Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Renault Megane RS -13
925 besök totalt
simmarn
Österbybruk
Här sen Mar 2007
Inlägg: 52


Trådstartare
Efter mycket funderande har jag bestämt mig för att det börjar bli dags för något nytt i garaget.
Är fruktansvärt nöjd med denna bil, kul att köra både på gata och bana + i mina ögon riktigt läcker att se på thumbs up .
Dessutom har den i min ägo varit problemfri och helt ändrat min inställning till Franska bilar!
Men jag är sugen på en mer renodlad trackday/banbil.

Endast 2 ägare(brukare), jag köpte den 2018 på Bilbolaget i Timrå (där den den tidigare ägaren också arbetade) vid ca 4 500 mil.
Den är i ett mycket bra skick, en liten bula på bagageluckan troligen efter en något oförsiktig öppning i ett garage med lågt i tak, inga dörrupslag eller större repor.
Även interiören är i mycket bra skick, tygmattan på förarsidan är dock något sliten.


Miltal: 6 700
Kamremen bytt under 2020

Utrustning:
- Cup paket ( Diff)
- Recaro skalstolar
- RS-Monitor
- Keyless entry/start
- Glastak
- 19" originalfälgar med Michelin Pilot Sport 4S, köpta i våras, rullat ca 200 mil.
- Främre ljuddämparen ersatt med rakt rör, ger ett skönt ljud vid acceleration + mer "pops and bangs" vid gasuppsläpp utan störande ljud vid motorvägskörning.


Trackday utrustning:
- BC-racing coilovers med 10/7 kg fjädrar, monterat -20 (Inkl justerbar toppplatta fram för ökad camber)
- Carbotec XP10 bromsbelägg fram
- Stoptech bromsbelägg bak
- Stålomspunna bromsslangar, monterat -21
- 18" originalfälgar med Nankang NS-2R, Bra med mönster kvar men kändes hala sist de användes (kan ha berott på hjulinställningen dock)
- Motul RBF600 bromsvätska, bytt varje år


















Pris 150 000
Byter gärna mot en mer banfokuserad bil i ungefär samma prisklass, men både billigare och något dyrare byten kan vara intressant.
Plus i kanten om den är körbar på allmän väg och har a/c men inget krav, visst sug efter en super seven finns också.......
Ja ni förstår, jag vet inte alls vad jag vill ha förutom att den ska vara kul på bana .

(Finns idag ett litet lån kvar på bilen, men det kommer jag att lösa innan affär)

Är kontaktbar vila PM/Mail/telefon etc.

Mvh / Patrik Liljeros
tel.nr: 073-980 56 38
Mail: p.liljeros@gmail.com

_________________
/Patrik Liljeros
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Renault Megane RS -13
925 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande