Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
6 besök senaste veckan (20058 totalt)
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 255



Kult!

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Ett tag sedan utan uppdatering nu, har mest införskaffat saker. Toppar och kammar är som sagt hemma och skall börja bearbetas när allt är klart med bilen inför denna säsong.
I övrigt så har jag gjort lite småpill som att installera en oljetryck- och tempgivare, börjat dra kablar för en flex fuel sensor och funderar på vart jag skall montera denna gigantiska sensor. Börjar bli fullt i motorutrymmet

Juste, en ratt har kommit hem också. QSP 285mm flat bottom, den var ännu mindre i verkligheten än vad jag tänkt, men det kommer bli kanon tror jag. Kombon japansk bil och nordisk man på 187cm / 100kg kräver lite jobb för att få det bekvämt

En fråga om någon råkar läsa: Jag behöver kapa spridarbryggan på ena banken för bygga en sopparetur. Måste jag sätta returen sist på bank 2 bryggan eller spelar det ingen roll? Det skall ju vara konstant soppatryck i vilket fall tänker jag, men kanske kan bli skumma fel om man inte bygger returen på rätt ställe?

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 327



På imprezor är det ju poppis att modda till parallelmatade fuelrails för att minska risken för tryckfall som är ojämnt.
Om det har någon praktisk betydelse törs jag inte svara på.

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Erik Nilsson skrev:
På imprezor är det ju poppis att modda till parallelmatade fuelrails för att minska risken för tryckfall som är ojämnt.
Om det har någon praktisk betydelse törs jag inte svara på.


Hmm. Tack för tipset Erik. I så fall vill kapar jag ändarna på båda bankerna bygger typ såhär?



_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 327



Ser ut som min minnesbild men det är några år sedan.

Finns garanterat mycket att läsa på div. forum.

Ex:
https://www.scoobynet.com/634078-parallel-fuel-rail-mod-needed-or-not- . . . .
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1934936
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2162858

Sökte på "parallel fuel" på scoobynet resp. nasioc.

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Det börjar bli en bil igen!
Kopplat in oljetryck och flex fuel samt fått på fronten och nya fälgarna.
(Ursäkta min trasiga mobilkamera)




_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Lite problem... Skulle ta ut bilen för en mappsession igår, när ECU:n började ge felkoden "Internal Memory Checksum Error". Detta är ett hårdvarufel och ECUn måste tillbaka till Haltech. Som tur är har jag garanti kvar så den biten löser sig. Nu är jag mest orolig för att jag ska hinna få tillbaka en fungerande enhet till maj

I övrigt har jag beställt hem lite grupp N grejer, så har lite att pilla med under tiden.

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Väntar fortfarande på respons från haltech, men ska nog åka ut imorgon och börja skissa på golv till bilen. Lutar åt att det blir 7mm plywood, var sugen på aluminium men det kostar typ en njure.
Fick åtminstone rulla ut bilen och kika på nya fälgarna



_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Nya ECUn har kommit och det fungerar kanon. Varit ute och mappat hela dagen, och bilen går kanon. Kombinationen av motorn och 4.44 slutväxeln är helt galet kul!
Har inte börjat pilla på kamstyrningen ännu, men testade en sådan här dynoapp som fått bra recensioner. Ganska rimliga siffror tror jag.






_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Avgassystemet klart! Det var en slutdämp av modell USB-C




_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Låter ju fantastiskt!!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Ja, grymt ljud! thumbs up

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Tack! Jag är supernöjd Hoppas bara den klarar 95db..

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



Vilket ljud! thumbs up

Låter ju långt från som en trött båtmotor-subbaljud!!!

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Professorn skrev:
Tack! Jag är supernöjd Hoppas bara den klarar 95db..

Troligen inte . Men den låter bra.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
volymmannen skrev:
Professorn skrev:
Tack! Jag är supernöjd Hoppas bara den klarar 95db..

Troligen inte . Men den låter bra.


Då har den ändå en katt, mittdämp och slutdämp

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
103db
Måste på med en till dämpare..

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2738



Grymt ljud! Vad är det för dämpare du har på nu?

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Cassius skrev:
Grymt ljud! Vad är det för dämpare du har på nu?


Slutdämpen är en No-name rostfri från jspec som jag tyckte passade in. I mitten sitter en märkesresonatorlåda som inte gör mycket för ljudnivån. Ska byta ut den mot en oval 62cm Simons tänkte jag, så man får göra om man vill köra bana i Sverige

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
Professorn
Eken
Här sen Jun 2021
Inlägg: 121


Trådstartare
Franken har nu fått sig en redig mittdämpare, och är nu relativt tyst Blanka papper på besiktningen igår, så nu laddar vi för att åka ner till Kinnekulle på fredag

_________________
Tim Törnblom

Franken - Subaru Impreza GT3 H6
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Ingen reaktion på motorn?

Video med ljud tack!

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Type-RA H6 "GT3" -00 "FRANKEN"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
6 besök senaste veckan (20058 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande