Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Senaste uppdateringen tappas bort
1, 2, 3   >>
1143 besök totalt
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Vet inte hur ofta detta varit uppe, men jag kan inte vara ensam om det där jobbiga när man dagen efter upptäcker att ens inlägg inte bara INTE är den senaste uppdaterade från kvällen innan, utan även gärna i form av dubbelpost där den ens oftast är en inte lika uppdaterad variant av samma post. Och inte går det att deleta denna heller.
Händer alltför ofta.
Är det ngt slags mobilproblem? Använder oftare iphone än dator.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Dubbelpost händer men är inte vanligt, är ofta samma några st få användare som brukar återkomma med dubbelposter då och då, tex du

Det finns någon tråd där man grottade i det och om jag minns rätt (inte säkert) så var det att man använde att backa eller nåt och just iPhone. Men som sagt minns inte hundra.

Men sen hänger jag inte med på vad din andra fråga är

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Det är egentligen 2 problem - varför "bevaras" inte den senaste editeringen av ens post, när den uppenbarligen blev sparad genom "skicka" inkl vidarekoppling till den visuellt tydligt uppdaterade posten. Lik förbannat är det ibland en äldre version där vid kontroll 24tim senare.

Sen klassikern, man inte kan deleta sin post man ångrar, oavsett dubbelpost pga bugg iom kombon iphone/Rejsa eller annan. Just denna gång hade jag inte heller "backat".
Jag minns att jag fått det förklarat tidigare men jag vidhåller att nackdelarna torde vida överglänsa fördelarna. Det blir helt enkelt väldigt skräpigt.
Och Rejsa är mkt riktigt unikt på denna punkt!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Eldh skrev:
Det är egentligen 2 problem - varför "bevaras" inte den senaste editeringen av ens post, när den uppenbarligen blev sparad genom "skicka" inkl vidarekoppling till den visuellt tydligt uppdaterade posten. Lik förbannat är det ibland en äldre version där vid kontroll 24tim senare.

Så fungerar det inte. Har ett inlägg postats eller ändrats så är det så, det backas aldrig tillbaka något. Ta screenshots för att visa vad du gör, i vilken ordning osv. Du är en av några få som har problem med dubbelpostningar, vild gissning är att detta är något besläktat problem typ redigeringen blir dubbelt gjord och originalinlägget görs gång två. Eller nåt...

Eldh skrev:
Sen klassikern, man inte kan deleta sin post man ångrar, oavsett dubbelpost pga bugg iom kombon iphone/Rejsa eller annan. Just denna gång hade jag inte heller "backat".
Jag minns att jag fått det förklarat tidigare men jag vidhåller att nackdelarna torde vida överglänsa fördelarna. Det blir helt enkelt väldigt skräpigt.
Och Rejsa är mkt riktigt unikt på denna punkt!

En del forum tillåter redigering av ett inlägg under en halvtimme eller så och låser sen inlägget helt. Det finns ingen sådan funktion i den här forummjukvaran. Om användarna kan ta bort inlägg helt så kan diskussionstrådar bli extremt konstiga. Det är ett val mellan olika onda ting helt enkelt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Hehe ok.
Jo men det skulle bli väldigt många screenshots. Det är trots allt sällan det händer men likväl irriterande. Jag bör inte vara ensam om iphone.

Rejsaforumet är det enda forum jag sett med låsta poster.
Själv tycker jag det är konstigt med poster som endast innehåller ett par prickar etc. Jaja inget att göra då.
Gott så.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Ungefär en tredjedel av all trafik till Rejsa är iPhone



_________________
Magnus Thomé
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Precis

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
En annan minimal grej som kanske är besläktad?

Man kan inte längre skriva "det var en gång [punkt punkt punkt]"

Som regel hade den varit smått bizarr, alltså borde det vara en bugg?
Iphone även denna gång.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det var en gång...

Dumpa en bild på resultatet

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

test

Det var en gång...





Vad händer när du försöker?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11188



Det var en gång.

Från min iPhone.

Edit:
Stämmer, det funkar inte!

Edit 2.

Edit 3.

Edit 4.

I Edit 4 så skrev jag "Edit 4..." och tryckte på förhandsgranska, då syntes "Edit 4..." precis som det skall. Men när jag från den sidan tryckte på "Skicka" så försvann "..." och ersattes av "." precis som på de andra.


Edit 5...
Från datorn...

Edit 6 . ghh


Edit 7, so far.
I "Edit 5" så skrev och postade jag på PC (Win10, Chrome) och det fungerar.
I Edit 6 skrev jag på telefonen (Iphone11), labbade med "stäng taggar" (bbcstyle-funktionen) om den ändrade något men det gjorde den inte. Det lustiga är att när jag sedan postade "Edit 6" så behölls "..." på Edit 5 men den nyskivna på Edit 6 försvann och blev "."

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Exakt... (Nu på dator )

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Gör iphone om det från tre punkter till en skum symbol med tre prickar?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Nej den tar bort två av tre prickar, som jag försökte beskriva. 3 punkter blir 1.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Eldh skrev:
Nej den tar bort två av tre prickar, som jag försökte beskriva. 3 punkter blir 1.


Nej jag menar om iphone byter ut de tre punkterna till en enda symbol som ser ut som tre prickar (precis som MS Word gör beroende på hur den är inställd) så kan det vara så att forummjukvaran ser det som en mystisk symbol som den tycker är läskig och byter ut den till en vanlig punkt.

När du skrivit in det hela och förhandsgranskar, kan du i förhandsgranskningen markera punkterna var för sig eller är det en enda symbol?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11188



Magnus Thomé skrev:
Eldh skrev:
Nej den tar bort två av tre prickar, som jag försökte beskriva. 3 punkter blir 1.


Nej jag menar om iphone byter ut de tre punkterna till en enda symbol som ser ut som tre prickar (precis som MS Word gör beroende på hur den är inställd) så kan det vara så att forummjukvaran ser det som en mystisk symbol som den tycker är läskig och byter ut den till en vanlig punkt.

När du skrivit in det hela och förhandsgranskar, kan du i förhandsgranskningen markera punkterna var för sig eller är det en enda symbol?


Det blir en enda symbol i "förhandsgranskaren", man kan inte markera en enda punkt utan det blir alla.

"." <- kopierade tre punkter från "förhandsgranskaren" (kopierade texten, mailade den till mig)
"..." <-skrivna tre punkter

Edit: bild innan jag postade



Edit 2
Sen sökte jag på iphone three dots replaced with one dot och lite andra saker.
Slutsats: Sök aldrig på något med "iphone three dots" i, det kommer så mycket träffar på annat.
Men precis som Magnus skriver, det är fler som har haft liknande problem att iphone bytt ut bokstavskombinationer till symbol som skall vara "snarlik" och "bättre".

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ändra färg på mittpunkten till svart och kolla vad som händer

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11188



steffe skrev:
Ändra färg på mittpunkten till svart och kolla vad som händer

... (skickat via iphone, mittpunkten bold)

Edit via dator: Men då är det inte ... längre så den kommer inte att göra om det

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Som sagt, även MS Word har den funktionen att byta tre punkter i rad till ett specialtecken, lite beroende på inställningar och även språk gissar jag. Även att byta ut " till en uppvänd och en nedvänd snarlik före och efter det man citerar och massa andra fuffens.

Kan någon maila mig det tecken iPhone hittar på så ska jag se om det går att hacka in i forummjukvaran att det är ett giltigt tecken och inte ett hackerförsök (vilket är anledningen till att den är restriktiv för tecken utanför alfabetet och vanliga tecknen som !"#¤%&/()=?'^*_:; osv

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Ska finnas en inställning som heter i stil med "Use smart quotes and dashes" som man kan stänga av.

Eller denna





Men som sagt, maila gärna tecknet så ska vi se om det går att fixa. Finns massa olika teckentabeller så det är inte alltid helt enkelt, den kan även konverteras i mailprogrammet för att stöka till det ytterligare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11188



Magnus Thomé skrev:
Kan någon maila mig det tecken iPhone


Jag tror det är första gången jag använt "epost"-knappen, först funderade jag på vad du har för mail innan jag såg att det fanns en sån knapp.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Foruminfo/frågor
Senaste uppdateringen tappas bort
1, 2, 3   >>
1143 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande