Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19 >> 13 besök idag (39250 totalt) |
Snyggt Anders! Härlig färg! Bra eftersom det är första gången, och ja. När det gäller verktyg får du vad du betalar för, detta är empiriskt bevisat
![]() _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||
Hade exakt motsatt upplevelse med min Ryobi One skruvdragare, skiten kunde inte ens få i en skruv i ett förborrat hål i en träskiva när jag skulle bygga ihop skrivbordet från IKEA, så jag fick skruva för hand ![]() ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
Det ser ju kanon ut ![]() Du skulle ha maskat och lackat bara yttersta biten av avgaset blått också så hade det inte varit nån som kollat närmare på resten av lack-jobbet ![]() _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||
![]() _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Tack! Ja nog är det så, att man får vad man betalar för. Ryobi har jag ett helt gäng av och de flesta funkar helt ok och gör jobbet. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Tack! Jag höll på att glömma maska avgasröret så det hade kunnat bli så.... Men nu gav du mig en dum idé.......... _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Kollade runt lite på bilen idag. Sprutan läckte i anslutningen till koppen. Den var inte dragen riktigt...
Så då blev det ett par droppar ![]() Men skapligt blankt annars. ![]() Sen gjorde jag klart bitarna i bak med spackling och grundfärg. Jag lackade ju taket förra året och hade tänkt låta det vara som det är, meeeen, nej, inte riktigt nöjd med hur det såg ut så jag tog och mattade ner det också och hoppas att nya sprutan kan ge det lite bättre yta. Jag hade tänkt lacka idag också men så började det dugga... ![]() Så med lite regn tog jag tag i däck och fälgar. Alltså, de här däcken har låg profil och är hårda och jag har ingen hjälparm på min maskin, så det blev till att vara lite uppfinningsrik. Men det funkade ganska skapligt så till slut var alla däcken på. ![]() ![]() Ja, det närmar sig och listan krymper. Det som är kvar är: Lacka sista delarna och taket Laga, spackla och lacka fronten Montera lampor som togs bort inför lack Byta bromsskivor och belägg Montera front och vinge Klart! Tror jag........... _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Tog tag i tankningsproblematiken. Ringen med förminskningen i röret skulle ur.
Funkade inte att knacka på den och få den att välta och dra ur, som nån föreslog, utan det slutaden med att jag tryckte i en skumgummituss genom lilla hålet ner i röret för att hindra delar och skräp att hamna nere i tanken. Sen var det bara att demolera plastbiten med stämjärn och borr så att den till slut gick att bryta på och dra ut. ![]() Så nu ska vi bara få till nåt vettigt system för att tanka hyfsat fort också. Men jag tror jag har en plan som kan funka okej. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Nu är nästan allt lackat, utom fronten. Där återstår en del jobb innan lack. Måste bara handla lite polyester först. Ock så ska backspeglarna få lite klarlack på sig.
![]() ![]() _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Idag blev det slipning. Först det jag spacklat och sen bort med all färg som verkade vara nån enkomp sprejburksfärg. Tordes inte ha kvar den när jag ska lacka.
Sen ett lager sprutspackel. Vi får se om det räcker. ![]() ![]() Stuket på den här fronten är ju ganska sjyst så man skulle ju vilja gjuta av den... _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Det börjar dra ihop sig. I går monterades nya bromsdelar, bogseröglor, lyktor m.m.
![]() _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Spännande, kollat på diverse Merca bromsok, från vilken modell är detta och hur är det med utbudet av belägg? _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
De sitter på en massa olika modeller men när jag letade belägg angav jag CLS 350, 2003-2011, C219. Kostar några hundringar på skroten. Belägg inga problem eftersom de sitter på många olika modeller. EBC Bustuff som vi sätter på nu handlades på BSR. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Jag har samma Sagola färgspruta och måste säga att skillnaden mot en billig är natt och dag. Satte en tryckmätare direkt på ingången på sprutan så man har stenkoll på vad man får i slangen och det gjorde också stor skillnad på resultatet.
Kul men någon som vågar lacka hemma ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Ja, otrolig skillnad mot billiga från Biltema, Jula , paket som följer med kompressorn mfl... Man känner sig nästan som ett proffs med den här, när man ser färgen lägga sig brett och fint. Dessutom använder jag engångskoppar som skruvas på toppen av sprutan, väldigt smidigt och minskar ner rengöringen markant. Jag använder också reduceringsventil med mätare direkt på sprutan. Det funkar bra. Ja, att lacka hemma är ju lite vågspel, man blir helt beroende av väder och vind... Men jag har ett skjul med stor öppning där jag kan rulla in bilen för att få lite mindre vind, dock helt utan belysning... men det funkar hyfsat ändå. Drömmen är att få till ett utrymme som kan agera lackbox också. Jag har fått en stor fläkt som varit evakueringsfläkt i en frysanläggning, för att evakuera ut ammoniak i händelse av läckage. Den borde funka som utsugsfläkt. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19 >> 13 besök idag (39250 totalt) |