Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Das Polo g40 1992 SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 8522 besök totalt |
det går dåligt med det.
måste ha induktionsvärmare man kan inte värma med gas, bulten sitter innanför inner skärmen o man ser den genom ett litet hål i inner skärmen hålet är så att man precis får in en 19 hylsa så det även snut på omöjligt att daska till den oxå jag har beställt en sån där induktionsvärmare, så får jag se om den lossnar _________________ henrik nielsen |
||
Kom ihåg att skruven kan behöva bytas om du hettar upp den ordentligt, den tappar hållfasthet.... _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
nu har jag fått användning för mina nya leksakar, däckmaskin o balanserare
dom står inte riktigt på rätt plats än. rom blev inte bryggt på en dag så nu är det slut på att kränga däck för hand krängte nya nya däck på släpet, näääästan det ene hjulet får jag inte luft i, det läckor mellan däck o fälg. 7" fälg o 195 däck, men det får inte plats med breddare, därför kryper däcket inte riktigt på fälgen så jag beställt en sån bazoka så då ska det fan lyda roligt när man får till det nackdelen är att nu samlas däcken i travar, många fordon som behöver däck _________________ henrik nielsen |
||
Dra ett spännband runt däcket så brukar det krypa ut mot fälgkanten
Ligger det tight mot fälgkant och ändå läcker så är kanten porig, kör i punkaspray så tätar det automagiskt. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Vad har du smörjt fälg samt däck med innan du pumpar det? _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||
sån däcksmörja hallojsa som man köper hos dom som säljer maskinerna
det inte ovanligt att däcket inte kryper på fälgen när man har bredd fälg o smalt däck o har däcket liggat underst i traven har det blivit lite tryckt o är ännu smalare, då ger man det en kyss av boostaren så flyger det på plats jag var bara så snål när jag köpte maskinerna att jag valde bort bazokan, men det fick jag lida för. så nu är den beställt innan när det problemet har uppstått har fått fara till en kompis. det verkligen en fröjd med däck + balanseringsmaskin. i alla år ca 40, har jag bytt däck för hand, bil som mc, även på min sprinter. bazooka typ sån här jag har beställt _________________ henrik nielsen |
||
börjar så smått at förbereda för att montera 6 punkts bälte, det sitter någon 4 punkts bälte i den nu
det sånt vart axel stropperna går ihop till en o det saknas den sista stroppen. så nytt behövs. mina axlar hamnar ungefär jämt med toppen av hålen i stolen. tänkte först förstärka infästningen o montera bältet i röret mellan dämpertornen, men läste på o det var tydligen big NO NO. om bilen blir krockad bak ifrån. at notcha in ett extra rör på huvedbågen kommer inte heller fungera för det hamnar rakt upp av stolen jag får montera en harness bar, o sån hittar jag tyvärr inte i en bredd som passar bilen, så det blir att tillverka själv. köper ett 50" kit o bygger om så det passar i polon måste bara besiktiga först innan jag plockar ut rullbälten lite bilder på hur det ser ut vid buren _________________ henrik nielsen |
||
efter en vecka på Gotland med lite museums besök
o kutens på fårö en liten trevlig gulf mack ute på landet, har aldrig sett så många gamla mackar dom finns lite överallt idag bar det iväg till handlaren o hämta paket. en rejäl PUF o det var luft i hjulet så nu ska släpet vara klart till besiktning, ska ut o bromsa med det imorn då det har ståt en tid sen får jag se när jag kan få en besiktningstid. vänter på paket till polon också, men det hade tyvärr inte kommit _________________ henrik nielsen |
||
jaha nu har det hänt igen, postmord har skickat mina grejor till polon retur till avsändaren
så nu ska reservdels firman skicka nytt paket... blir så trött f,, jag vill ju ut o testa bilen. hoppas jag hinner till den 14 september då är det trackday på Sturup raceway _________________ henrik nielsen |
||
När Postmord misslyckas med att skicka en automatisk avisering (pga nåt mellanslag för mycket i fel fält) så verkar det inte plinga till så det blir manuellt fixat... Om nåt stannar längre än ett dygn nånstans i Sverige så är det dags at ställa sig i telefonkön... Att vänta nån vecka för att sen se hur paketet börjar flytta sig tillbaka till avsändaren är ju tråkigt. Kundtjänst brukar svara "ja det var kanske inte det bästa...". |
||
näe har inte hört ett ljud ifrån dom.
kollade med firman jag handlade av o undrade vart grejorna tog vägen. som då sa att det hade dom fått retur. ja det får väl bli att följa paketet, fast det inte alltid det fungerar har jag märkt. ibland händer det inget på trackingen o plötsligt kommer sms at jag kan hämta det hos ombudet. _________________ henrik nielsen |
||
då har jag varit på besiktning med släpet. o det gick inget vidare, underkänt på hjullagar
o en blinkers som inte fungerade, men lik förbannad fungerade den när jag kom hem så det blev lite typ 5-56 i kontakten. tydligen fungerar det hela tiden nu. så typiskt att precis inne i bes hallen ska det vägra lysa. hade ju kollad hemma ifrån så det bara byta alla 4, beställte dom i tyskland igår kväll o har redan fått besked att dom kommer måndag. dom kommer med ups, ska bli spänande o se vem dom lämnar över ansvaret på här i mina trakter grejorna till polon lyser fortfarande med sin frånvaro, så imorgon kör jag till mekonomen o köper det jag behöver för att få liv i racern. o kanske en lite provrunda under dagen när den inte gick gennom besikningen. tänkte jag, att då snofsar jag till den med lite färg. den var ju lite rostig på körbanan silver hammerlack det bör hålla till detta _________________ henrik nielsen |
||
for till meca idag o köpte service grejorna till polon.
beställde grejorna den 17 på nätet o dom lysar med sin frånvaro än starter fint o kört utt på gården så jag kan fylla vatten på kylaren plötsligt börjer den gå konstigt aj va fan NU, tills jag tittar på bränslemättaren TOM o dunken är tom jaja får fylla dunken imorgon, nu ska det grillas i det vansinigt fina väder ang bälte.. dom har monterat sido fästet o stolsunderredet o inte i golvet. är det bra ? tänker om stolen rycks loss så flyger man runt i bilen med skalmans hus på ryggen. eller jag har helt andra problem om stolen rycks loss. samtidigt som det jävligt tajt på sidorna om stolen kan jag förstärka stolsunderredet så det i princip inte kan ryckas loss. tar bort mattan o bultar fast underredet med plator på undersidan av bilen. själva stolsunderredet är rejält typ 5mm platjärn någon som kan ge lite input på detta. tacksam för all hjälp med detta _________________ henrik nielsen |
||
Vad jag förstår hade du inte tänkt tävla med bilen och SBFs tekniska reglemente är ju knappast krav vid vanlig Trackday-körning - men TR finns ju till för säkerhet vid bankörning och är i alla fall tydligt "utom allt rimligt tvivel"
"TR 5.6.2: Det är inte tillåtet att montera bälten i säten eller sätesfästen." Du har ju dessutom original bältesinfästning precis bredvid, bara att ersätta skruven som håller den med en ögla för fast bälte så har du båda bältena i samma. Öglor finns hos valfri racing-handlare. Jag brukar tänka att det är ju inte nödvändigtvis mitt eget fel om det går åt pipan på banan, man kan ju bli påkörd också. _________________ Martin Atterhall |
||
första tanken är inte att tävla men man vet ju aldrig, så det likabra att göra det rätt från början +
det ska vara säkart annars kan man ju likagärna köra utan bälte det var det jag misstänkte att man inte fick ha infästningen i stolsunderedet jo det en bra ide att fäste bältet i org infästningen det ska jag kolla på, vet inte hur det ser ut på höger sida av stolen mott kardan tunelen får också kolla om vinklen på bältet blir rätt _________________ henrik nielsen |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Das Polo g40 1992 SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 8522 besök totalt |