Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Chevrolet Corvette C4 Cabriolet 1990
990 besök totalt
PSvensson
Ekolsund
Här sen Sep 2003
Inlägg: 131


Trådstartare
Letar du efter en sportbil som Porsche 911, 928 eller 944? Du kanske även har tittat på BMW Z3 och Z4, Honda S2000, Nissan 350Z, Nissan 370Z, Mazda RX-7, Mazda RX-8 eller Mazda MX-5 (Miata)? Varför inte ge Chevrolet Corvette en chans? En underskattad sportbil med 50/50 viktfördelning, välkonstruerat chassi, kraftfull V8 (249 hk vid 4 400 varv/ min) med massor av vrid (475 Nm vid 3 200 varv/ min) och sexväxlad manuell växellåda från tyska ZF. Motorns kraft tillsammans med de breda däcken (275/40-17 runt om), den optimala viktfördelningen och bilens låga tyngdpunkt ger bilen en otroligt fin väghållning och en härlig körupplevelse.

Min 1990 års Corvette är av fjärde generationen (C4) och den sista årsmodellen före karossuppdateringen som kom 1991. Årsmodell 1990 har dock den uppdaterade instrumentpanelen. Bilen är bland annat extrautrustad med justerbara sportstolar i svart skinn, svart skinnratt och helsvart inredning. AC, elspeglar och Delco Bose stereo med sex högtalare hör också till utrustningen som valdes när bilen beställdes. Bilen har även airbag och ABS-bromsar. Bagageräcket är praktiskt men inte så snyggt. Det är dock original så det får sitta kvar. Bilens färg heter Charcoal Metallic och kan närmast beskrivas som mörkbrun metallic. Jag tycker också att det är värt att nämna att bilen är helt original och inte ombyggd. Det enda som inte är original är det eftermonterade larmet.

Bilen känns tight och fin att köra och är helt skrammelfri. Den är dock 31 år gammal och det syns både här och där, lacken är till exempel inte helt perfekt. AC:n fungerar inte som den ska. Radion brusar mest och farthållaren fungerar inte. Utöver det nämnda så ska allt annat fungera.

I sommar har jag gjort följande:
Besiktigad 12/7 med blankt papper.
Tändstift, motorolja och oljefilter samt växellådsolja och bromsvätska byttes 14/7
Helt nya däck monterades i maj månad.

Det finns två nycklar med larmdosa samt en pärm med dokumentation som t ex besiktningsprotokoll, kvitto och en del annan intressant information. Servicebok saknas dock.

Pris 115 000 kr

Bilen finns i Ekolsund mellan Enköping och Bålsta.







_________________
Peter Svensson
Citera
PSvensson
Ekolsund
Här sen Sep 2003
Inlägg: 131


Trådstartare
Nu har det gått mer än en vecka

Byte kan vara intressant, max bytesvärde bör vara samma som min bil men jag kan tänka mig att byta till en billigare bil. Enbart en rolig, helst öppen bil är aktuell. Locost seven, beach buggy eller annat kul. Jag kan ha missat något

_________________
Peter Svensson
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Chevrolet Corvette C4 Cabriolet 1990
990 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande