Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: SÅLD
1290 besök totalt
filipsvensson
Lund
Här sen Aug 2021
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare






En fin och ganska ovanlig Vauxhall Chevette (många likheter med Opel Kadett C) från 1975. Bilen är ett spontanköp från sommaren men behöver nått som funkar lite bättre till pendling nu när hösten närmar sig. 


Bilen är ganska påkostad med helt nya japan racing fälgar och däck (endast gått ett fåtal mil) samt nya lister i fram och bakruta. 

Motorn har renoverats av tidigare äger och går riktigt fint. Det sitter även en HSR front, spoiler och lyktor på för en härlig rallykänsla.

Det följer med kryssekerfälgar i aluminium från BBS-Mahle (med däck), svarta plåtfälgar (utan däck) och en halvbur.


Relativt fin i lacken och väldigt lite rost. Underredet ser ut att vara rostskyddsbehandlat. Inredningen är i helt okej skick om man bortser från förarstolen som har en annan färg på sittdynen och en reva i ryggstödet. De ända som inte funkar för tillfället är helljuset.

Pris 43000 kr, byten kan även vara av intresse

_________________
Filip Svensson
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2738



Det där Är en Kadett C med annan styling, ser ut som en 1.2 liters motor? Verkar vara en hel del vettigt gjort som inte nämns. Typ nya säkringshållare thumbs up

Motorn ser det ut att vara gjort en hel del med också, annat grenrör och insug, annan förgasare, eftermarknadskylare?

Personlig åsikt. Du säljer den nästan billigt.. Kadett C börjar bli ovanlig och detta är dessutom en 75a dvs inga avgaskrav ifall man skulle vilja uppgradera motorn.

Hoppas den finner ett bra hem (har tyvärr 2 själv redan, annars hade jag nog varit sugen jag med )

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
filipsvensson
Lund
Här sen Aug 2021
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Som jag förstått de så är de i princip en Kadett C med lite annan front och styling. Han jag köpte den av sa att de va en 1.3 liters.

Är tyvärr själv för okunnig för att lista vad som gjorts och fick ingen historik/dokumentation när jag köpte bilen. Men som du säger är de en del nytt och bytt.

Känns som nån tänkte göra ett rallybygge då de finns en bur till och ställbara bromsar

Vi behövde en till bil i hushållet och när jag snubblade över denna kunde jag inte låta bli att köpa den (sambon vart inte lika entusiastisk ). Hade drömmar om att fixa en garageplats och lära mig mecka lite. Men inser att jag nog får skjuta lite på de tills jag köper hus med eget garage.


Priset är satt lite lägre pågrund av att ljuset inte funkar riktigt som de ska. Vill mest undvika att göra allt för stor förlust själv. Kul om nån annan får glädje av den och jag kan ta pengarna till en lite mer praktisk bil

_________________
Filip Svensson
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2738



1.3an är en lite uppdaterad variant av 1.2an. Överliggande kam istället för stötstänger, men samma grundeffekt i basmodellerna och samma mönster mot lådan så det kan säkert stämma.

1300S i Kadett D gav 75hk, finns en del trim till dom med. Är det bytt kam t ex med de övriga kan du nog ha 90+hk i den där och då närmar det sig Kadett C Rallye prestanda

Märks fort på 0-100 tiden t ex. Kan vara bra info till potentiella köpare, En Kadett/Chevette med 60hk är inte snabb, men med närmare 100 börjar dom bli rätt kul

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: SÅLD
1290 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande