Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota EvoSupra 2020 - Mot första shakedown! | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14 >> 12 besök idag (38034 totalt) |
Hoppas på bjuda på mera roligheter framöver. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
JRM hittade felet snabbt och visade sig vara nätet som lossnat innanför rörliga delen i downpipen.
Skönt att det inte är Turbon och kostanden för lösa det var helt okej. Tusen tack Milltek Sverige som skickade en ny version direkt. Man tappade ju lite effekt av detta och ytterligare potential att få till snabbare tid på Mantorp. 100% att detta gjorde dom 0.054sek för podiumet. Ska tillbaka till Mantorp i höst och se om man kan sätta en bättre inofficiellt PB _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Eventet var ett privat event där Johan L tillsammans men några från TA dragit ihop ett gäng där jag blev inbjuden.
Dagen började 09:00 med en lätt warm-up som jag skippade även om jag för en gång skull var redo långt innan. Frukost 09:30 med underbara goda mackor och juice. I Garage 1 var även Anton Cosmo med sitt egenrostade kaffe. Dricker inte kaffe men uppskattat hos övriga deltagare. Samtidigt hade vi förarmöte där vi gick igenom dagen lite och vad som gjorde denna dag så speciell, med lite vassa och roliga kommentarer så körde herrarna på. Väldigt trevlig stämning! Efteråt gick vi ner och laddade för första körningen. Jag var faktiskt lite spänd på hur bilen skulle kännas och hur lång tid skulle det ta innan man vågar ligga på gränsen. Vädret var optimalt för snabba tider! Tillsammans idag hade jag Mr Wiberg! Kan säga direkt utan honom hade jag aldrig klarat dagen såhär bra. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Ut på första testet med 1.95 i däcktryck så tvungen att börja lungt och fint.
3e varvet försöker jag sätta första attackvarvet men över krönet var det trafik och kunde inte köra om säkert. Det var ju inte mycket trafik alls men hade lite dålig timing några ggr, Men det är sådant som händer. Kastade in mig i depån istället för gå på kylvarv. Mr Wiberg var snabb och justerade däcktrycket, ut igen och nu skulle ett 80-85% varv sättas Kände redan första försöket att detta är verkligen en helt annan bil. Känns otroligt planterad och bakre axel är så fruktansvärt mycket bättre. Utgångarna kan jag gå på gas mycket tidigare. Mera effekt och framförallt 5an och 6an. Tidigare DP måste strupit enormt mycket i effekt. Sätter en 1:27.53. Vilket gjorde mig förvånad för tog inte i alls _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Hoppas du får möjligheten senare. Vi kör ju Knutstorp i Sep _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Mr Wiberg fixade lufttrycket och jag gjorde iordning mig för gå ut snart igen.
Innan vi går ut så ökar jag hästkrafterna från 405hk till 415hk som är min tävlingsspec. Försöker mig på 2st attackvarv men pga dålig timing med trafiken så fick jag avbryta. Attans också och blir lite frustrerad. Kryper sista kurvorna för få överdriven lucka. Satsar in hårt ut på start/mål och bilen sätter sig så bra. Här börjar den bli ostabil in i parisen vid inbromsningen, något jag känt tidigare med. Lite vobblande känsla som får känslan att det tar lite extra lång tid att få ner bilen i hastighet. Nu märker jag av understyrningen som ökat lite sedan tävlingshelgen och det har med att fästet är så mycket bättre bak och desto mera jag pushar desto mera understyrd blir den. Bra varv och sätter 1:26:30!!! Nytt personbästa! Glädjen är enorm inne i bilen! Ut på kylvarv för finns mera att ge. Full attack igen! Snabba vänstern går jag in för tidigt som förra varvet. Dvs bromsar lite för tidigt, bromsar innan 50skylten istället för på 50skylten. Får inte riktigt med mig farten. Här var jag minimalt långsammare än tidigare varv. Håller lite tightare spår i parisen och tar igen det och lite till. Understyrt in i andra apex men mera fart genom snabba högern in i chikanen. Tappar åter lite i Mjölby men vid krönet -3tiondelar och här ska jag inte göra samma Misstag som finalen och bromsar lite tidigare för klara F2 kurvan. Tappar lite men ett starkt avslut i sista böj 1:25.96!!!! Helt helt ofattbart!!! Kan varit tårögd men bara ett rykte. Det är 2.8tiondelar snabbare än förstaplatsen några veckor tidigare. Dock ska jag lägga till att jag körde 285fram som gick sin 4e eller 5 gång. Men borde vara i närheten av nya 265or som är tävling spec. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Vi skippar sista körningen då den är i början av en lång lunch.
Men här kan vi kalla världsklass i mat! Obeskrivligt bra för detta event! Wiberg går in och gör ett hästjobb och fyller på soppa och justerar chassit för minska understyrning. Jag höjer effekten till 450hk och känner att 1:25.49 kan sitta om jag fixar misstagen från 1:25.9. Men här tar det stopp på talang och bil. Känns som ändringarna gjorde den med understyrd. Mera effekt hjälpte inte för den delen heller. Tror jag började överköra lite här. Gick ut ytterligare en gång men nej det funkade inte alls. Jag var faktiskt nöjd här med dagen. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Sista grejen på agendan:
Medåkningar! Ska vara ärlig och säga detta var minst lika givande som 1:25 tiden. Hade så enormt roligt! Vill tacka alla inblandade, arrangörerna, Mr Wiberg och Ida soltrålen aka Trivselteamet Bästa event jag varit på, personerna matchade perfekt och stämningen utsökt! Och frukost, middag och fikat från Vadstena! MAGISKT! Ger den 10 av 10 brödrostar! _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Här kommer snabbaste tiden:
Finns väldigt mycket att jobba med här fortfarande och fått feedback på filmen. Att ta ytterligare 1.25sek ska absolut inte vara omöjligt! Mitt mål är att slå Gehammars rekord på Mantorp i Club Challenge Något som man hört 100ggr att det är omöjligt. Varvet jag satte nu skulle varit 5e genom tiderna i klassen! Så 100% fokus nästa år är slå det rekordet på tävling _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Tillbaka till JRM för läsa av felkoder.
Dom tog även upp den i dynon och visade sig att man hade nära 20hk för mycket än vad som är tillåtet med nya downpipen. Så drog ner till tillåtna effektläget. Gjorde även ett 440hk läge ifall jag skulle testa Mantorp i höst igen. Till det roliga är att från början var peak effekt cirka 5000rpm sedan sjönk det snabbt. Så området jag använder är 5300-6700. Dvs jag missat 40-50hk + ökade värmeproblem även på Kinnekulle i år. Och skillnaden mot min 5e plats och 2e plats var 3.4 tiondelar så kanske jag hade skillnaden varit mindre i alla fall. Så jäkla kul att det finns potential med denna kärra och mig! _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Har alltid haft problem att jag haft för lite Camber. -3.1
Då man inte får byta stag i min klass så funkar ju inte den lösningen. Men tydligen har Millway tillverkat en toppenlagring och där kan du få i alla fall -3.5 kanske ännu mera. Väntar svar från dom just nu. Tusen tack Plato för tipset. Tyvärr finns inte tid eller pengar inför Gelleråsen Men kanske till Knutstorp och PB försöket på Mantorp i höst. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Monterat lite och gjorde bort mig och kapade ur lite mycket men behöver en alu 90grader list så löser det sig och blir stabilare
Satt ett mål på 1:11.9 vilket ska vara fullt möjligt Men slå Gråbergs 1:11.395 vore magiskt och slå sig in i Top 5 _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota EvoSupra 2020 - Mot första shakedown! | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14 >> 12 besök idag (38034 totalt) |