Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota EvoSupra 2020 - Rekordet i Challenge/Mantorp i siktet
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12   >>
19 besök senaste veckan (33483 totalt)
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Racerapport Mantorp Park R2 och King of Mantorp

Planerad för en hel helg med medåkning på torsdag, kommentator på fredag och tävling på lördag.

Men då livesändningen blev inställd dagarna innan och ett par blev sjuka för medåkning
på torsdag samtidigt fick jag förfrågan om jobba dom dagarna.
Så antingen 4000kr i fickan eller 8.000kr i utgift för köra båda dagarna så blev att jobba.

Åter till Lördagen:

Varm-up
Körde några lugna varv för få upp värmen i däck och bil.
Inget märkvärdigt men då jag monterat hårdare fjädrar fram och bak så kände jag redan här hur mycket stabilare bilen blivit.

När man kom in hade nog närmare 6-8st blivit varnade för hög ljudnivå.

Vilket jag också skulle få då jag uppgraderat avgassystemet med Milltek från turbo och bakåt.
Hade en lösning på G men beställde några dagar för sent och tog 3 extradagar än vad jag hoppats på.

Q1
Min ända chans var att köra lungt på start och målrakan.
Så körde Max 3000rpm hela vägen men körde fullt resterande.

Bilen kändes otroligt mycket bättre, mera planterad och min körning kändes stabilare.


Q2
Skulle köra så fort jag kunde här med dessa förutsättningarna.
PB var 1:28.7 och sätter 1:29.3 med 80-85% av Max och 46km/h under v-Max på start/mål
Slutade 5a i Q2

Vilket kändes kanon för här fanns 2sek kanske uppåt 3sek till att hämta i finalen!
Vilket skulle bli ett Superlap pga ljudvolymen.

Bilen var lite hög pga nya fjädrar fram, dom hade inte sjunkit ihop som förra och kanske inte trycks ihop lika mycket pga 50% hårdare.

Problemet var bara att höger framdämpare hade gått sönder och läckte olja så hela hjulhuset var full med olja.

Riktigt tråkigt för här var tyvärr slutet av denna dag.
Jag hade inte tagit någon vinst direkt men 5e plats och slagits om 4e var möjligt!

Slutade med 7e bästa tid av alla 11.

Tyvärr har jag inte ekonomi att köra Falkenberg så nästa tävling för mig är Karlskoga
Pga det dåliga resultatet på Mantorp är också serien katastrof för mig i år.






_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare


_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
StarryFourth
Linköping
Här sen Jun 2021
Inlägg: 20



Låter brutalt trevlig!

Bara att fortsätta kämpa och tävla mot sig själv främst. Det blir bättre nästa säsong!

Blir det några körningar på 5100.se kommande körningar?

_________________
Hevar Mahmod

Ex. Honda S2000 -07 Voltex/Evasive Motorsports
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
StarryFourth skrev:
Låter brutalt trevlig!

Bara att fortsätta kämpa och tävla mot sig själv främst. Det blir bättre nästa säsong!

Blir det några körningar på 5100.se kommande körningar?


5100.sse har en körning kvar den 5aug samband med Japdays som jag tänkte köra på.

Tyvärr är det bara 3st pass innan driftingen drar igång så gäller göra det mesta av det.


Planeringen för nästa år är redan igång

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
RACERAPPORT 5100.se


Äntligen tillbaka på Mantorp och 5100.se!
En rolig och billig trackday ihop med drifting så man har 3st
pass på förmiddagen att sätta sina tider och 3 pass på eftermiddagen
att testa och lite medåkning.

Nya dämparen är monterad så skulle bli enormt kul att äntöigen få testa vad hon går för.

Denna gång åkte jag ihop med en vän:



Vi fick en plats i depågaragen vilket är så sjukt trevligt!
Inte sista gången det ska hända haha



Igår innan vi skulle lägga oss så var både hon och jag riktigt irriterade då det skulle visst regna hela dagen helt plötsligt men vi vaknade och solen lyste och blev helt klart gladare.

Men vädret skulle dock bli sämre så ut på första passet och sätter uppvärmning av däck och gör 2st attackvarv och helt plötsligt nytt PB på 1:28.2 mot tidigare 1:28.7

Hon känns så enormt mycket bättre än tidigare och väldig stabil.

Pass nr2 och nu börjar det gå bättre och sätter 1:27.25!
Då rullar jag i slutet i Mjölby för bromsar väldigt mycket för tidigt.
Vänstern efter krönet är 10km/h saktare än vad hon ska göra.

Även vänster efter start/mål bromsar jag på mig så 1:26.... Fanns där utan tvekan!
Gjorde ett kylvarv för satsa igen.
Blev lite hårt in i chikanen och fick köra över curbsen rakt fram.

Avbröt och skulle göra ett nytt försök men understyrde och bilen började gå varm.


Pass 3!
Nu skulle 1:26... sitta men bilen understyrde satan.
Så något har hänt igen med framvagnen.
Har ju tappat 0.75grader camber på ena sidan som jag inte vet vart den kan tagit vägen.

Ska hissa upp henne och mäta och se om något böjt sig, har någon några idéer så hojta till.


Men så sjukt nöjd med tiden!
Nu är man ju ändå med i igen även om det fattas 7tiondelar till podiet.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare






Ställde även ut bilen på Japdays dagen efter:

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Kul att det börjar snurra på. Fast du måste få koll på det där med vinklarna. Det ska ju hålla för en liten touch på kurbs. Annars blir det svårt att köra.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Men det lossnar ju inte utan något eller båda stagen som
böjt sig.

Jag kan inte komma på något annat scenario.


Subframen kan inte röra sig vad jag sett och tornet må ju inte ha flyttat sig flera m.m.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808



Mumba skrev:
Men det lossnar ju inte utan något eller båda stagen som
böjt sig.

Jag kan inte komma på något annat scenario.


Subframen kan inte röra sig vad jag sett och tornet må ju inte ha flyttat sig flera m.m.


Jag hade kollat på hylsan som sitter ned i spindeln, har märkt att just kw har en tendens att kunna sätta sig lite snett där i. Så testa att skruva bort den, bänd isär med en mejsel eller liknande så du verkligen känner att den bottnar i spindeln innan du drar åt

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Plato skrev:
Mumba skrev:
Men det lossnar ju inte utan något eller båda stagen som
böjt sig.

Jag kan inte komma på något annat scenario.


Subframen kan inte röra sig vad jag sett och tornet må ju inte ha flyttat sig flera m.m.


Jag hade kollat på hylsan som sitter ned i spindeln, har märkt att just kw har en tendens att kunna sätta sig lite snett där i. Så testa att skruva bort den, bänd isär med en mejsel eller liknande så du verkligen känner att den bottnar i spindeln innan du drar åt


Ja man fick bända upp den lite när jag monterade och tog bort dom.
Smörjde upp så det skulle gå i ordentligt.

Men Cambern försvann utan jag hade tagit bort dämparen, ska dock kolla ordentligt
Har du några andra idéer?

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Sådär nu är bilen avställd och bygget för nästa år påbörjat.

Camberproblemet är inte löst än och låter som ena dämparen gått av nu.

Så vad sker till nästa år.

Ny stötdämpare fram
Halvbur
Sportstolar
Bussningar
Splitter
Bättre luftgenomströmning för bättre kylning

+ lite annat beroende vad jag ska satsa på.

Club Ch
Pro Street
King of Mantorp
Gatdäcksrekord


Men oavsett så är ovan en bra början och behöver framförallt mera körtid.
Dock är bättre tider viktigare än serien överlag.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Resan går vidare och sålt nu min S15.
Har väntat på att den ska bli klar 1.5år även betalt och köpt delar för 70.000kr under väntan.

Men bara inse att den aldrig skulle bli klar och inte den nivån jag önskat.
Så tog hem bilen och sålde den för har inte råd att lämna iväg den till ytterligare en firma.

Men går 100% in på Supran istället och för få till det bättre i år så har jag nu ett släp.
Kommer göra så mycket att kunna få med en omgång däck till.
Mera verktyg och en depå med tält osv




_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Alltid lika kul att inte ha garage.

Men efter säsongens problem med dämparna så ska dom uppdateras till KW Competition eller Racing

Så tvungen ta ner dämparna jag har på nu.



_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Gunnarsson
Tjörn
Här sen Okt 2019
Inlägg: 135



Cred till dig som grejar med bilen i snön! Jag som tycker det är för kallt i mitt tvågradiga garage..

_________________
Andreas Gunnarsson

Porsche 944 - 1.8t swap
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Gunnarsson skrev:
Cred till dig som grejar med bilen i snön! Jag som tycker det är för kallt i mitt tvågradiga garage..



Har inte så mycket val men nu ska hon vila tills snön försvinner.

Då är det burbygge och lite annat på G 👌🏼

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Supran står nu på Automässan i Göteborg och visar upp en ny hjulinställningsmaskin.

Perfekt start på året innan uppgraderingarna landar för året.





_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
J.Ontis
Stockholm
Här sen Nov 2018
Inlägg: 31



Schysst bil och kul läsning!
Jag diggar F&F citaten..

_________________
Jesper Ontis
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Jexpert skrev:
Schysst bil och kul läsning!
Jag diggar F&F citaten..


Stort fan av filmerna.
Det var då bilintresset sköt i höjden.
Har nog en av världens största samlingar på 160st olika utgåvor av franchisen 😂

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Säsongen börjar närma sig med stormsteg och nya mål är satta för året.
Mest spännande blir Gelleråsen där jag körde min första Trackday med bilen
med originaleffekt och dålig inställda hjulvinklar.

Säsongen avslutades ju väldigt tidigt så hade ingen chans att återkomma förra året.

Så nu med bättre chassi fram, mera Aero fram och bak och framförallt sportstolar så jag sitter still så kommer jag nog kunna plocka en hel del tid.

Är det någon tid som är off mot dom andra?



_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Kollade in övriga tider i Club Ch historia och mina Bronstider jag vill uppnå.

Mantorp 5e snabbaste tid någonsin
Gelleråsen 12e plats och
Kinnekulle Ring 24e Plats


Helt klart lite skeva mål men ska bli jäkligt kul att jag dessa tider i sommar.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751


Trådstartare
Lite roliga tider från Tanu seriertider




_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota EvoSupra 2020 - Rekordet i Challenge/Mantorp i siktet
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12   >>
19 besök senaste veckan (33483 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande