Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Megane Trophy R 2020
<<   1, 2
5564 besök totalt
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare

Dags för nästa ryck, montera front läppen





Är väld dags att ställa på bilen om någon vecka, premiär att testa blir i början på april

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Fick hem CEA Shiftern för ett tag sedan, jag kollade på grejorna hemma i garaget, men fifan såg väldigt komplicerat ut Så jag ringde Mackan på JRM Racing, och körde ner bilen dit.


Det var en del demontering, kan man säga














Det var en del jobb att byta ut original vajrarna också, trångt och djävligt










Så nu är bilen klar (för stunden) och jag inväntar första banträffen, grym skillnad med nya spaken mot original, distinkta växlingar mm...

Och det viktigaste med modden är ju Barhänget


Köpte en liten smidig kompressor ingen aning om den är bra? men får väl testa den, nä nu måste jag röja undan alla kartonger, emballage i Garaget

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



subarumicke skrev:

https://rejsa.nu/im/user/2465/2022-03-23-20-39-16_img_6840.jpg
Köpte en liten smidig kompressor ingen aning om den är bra? men får väl testa den, nä nu måste jag röja undan alla kartonger, emballage i Garaget

Kul bil! Kompressorn är kanon, det tar lite tid om man pumpar från atmosfärstryck, men det går det med. thumbs up

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Nya muttrar inhandlade , Jays har jag hart förut och gillar dessa , stumma när man ska dra åt, och lång mutter skalle också

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Niklas Rosell skrev:
subarumicke skrev:

https://rejsa.nu/im/user/2465/2022-03-23-20-39-16_img_6840.jpg
Köpte en liten smidig kompressor ingen aning om den är bra? men får väl testa den, nä nu måste jag röja undan alla kartonger, emballage i Garaget

Kul bil! Kompressorn är kanon, det tar lite tid om man pumpar från atmosfärstryck, men det går det med. thumbs up

Tackar en så länge är jag nöjd med bilen , testade kompressorn i dag , funkar helt ok

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
I dag så kom äntligen däcken, så åkte upp till Bandhagens däck, och efter lite tjat så blev det min tur också , Robin löste det 😂👍🏻



Dom har införskaffat en frän däck robot också,



Köpte däckpåsar dock så står det Michelin på dom 😐, tänkte köpa påsar hos Renault Sport , men blir ju lite fel när det står Carbon på dessa och man har snikna alu hjul 🤷‍♂️

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
BStankic
Göteborg
Här sen Mar 2016
Inlägg: 24



Nu får du montera dit fälgarna och visa lite bilder!

_________________
Bojan Stankic
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Skulle åkt på Mantorp 9 april, men pga av vädret så blev det inställt, så i måndags så blev det premiär med bilen, den funkar bra på banan, spakstället var magiskt, väghållningen fantastiskt bra, dock så känns den lite ostabil i bakvagnen vid hård inbromsning innan mjölbykurvan grymt väder, lagom med bilar under dagen, tyvärr så hade jag strul med den nyinköpta AIM Solo2 laptimern, den funkade ett litet tag, levde sitt egna liv

Fick tag i ett måndags ex, på vägen hem så reklamerade jag den så nu har jag en ny, jag fick till en tid på 1,33,87 , jag körde försiktigt, en pro chaffis kan säkert åka under 1,30 tror jag





Blev en tvätt efter dagen


Provmonterade nya hjulen blev nice, dock så känns den lite hög dock , ska luska vidare om man kan få till det ?

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Böt fälgar för en tid sedan, och TMPS vilket strul det varit, fick koda om hjulen efter mycket strul så funkade det, bört sedan tillbaka till org hjulen , strul igen fick åka till däckverkstaden igen, och klona hjulen så dom heter lika typ, tur att Bandhagens Däck löste det !!


Var tvungen att testa lastmöjligheten i bilen, var ju smidigt också, la in en gummimatta på en gång så man inte sabbar org golvet


Fick förra veckan brev från Reanult, att dom ska byta oljereturen från turbon, garanti ärende, tyvärr så kan inte dom beställa delar pga ägarbyte, något med systemen, så bara vänta, var på Bilia Segeltorp, grymt trevlig personal där thumbs up

Nästa bankörning blir Gotland ring, nästa helg

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



Roligt att följa den ovanliga och som det verkar riktigt grymma Megane. Vill se mycket mer om den hör framöver

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Var på Gotlandring 13-14 maj och körde grymt kul , och första gången man körde nya Syd-slingan också, bilen funkade kanon, fantastiskt bra balans i bilen mm.. körning fredagen bara nya Syd-slaningan, på lördagen hela varvet, nästa gång ska jag ta med mer bränsle , bilen drar 5,55L milen på bana , som tur så kan man tanka i Lärbro

Det finns en pump i depån på gotland, men den är inte i bruk ännu, och rykten säger att det inte ska vara några
priser heller 98 oktan ska finnas på banan



Som ni ser så är frontläppen borta



Den försvann i hoppet , så bara fixa en ny


Lite bilvård, få bort kalk, däckrester mm...

Dags att kolla över Luftfiltret



Dags att byta anser jag, men ska man följa service intervallen , så är det långt kvar, även oljebyte är 3000 mil intervall eller 1 gång om året, jag kör max 3-4 banträffar mellan service på bilen, eftersom den går en aning hårdare på banan



Blev ett K&N filter, tanken var att köpa ett original , men fanns inte, sen så har ju Renault Nordic bytt ägare, så har ju inte gått att beställa grejor heller.


Ska byta olja framöver , men bilen ska in på garanti ärende snart, byte av oljereturen, sen blir det oljebyte



Nästa blir gelleråsen 5 Maj

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



subarumicke skrev:
Det finns en pump i depån på gotland, men den är inte i bruk ännu, och rykten säger att det inte ska vara några priser heller 98 oktan ska finnas på banan


Den var igång i höstas. Då tyckte man 30kr/litern var häftigt. (Skönt iofs att slippa åka till Lärbo.) Nu är det literpriset "normalt".

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Eftersom det var en klämdag i dag, så blev det garaget. Montera en ny frontläpp, denna är original plast, få se hur länge den lever då?

Passade på att kolla hur dämparna var justerade ? Jag har inte rört det sen jag köpte bilen den var hård i bakvagnen, skit mjuk i fram , så justerade den som den ska vara original med rätt antal klick.Man kan sänka bilen i fram 16 mm, men i bak ingenting . Man kan köpa sänkfjädrar, justerbara stop så man sänker den i bak med 16mm . Dock så tar Renault Sport 1500EUR för det









_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Megane Trophy R 2020
<<   1, 2
5564 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande