Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN" | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 210 besök senaste veckan (20720 totalt) |
Ett tag sedan utan uppdatering nu, har mest införskaffat saker. Toppar och kammar är som sagt hemma och skall börja bearbetas när allt är klart med bilen inför denna säsong.
I övrigt så har jag gjort lite småpill som att installera en oljetryck- och tempgivare, börjat dra kablar för en flex fuel sensor och funderar på vart jag skall montera denna gigantiska sensor. Börjar bli fullt i motorutrymmet Juste, en ratt har kommit hem också. QSP 285mm flat bottom, den var ännu mindre i verkligheten än vad jag tänkt, men det kommer bli kanon tror jag. Kombon japansk bil och nordisk man på 187cm / 100kg kräver lite jobb för att få det bekvämt En fråga om någon råkar läsa: Jag behöver kapa spridarbryggan på ena banken för bygga en sopparetur. Måste jag sätta returen sist på bank 2 bryggan eller spelar det ingen roll? Det skall ju vara konstant soppatryck i vilket fall tänker jag, men kanske kan bli skumma fel om man inte bygger returen på rätt ställe? _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
På imprezor är det ju poppis att modda till parallelmatade fuelrails för att minska risken för tryckfall som är ojämnt.
Om det har någon praktisk betydelse törs jag inte svara på. _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
Hmm. Tack för tipset Erik. I så fall vill kapar jag ändarna på båda bankerna bygger typ såhär? _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
Ser ut som min minnesbild men det är några år sedan.
Finns garanterat mycket att läsa på div. forum. Ex: https://www.scoobynet.com/634078-par https://forums.nasioc.com/forums/sho https://forums.nasioc.com/forums/sho Sökte på "parallel fuel" på scoobynet resp. nasioc. _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
Lite problem... Skulle ta ut bilen för en mappsession igår, när ECU:n började ge felkoden "Internal Memory Checksum Error". Detta är ett hårdvarufel och ECUn måste tillbaka till Haltech. Som tur är har jag garanti kvar så den biten löser sig. Nu är jag mest orolig för att jag ska hinna få tillbaka en fungerande enhet till maj
I övrigt har jag beställt hem lite grupp N grejer, så har lite att pilla med under tiden. _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
Väntar fortfarande på respons från haltech, men ska nog åka ut imorgon och börja skissa på golv till bilen. Lutar åt att det blir 7mm plywood, var sugen på aluminium men det kostar typ en njure.
Fick åtminstone rulla ut bilen och kika på nya fälgarna _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
Nya ECUn har kommit och det fungerar kanon. Varit ute och mappat hela dagen, och bilen går kanon. Kombinationen av motorn och 4.44 slutväxeln är helt galet kul!
Har inte börjat pilla på kamstyrningen ännu, men testade en sådan här dynoapp som fått bra recensioner. Ganska rimliga siffror tror jag. _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||
Då har den ändå en katt, mittdämp och slutdämp _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Slutdämpen är en No-name rostfri från jspec som jag tyckte passade in. I mitten sitter en märkesresonatorlåda som inte gör mycket för ljudnivån. Ska byta ut den mot en oval 62cm Simons tänkte jag, så man får göra om man vill köra bana i Sverige _________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
Franken har nu fått sig en redig mittdämpare, och är nu relativt tyst Blanka papper på besiktningen igår, så nu laddar vi för att åka ner till Kinnekulle på fredag
_________________ Tim Törnblom Franken - Subaru Impreza GT3 H6 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN" | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 210 besök senaste veckan (20720 totalt) |