Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mercedes C32 AMG 2002 SÅLD.
4 besök senaste veckan (2060 totalt)
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829


Trådstartare
Har beslutat mig för att sälja min sommarsportkombi som jag har ägt/brukat i fyra somrar. Jag trivs lika bra med bilen idag som jag gjorde när jag köpte den för fyra år sedan men ibland dyker det upp andra bilar som jag "bara måste ha", tex någon luftkyld 911, AC Cobra, M3 eller något annat, och då behövs det ett tomt garage.
Jag annonserade ut AMG:n på blocket för någon vecka sedan och sedan kom jag på att det kanske är någon här på Rejsa som är sugen på en väldigt trevlig sportkombi.

Bilen är såld i Tyskland och importerad till Sverige 2006 och har bara haft tre ägare (jag är den tredje) i Sverige.

Korta fakta om bilen:
Bilen är en kombi med en kompressormatad 3,2l V6 med 354hk och 450Nm. Och eftersom kompressorn bara aktiveras vid kraftigt acceleration så drar den under litern/mil om man kör lugnt. 5-växlad automatlåda som går att växla manuellt med spaken. Modellen konkurrerade med BMW M3 e46 men C32 AMG fanns som kombi och har mer effekt.

Utrustning:
Elhissar
Elspeglar
Fjärrstyrt larm och c-lås
Klimatanläggning, AC kyler perfekt!
El-glas taktlucka
Svart AMG skinninredning
El-stolar
Stora Bose-stereon med AUX och CD-växlare
Command- navigation
MB-Nokia telefon i armstödet
Motorvärmare
Parkeringssensorer, fram och bak
Diffbroms
Original 17 AMG fälgar med 225:or fram och 245:or bak. Bra mönster!
Det finns dragna kablar till slutsteg om man önskar sätta in en baslåda.

Bilen har massor av dokumentation, alla instruktionsböcker, många besiktningsprotokoll, flera serviceräkningar som visar vad som är gjort. Dessutom finns nybilskvittot kvar med all extrautrustning samt vad det kostade. Bilen med utrustning kostade 68362 Euro
Två av de roliga tillvalen är att bilen beställdes utan några yttre emblem samt att den beställdes utan 250km/h spärren. Det kostade 2500DM, så nu är den ostrypt och gör 285km/h!

Under de fyra år som jag har ägt bilen har jag bara kört på sommaren och bilen har alltid stått i garage. Jag har bytt främre bromsar, ventilerade 345mm skivor. Skött motoroljeservicar (Mobil-1). Renoverat handbromsen, bytt bränslefilter, luftfilter, bytt bakre bromssköldar. osv. Alla instruktionsböcker samt massor av dokumentation. Skattad och besiktigad till september 2022.

Eftersom bilen är 20år gammal och numera bara kostar en bråkdel av vad den kostade ny så finns det såklart mindre fel; bakrutetorkaren fungerar ej (har ej felsökt). Färddatorns display funkar perfekt men blir suddig riktigt varma sommardagar. Det finns små bubblor i lacken längst ner på dörrarna, på bagageluckan och på bakskärmarna men det får man räkna med på en W203 som inte har lackats om nyligen.

Pris: 53000:-

070-3084060
https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/mercedes_benz_c_32_t_amg_ . . . .






_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829


Trådstartare
Tomt garage.
Det är egentligen inte så kul att sälja en bil man gillar. En kompis i Porscheklubben stod i sitt tomma garage efter att ha sålt sin 911:a och tänkte: -Vad fan har jag gjort!
Men ett tomt garage ger ju en hel del nya möjligheter! 😁
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838



Är du säker på att den verkligen är såld?
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829


Trådstartare
Faaan, Jeppsson, du är ju underbar!
Men det finns väl ingen på Rejsa som skulle gå på att en bil är såld bara för att man visar ett foto på ett tomt garage.... Vad tror du om folk på detta forum??? 😁
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838





Från och med nu krävs det nog kopia på säljeskontraktet eller liknande för att kunna styrka en försäljning av entusiastbilar här på rejsa.
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mercedes C32 AMG 2002 SÅLD.
4 besök senaste veckan (2060 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande