Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
972 besök totalt |
Kan kokande bromsar knäcka huvudbromscylinder?
Efter en stunds körning kokade mina bromsar. Nu har jag bytt till bättre olja, men pedalen käns svampig. All bromsvätska är utbytt, och hela systemet är luftat, men när jag har vacum i servot så käns pedalen svampig, utan vacum (dvs bilen är av) så verkar allt ok... ![]() _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
Min gissning är att du antingen har du fortfarande luft i systemet eller så har bromsbeläggen glaserat sig.
om huvudcylindern har nåt fel så borde den läcka, dvs så att pedalen sjunker mot golvet när man bromsar. _________________ William Ekström |
Glömde säga att jag bytte klossar runt om, i samma veva som oljan...
Pedalen kommer knappt upp, nu när det finns vacum. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
Felet var.
1. renoverade bromsok, som (går för lättistället...) jag tror att dom rör sig för lätt. 2. tryckkontakten. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
972 besök totalt |