Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S 987 Grancan lazy racer
<<   1, 2
2984 besök totalt
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Topparna är klara
Den "dåliga toppen" har fått nya avgas ventiler, ventilsäten och guides.
Båda topparna har nya ventilpaknigar till alla ventilerna.

_________________
Jan K
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Jag körde motor blocket till en kopis maskin verkstad här på ön för att få hålet större så att jag kan sätta in det stora IMS lagret.

Så som jag ser på det så är det ingen bra ide att fräsa ut hålet med de verktyg som finns till salu, ut hyrning eller som en del verkstäder använder.
Hur försiktig du än är så kommer det allitd in en massa aluminiumrester i motorn som sedan kommer att åka runt med oljan över allt och sabbar motorn.




_________________
Jan K
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
Fick snurr på den..


Låter ganska så bra..
https://youtube.com/shorts/qcXkIUiiJFo?feature=share


[/url]

_________________
Jan K
Citera
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023
Inlägg: 275



Den ylar på friskt! Snyggt jobbat, måste vara en underbar känsla att känna däcken rulla under sig efter att ha tagit på sig ett såpass stort jobb!

_________________
Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg.
Citera
Jan K
Grancan Spanien
Här sen Dec 2009
Inlägg: 148


Trådstartare
OscWan skrev:
Den ylar på friskt! Snyggt jobbat, måste vara en underbar känsla att känna däcken rulla under sig efter att ha tagit på sig ett såpass stort jobb!


jag är som ett litet barn med ny leksak!
Nu har jag inskaffat en 3.8 motor som ska in i den, men det blir till nästa år. Nu ska jag njuta så här först, vi tar färjan över till fastlandet i September för att köra till norra Spanien, sedan kör vi Portugisiska kusten ner igen

Jag vet inte om ni vet att de bygger ett nytt race resort i södra Portugal som heter Circuito Do Sol https://circuitodosol.pt/, Iden är att jag ska hälsa på ägaren Lars (Svensk), och leka och testa lite innan vi tar färjan hem till Grancan ingen.

_________________
Jan K
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S 987 Grancan lazy racer
<<   1, 2
2984 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande