Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceBox MINI ny prisvärd 25Hz puck (GPS+accelerometrar+gyro)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4098 besök totalt
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
De har lovat Antti att skicka enheter till honom pronto


Väldigt intresserant! Finns ju inte många andra liknande gps puckar med sensorer i, kul med lite tillökning i segmentet.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Backade nu, får se hur det går...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Märkligt, för nu fanns det plötsligt några få tillgängliga igen för det lägsta priset $99.00
Det som varit fullbokat, så några måste ha ångrat sig.

Så jag har bokat en sådan.


Details
SUPER EARLY BIRD | 1xRaceBox MINI
Read more
$99.00
Shipping to Sweden
$19.00

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Det var tre kvar när jag tecknade mig för en, företaget har ju släppt produkter förr så jag hoppas att det är folk som hoppat av snarare än att det är scam.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



https://www.kickstarter.com/projects/racebox/racebox-mini/posts/340382 . . . .


Hi guys,
Quick update about what's going on with the mass production of RaceBox MINI.

We know that all of you are impatiently waiting to receive your MINIs, so we've decided to give you a little information about our current status and to tell you that everything is going according to plan.

The different accessories that you will receive inside the box with the MINI - 2 silicone anti-skid pads, double-sided velcro tape, USB-C charging cable, etc.

We have actually just received a confirmation from our factory that all hardware components are on track with their deliveries and that the mass-production can start in February-March as planned.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



KICKSTARTER
We did it! 🎉
Thanks to you and 1,673 other backers, this project reached its funding goal.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Lobo
Östhammar
Här sen Jul 2020
Inlägg: 19



Slog till på en. Hoppas Antti får till det då jag gillar RaceChrono.

_________________
Peter L0b0da
Mazda MX-5 NA 1.8 -96
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Går nu att förbeställa igen till priset $119 + $19.

https://www.indiegogo.com/projects/racebox-mini-the-most-precise-timing-gear#/

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Intressant! Det blir nog en sådan här.
Har stundtals haft svårt att få Harrys att fungera.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



BTG skrev:
Intressant! Det blir nog en sådan här.
Har stundtals haft svårt att få Harrys att fungera.


Jag har så otroligt svårt för Harrys gränssnitt, får alltid leta som fan efter det jag vill peta på. Skulle behöva göra om hela HMIt för att jag skall använda det igen.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Jaha, där slank kortuppgifterna iväg igen...

Hoppas bara det kommer att fungera med Racechrono sen.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



MaZ skrev:
BTG skrev:
Intressant! Det blir nog en sådan här.
Har stundtals haft svårt att få Harrys att fungera.


Jag har så otroligt svårt för Harrys gränssnitt, får alltid leta som fan efter det jag vill peta på. Skulle behöva göra om hela HMIt för att jag skall använda det igen.


Mmm...instämmer.

Det som gjort att jag hittills kämpat på är brist på rimliga alternativ (sett till kostnad) och overlayen med video. Skall också tilläggas att jag, på gott och ont, är "förvisad" till Iphone.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
CH
Enköping
Här sen Feb 2017
Inlägg: 43



BTG skrev:
MaZ skrev:
BTG skrev:
Intressant! Det blir nog en sådan här.
Har stundtals haft svårt att få Harrys att fungera.


Jag har så otroligt svårt för Harrys gränssnitt, får alltid leta som fan efter det jag vill peta på. Skulle behöva göra om hela HMIt för att jag skall använda det igen.


Mmm...instämmer.

Det som gjort att jag hittills kämpat på är brist på rimliga alternativ (sett till kostnad) och overlayen med video. Skall också tilläggas att jag, på gott och ont, är "förvisad" till Iphone.


Samma för mig, jag började med Harrys för några år sedan men tycker det är lite för roddigt mot vad man får.
Så jag gick över till RaceChrono och allt vart så mycket enklare och bättre, kör iPhone och overlay är ruggigt smidigt.
Sen att RaceChrono förhoppningsvis är snabba på pucken med att ha stöd för RaceBox Mini när den dyker upp i brevlådan är ytterligare ett plus.

_________________
Christoffer Hasselgren
Mini Cooper GP2
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Slog också till på en. Hoppas det kommer bli bra.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
CH
Enköping
Här sen Feb 2017
Inlägg: 43



"A key goal for us with the RaceBox Mini was creating hardware that's compatible not only with our own mobile app but with other third-party software as well, making it available to as many people as possible. This is the reason we have opened the RaceBox Mini protocol documentation, so anyone with enough tech knowledge can tinker with the device and make their software work seamlessly with it.

Today we are happy to announce that a couple of the most popular timing apps now officially and fully support the RaceBox Mini!

For the past couple of months, we have worked very closely with the dev teams from RaceChrono, Harry's Lap Timer, MXBuddy, and other software companies in order to integrate and bring our device to their apps. This collaboration will let the end-users choose their favorite software to use with their Mini."

thumbs up

_________________
Christoffer Hasselgren
Mini Cooper GP2
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044


Trådstartare
Kul, deras team har varit väldigt responsiva tidigare, det verkar även följa med till sin nya produkt, blir helt klart en vass konkurrent på en marknad där det inte finns så många puckar att välja på. Får ursäkta mig för allt spenderande jag ställt till med för er 😂

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Så sjukt bra.
Antar att det bara är att klicka hem RaceChrono nu då...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
CH
Enköping
Här sen Feb 2017
Inlägg: 43



Cédric skrev:
Kul, deras team har varit väldigt responsiva tidigare, det verkar även följa med till sin nya produkt, blir helt klart en vass konkurrent på en marknad där det inte finns så många puckar att välja på. Får ursäkta mig för allt spenderande jag ställt till med för er 😂


Ja, du är boven näää vi fick dem ju till ett ruggigt bra pris å de var dax att uppgradra från Dual XGPS160:an dessutom alltid skoj med nya grejer

_________________
Christoffer Hasselgren
Mini Cooper GP2
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751



Beställde en jag med nu får vi se!
Dom lovade att skulle skickas i mitten av April.

Vill ha den till första testet på Gelleråsen 29e April

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



update 12:

"Hello,


Once again we are pretty excited to tell you that everything with the mass production of the Minis is going according to plan. Last week we even finished the development and setup of the manufacturing processes, including the custom fixtures for individual PCBs testing and programming, soldering stencils, assembly tools, and more.


One of the more interesting tools programs the firmware and does some of the PCB-level tests to check for potential issues and common manufacturing defects. After it gives the Mini a green light, the device is then assembled and goes to manual testing of GPS accuracy, battery health, etc. This way we ensure that every piece that goes into the hands of our customers will last them a lifetime.


While we were developing the original RaceBox we have gained a lot of experience with such equipment and that helped us reduce the hardware failure rate to less than 0.2%! This means that for the past 10,000 devices we have created, only around 15-20 were in some way defective or problematic. And everyone that knows a little something about manufacturing will understand that this is absolutely phenomenal.


Today's also Wednesday and like every other week, a new video is up on our YouTube channel. This video is about one of the most asked for features - setting up custom tracks.

It showcases and explains the whole process of creating custom closed or open track configurations using the RaceBox App and a Google Maps layer.

https://youtu.be/hK6NuUWLGw4
And for everyone who hasn't yet grabbed a RaceBox MINI - you can still do it at a significantly reduced price on our Indiegogo campaign: https://www.indiegogo.com/projects/racebox-mini-the-most-precise-timin . . . .


Best regards and stay tuned "

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Tada!!

This time the biggest addition is the support for RaceBox Mini, a great new external GPS receiver.


http://racechrono.com/forum/discussion/2171/racechrono-v7-5-beta

_________________
Magnus Thomé
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceBox MINI ny prisvärd 25Hz puck (GPS+accelerometrar+gyro)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
4098 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande