Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÅLD: BMW M3e46 Turbo Ombyggt fordon SÅLD | 4291 besök totalt |
SÅLD
BMW M3e46 Turbo - Ombyggt fordon Vänligen notera att jag inte är intresserad utav vare sig byten eller skambud. Se till att ha din finansiering på plats innan kontakt. Så spara din och min tid. Svensksåld Laguna Secablå M3e46 SMGII med 5 900 mil. Tillverkad 2001-10 och första gången i trafik 2001-11-13. Bilen är registreringsbesiktigad med - Turbo (297 kW / 404 HK) i kombination med S54B32 motorn - Wiechers FIA-godkänd skruvade fullbur - Justerbara stötdämpare runt om Öhlins - Justerbara krängningshämmare - 6-kolvsok fram - 4-kolvsok bak - Skalstolar Således bara att skruva av vingen bak (sitter med fyra stycken m8) och demontera splitter samt canards fram och åka in och besiktiga. Helt enkelt - en gatregistrerad och godkänd racebil. Kaross - Flossman kolfiberframskärmar, moddade original innerskärmar för OEM look - Flossman CSL kolfiberbaklucka med inbyggda och förstärkta vingefästen - Flossman kolfiber GTR-vinge e46 med kolfiber endplates - Flossman kolfibersplitter inkl Hard motorsports fästen - Elite projects kolfibertak - AJ Hartman kolfiber canards - Kolfiberkåpor sidospeglar - Luftutsläpp x3 på motorhuv - Bakljus e46 facelift med nyare och uppdaterad ljusmodul - Bakvagn förstärkt enligt alla konstens regler - Puretech bakvagnsförstärkning/fjäderbensstag som även går ner i bakvagn - Fjäderbensstag fram - CSL "diffusor" bak i kolfiber, lackad á la CSL Interiör - Wiechers FIA-godkända fullbur, skruvad - Kupé skrapad på asfaltsmatta - Sparco Corsa inkl OMP sidofästen med justerbara underreden (båda sidor) - OMP röda 6-p bälten båda sidor, FIA plattor i alla fästen - Hard motorsport skilje/brandvägg bagage - STACK oljetrycksmätare på rattstång - STACK oljetemp - VEMS lambdamätare inkl avgastemp, laddtryckstyrning mm på rattstång - Android huvudenhet med OBD2 koppling via Bluetoothdongel (får upp mängder med info i display och kan läsa felkoder) - Alu-paddlar SMGII styrning - Rattstång sänkt - Alu fotstöd (båda sidor) Chassi - Öhlins Road n track ombyggda till Millways "racespec" inkl Millways topplagringar - Hjulinställning, CW och dämparna inställda av Millway för svagt understyrd med konsekvent beteende (April 2021). Hänsyn givetvis tagen till bilens aero - Alla bussningar antingen delrin eller alu, fram- och bakvagn fullt justerbara Motor och drivlina - Oöppnad S54b32 med SMGII låda - Maximum PSI turbokit Steg 1, laddar 0.6 bar, 520 hk (endast kvalitetsdelar Precision 6266 Billet BB Gen 2, Tial dump/WG mm). Går som en dröm med linjär och fin kurva. Bänkningspapper ifrån JMB Optimerings bänk finns givetvis - Se https://0-60motorsports.com/products - Mappad original MSS54 styrbox (alla originalvarningar osv är kvar) - 2-skivig koppling TTV racing 230mm organisk, lättat svänghjul - Vattensprut inkl behållare och styrning (grundmappat då det ej behövts) - Vevhusventilation ifrån Add W7 - Hurrican Turbomössa T4 i kolfiber - Racetermostat vatten - Oljetermostat deletekit - 72 raders Setrab-oljekyl med AN10 slang/kopplingar - Fräst ventilkåpa för bättre kylning tändspolar - Sugande SPAL 16" fläkt istället för viskofläkt - N15-fästen för SPAL 16" fläkt - Maximum PSI avgassystem inkl racekatt (ny OEM avgasupphängning) - AFE-power slutburkar (runt 91-94 dB på bankörningar) - CSL-mappning SMGII - Nuke Performance catchtank bränsle i bagage Bromsar - Schirmerkit innehållande AP 6-kolvsok PRO 5000+ fram med PFC11 belägg, 378 mm AP-skivor - AP racing 4-kolvsok bak med AP-racing belägg och XXX skivor - Stålomspunna slangar - Bromskylning fram med specialdesignade bromstrattar i stöt fram, avstämda för tryckrör. Fälgar och däck - APEX ARC-8 i gun metal 18x10 ET25 fram/bak - Toyo R888R 265-35-18 - Millway pinbultar Servicehistorik - Vevstakslager bytt - Tändspolare x6 bytt vid 5 600 mil - Tändstift bytt vid 5 870 mil - Bränslefilter - Olja filter vid 5 900 mil - Servicehistorik i mängder Tider med mig bakom ratten (finns stora möjligheter till snabbare tider med "riktig" chaffis): Knutstorp 1.06.2 Kinnekulle 58.7 Gelleråsen 1.12.7 Har säkert glömt en massa i beskrivningen, men läs igenom noga och återkom om något är oklart Pris: 495 000 SEK _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||
Det beror lite på Vid besiktning vägde den runt 1 500 kg. Vid bankörning väger den strax under 1 400 kg. //A _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÅLD: BMW M3e46 Turbo Ombyggt fordon SÅLD | 4291 besök totalt |