Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES Bilar
KÖPES: BMW cabriolet, e36.
269 besök totalt
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829


Trådstartare
Eftersom sonen fyller 18 i april så söker vi efter en skaplig e36 cab. Helst 318 men en 320 kan funka. Behöver inte vara i toppskick men skall vara körbar.
Mvh /Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Hej, har denna 320-97 i bra skick, ska sätta ut den på blocket till våren.



_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829


Trådstartare
Hej Abbe! Bilen ser ju ut att vara väldigt välhållen och snygg. Anledningen till att jag främst söker en 318 är att det finns en risk att min snart 18åriga son kan vara lika vild som jag var i den åldern, därför skulle en 318 vara lämplig...
Personligen anser jag att en BMW bör ha minst sex cylindrar, så en 320 kan fungera om bil, pris, säljare och annat stämmer. Och jag skulle gärna köpa en bil av dig, Abbe, du upplevs som en BMW- entusiast.
Men du kan väl PM:a lite mer uppgifter om bilen samt några fler bilder (om du har).
Mvh /Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2478



Claes:
Om du är orolig för att killen ska hitta på roligheter med de få extra hk som en 320 har så kanske du bör fundera på skillnaden mellan en cab och en coupe?
Förstår att det är lockande med en cab men till en "utforskande" 18-åring så borde säkerheten stå ganska högt på priolistan.
Bara mina

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829


Trådstartare
Thomas, du har helt klart en poäng!
Min förhoppning är ju att han skall ta det lugnt i trafiken och det gör man faktiskt i större utsträckning i en cab. Färre accelerationer och mindre högfartsåka, detta gäller både med trasan uppe och nere. Vi hade en Saab 900 turbo cab för några år sedan och den var vi förtjusta i båda två.
Men om du skulle råka volta (vilket är väldigt ovanligt) så är det så klart säkrare med ett plåttak, dock har e36:an en störtbåge som fälls upp automatiskt om man voltar.
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



claes t skrev:
Hej Abbe! Bilen ser ju ut att vara väldigt välhållen och snygg. Anledningen till att jag främst söker en 318 är att det finns en risk att min snart 18åriga son kan vara lika vild som jag var i den åldern, därför skulle en 318 vara lämplig...
Personligen anser jag att en BMW bör ha minst sex cylindrar, så en 320 kan fungera om bil, pris, säljare och annat stämmer. Och jag skulle gärna köpa en bil av dig, Abbe, du upplevs som en BMW- entusiast.
Men du kan väl PM:a lite mer uppgifter om bilen samt några fler bilder (om du har).
Mvh /Claes


Hej, fick du min PM igår? Ordnar foton idag. Vad det gäller prestanda så tror jag faktiskt det inte är någon större skillnad mellan 318 och 320! Jag hade E30 318 cab innan den här, tycker 320:n är lika slåö tycker faktiskt den är plågsamt slö!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Såg att det var en annan person som jag hade skickat pm till, skickar info till dig strax.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
KÖPES Bilar
KÖPES: BMW cabriolet, e36.
269 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande