliga på dessa. Du lär döda dem snabbt om du kör slalom. För att byta behövs dessutom specialverktyg för att inte paja dem vid montering.
/AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||||||
Skoj.
Jag har 2 stycken 3L just nu. En som gått lite över 43000 mil (Sunken) och en Lågmilare som precis gått över 20 000.(SvartAlf) Hade en gul innan med den sprängde växellådan så den hamnade tillslut på skroten. Tror det sitter FK Coils på sunken. Fungerar bra, lite tailhappy i regn. Den är dock sänkt till max bak så borde höja den lite. SvartAlf har original dämpare och HR fjädrar. Köp inte maxspeedingrods eller vad dom heter. Dämparna bak existerar inte så jag fick plocka av dom utan att provköra. Tog man tag i bagaget och gungande ordentligt så kunde man få hjulen att lätta från marken. Fanns ingen dämpning. Och passar inte som det ska. |
||||||
Tack för input. Får leta efter FK coils låter det som.
Ang hjullager är jag inte så orolig. Håller så länge det håller och är lätta att byta och inte dyra. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Har du verktyget? |
||||||
Nej, men instruktion på hur man byter utan. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Bara att hojta till så kan det skäras ut i valfri storlek i nån färg som finns hemma. eller om du hittar nån annan vettig förlaga _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Antiräsern Audi A2 1.2 tdi Leichtbau | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 30 besök senaste veckan (27085 totalt) |