Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
82 besök senaste veckan (21001 totalt)
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 130


Trådstartare
Tänkte kolla om blocket till trimmade motorn är rakt för att försöka reda ut varför den dricker vatten.

Någon som har erfarenhet att använda biltemas eller julas rätskivor?

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 130


Trådstartare
En liten fundering kring däck...

Jag tänkte testa en alternativ setup i år med 8 tum fälg fram och 7 tum fälg bak för att skifta känslan lite mer åt framaxeln, blir ett kul test. Det är likt vad Audi gör med deras nya RS bilar ifall man väljer trackday paketet.

Egentligen finns det bara två alternativ med däckdimensioner för att ligga inom diametermarginalen specad för diffen:

225/45 runt om - blir mer stretch och mindre flex fram och därav mer kontaktyta och lite mer responsiv fram jämfört med bak.

225/45 fram och 205/50 bak - blir ungefär samma stretch och flex på båda axlar. Mest kontaktytan som skiljer.

Går man på 205:or bak så är de enda alternativen storseriedäck typ R888R eller A052 som erbjuder 205/50R16.
Går man på 225or runt om kan man även köra på AR-1 och lite andra populära R-däck.

Sen är frågan, blir 225/45 på 7" lite väl brett för fälgen?

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
82 besök senaste veckan (21001 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande