Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Säljes: Trackdaybil Ford Mondeo ST 220 SÄNKT PRIS !!!!
952 besök totalt
Swemag66
Lindesberg
Här sen Sep 2021
Inlägg: 14


Trådstartare
Säljer nu min turn-key trackdays bil pga tappad sug under Corona tiden.
NU : 25000 kr
Köpte en bil med så kraftig motor och bra chassie jag kunde , för att spara tid o pengar på att slippa trimma motorn. Rätt tänkt tycker jag fortfarande efter 4säsonger med bilen
Har kört den fyra dagar här på Gelleråsen och är mkt nöjd med uppförandet.
Naturligtvis är den alldeles för tung , då jag bara rensat den bakom stolarna , då jag ville kunna bes. den. Tog kanske 100 kg men det finns mer ytterligare att ta bort ; AC , elhissarna , c-lås , alla krockkuddar , stolarna ( el Recaro , tunga ) mm. Minst 150 kg till !

Det jag HAR gjort på bilen är fjädring , bromsar + däck o fälg enligt nedan ;

Motorn är 3 liters V6 original 226 Hk + K&N-filter samt borttagna slutdämpare , ca 240 Hk ?
( Finns 20 Hk till att hämta via om programmering av mjukvaran . Ej chip alltså ! )

Fjädringen är ett komplett Spax PSX-kit från Demon Tweaks , UK med ett kit för omställning av camber/caster från Venom , UK.

Bromsarna är orginalok med slitsade skivor från Burtonpower , UK
Yellowstuff bromsbelägg , Goodridge armerade slangar samt Castrol racing bromsvätska

Däck o fälg ; 8 ST 18 x 8" fälgar varav 4 på bilen med Nankang NS 2. R-däck på som gått fyra trackdays. Ytterligare 2 fälgar med likadana , nya däck + 2 fälgar till medföljer!

Bilen är som sagt utrensad med tanke på att kunna bes och allt finns kvar , UTOM stereon o plastinnerskärmarna , om man vill ha med det..

Bilen har kostat mej ca 40000 kr i inköp o delar från England , innan de gick ur EU.
Den skulle inte bli billigare att bygga nu kan jag säga !

Jag är mkt nöjd med bilen som den blev för de små pengarna ,och den har fungerat felfritt de fyra säsonger jag kört med den.
Om du sett den på Tracklife på Gelleråsen under -19 , -20 -21 o -22 , så skyll inte allt på bilen , föraren är orutinerad oxå.😁

Är du den som vill ta över och finutveckla den vidare eller bara hoppa i och köra ??? Gatbil ??

Bilen står fn nära Gelleråsen medan jag bor en bit bort , så jag kan inte rusa ut o kolla eller fota
detaljer dagligen .
Men jag kan nog besvara de flesta frågor ändå , efter fyra år med bilen !

MEN jag vill inledningsvis ta all konversation via mailen , tills jag vet vilka som är seriösa.
Sedan kan vi telefonera ! 😄

Priset då , undrar du ? Jag vill ha 25000 krför att släppa den i dagsläget, startklar banbil.
Vet ej om man kan hitta nått billigare färdigt att köra med denna kapacitet ??
Hör av Er med frågor eller snälla kommentarer

magnushermansson853@gmail.com



Ändrat annons enl uppgifter i en annan tråd //steffe
Du kan ändra i annonsen själv också

_________________
Magnus Hermansson
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Upp, upp...

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
SÄLJES
Säljes: Trackdaybil Ford Mondeo ST 220 SÄNKT PRIS !!!!
952 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande